Web Analytics Made Easy - Statcounter

در دوران کرونا تمرینات تیم فوتبال پارس جنوبی در منزل شخصی بازیکنان به صورت سایبری و با نظارت کادر فنی برگزار می‌شود که یکی از بازیکنان جمی توانست در چالشی که رونالدو در فضای مجازی ترتیب داده بود بیشتر از وی حرکت درازنشست بزند و رکورد فوق ستاره فوتبال جهان را شکست.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان جم، کمتر از دو ماه است که رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشورمان به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تعطیل شده، هر چند تصمیم مسؤولان در ابتدا برگزاری بازی‌ها بدون تماشاگر بود و رقابت‌هایی نیز برگزار شد اما با توجه به شدت یافتن ویروس کرونا، مسابقات لیگ برتر لغو و تعطیل شده و مشخص نیست وضعیت لیگ به کجا خواهند انجامید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از تیم‌های لیگ برتر فوتبال کشورمان، پارس جنوبی از شهر جم واقع در استان بوشهر است. این تیم جنوبی حدود سه سال است که حضور در سطح اول فوتبال کشورمان را تجربه می‌کند و امسال با سرمربیگری فراز کمالوند لیگ را شروع و در ابتدای نیم فصل دوم نیز هومن افاضلی سرمربی پارسی‌ها شد. این تیم جنوبی در فصل جاری تغییرات زیادی در بازیکنان، کادرفنی و مدیریتی و حوزه سرپرستی به خود دیده است و حواشی فراوانی را پشت سر گذاشته است.

با آغاز کرونا و اعلام لغو شدن کلیه مسابقات ورزشی، تیم پارس جنوبی در ابتدا در تهران تمرینات خود را انجام می‌داد اما با توجه به گسترش کرونا و خطراتی که برای سلامتی بازیکنان و کادرفنی تیم به همراه داشت، تمرینات تعطیل و بازیکنان در دوران کرونا در منزل خود به انجام تمرینات انفرادی پرداخته‌اند تا بدن خود را در دوران کرونا گرم نگهدارند و بتوانند با پایان این ویروس دوباره در زمین فوتبال برای تیم خود به میدان بروند.

تمرینات سایبری بازیکنان پارس جنوبی در عصر کرونا

سرمربی تیم فوتبال پارس جنوبی جم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، درباره تمرینات بازیکنان تیم در شرایط کرونا اظهار داشت: تمرینات سایبری را در ساعتی مشخص برای بازیکنان طراحی کردیم که بازیکنان یکدیگر را می‌بینند. آن‌ها هنگام تمرین تحت نظارت هستند و این موضوع، بخشی از خسارات بی‌تمرینی را جبران می‌کند.

 هومن افاضلی افزود: وقتی بازی در زمین چمن بازی انجام می‌شود، باید در همین زمین آماده شوید. نحوه آماده‌سازی ما، ۱۰ تا ۲۰ درصد بی‌تمرینی را جبران می‌کند و باعث می‌شود با روال مناسبی به مسابقات برگردیم، البته این شیوه کمکی به مسائل تاکتیکی نمی‌کند.

 وی درباره وقفه ایجاد شده در لیگ برتر فوتبال خاطرنشان کرد: یک ماه و نیم بازی برگزار نمی‌شود و انگار با پایان رقابت‌ها، در وقفه بین دو فصل هستیم.

 افاضلی با بیان اینکه برای شروع دوباره بازی‌ها به چهار تا شش هفته نیاز است که این زمان داده نمی‌شود، گفت: هرگونه برنامه‌ریزی کنیم، در مدت سه هفته‌ای مدنظر مسؤولان برای شروع لیگ، تیم به شرایط ایده‌آل نمی‌رسد، چون می‌تواند باعث مصدومیت بازیکنان شود.

 وی درباره خطر آغاز مسابقات تصریح کرد: فوتبال برای مردم یک تفریح و برای عده‌ای یک شغل است؛ این رشته، ورزشی تماسی است و نمی‌توانید با فاصله‌گذاری بازی کنید، پزشکان تیم‌های حرفه‌ای ایتالیا گفته‌اند بیماری کرونا عوارض مشخصی ندارد و به سیستم‌های ایمنی و عصبی حمله می‌کند، بازیکنان ممکن است دچار آسیب عصبی، کلیوی و قلبی شده باشند و باید مانند پیش‌فصل معاینه شوند.

رکورد رونالدو در چالش اینستاگرام را شکست‌ام

آدام همتی هافبک پارس جنوبی جم در خصوص تعطیلی لیگ گفت: بهترین تصمیم در شرایط حاضر گرفته شده تا باشگاه‌ها تمرین و بازی نکنند چون ویروس کرونا بسیار جدی است و امیدوارم هر چه زودتر این ویروس از کشور برود تا همه مردم زندگی معمولی‌شان را ادامه بدهند.

 وی درباره تمرینات سایبری تیم پارس نیز بیان کرد: تمرینات‌مان به صورت همزمان هر روز و در یک ساعت خاص روی اینترنت انجام می‌دهیم و سعی می‌کنیم تا زمان شروع لیگ ، آمادگی خودمان را حفظ کنیم و برای تیم پارس و مردم خونگرم شهر جم بهترین عملکرد داشته باشیم.

همتی در مورد شکستن رکورد دراز نشست فوق ستاره فوتبال جهان اظهار داشت: از اینکه موفق به شکست رکورد رونالدو شدم خیلی خوشحالم و امیدوارم مردم زیادی هم در این چالش آمادگی جسمانی شرکت کنند و از خودشان ویدیو گرفته و منتشر کنند.

 هافبک پارس جنوبی ادامه داد: به نظرم ورزش بهترین کار در روزهای قرنطینه است و برای حفظ سلامتی مهم خواهد بود، نه تنها بدن‌مان را آماده نگه می‌دارد بلکه ذهن‌مان هم از نظر روحی و روانی شاد می‌کند.

تمرینات در منزل به صورت منظم برگزار می‌شود

امین منوچهری مهاجم تیم فوتبال پارس جنوبی جم گفت: تیم ما در حال طی کردن روند رو به رشدی بود که شیوع این ویروس همه چیز را خراب کرد. باورم این است وقتی که تیمی برنامه و هدف داشته باشد باید بتواند به تمامی ناملایمات غلبه کند. ما هم تمامی تلاش‌مان را می‌کنیم که در این شرایط آمادگی‌مان را حفظ کنیم تا در صورت شروع دوباره مسابقات بتوانبم به همان روند خوب ادامه دهیم و جایگاه بهتری در جدول کسب کنیم.

 وی درخصوص نحوه تمرینات تیمش در روزهای قرنطینه بیان کرد: خداراشکر از همان ابتدای تعطیلات تیم ما تمرینات سایبری خوب و منظمی را انجام داد تا بازیکنان از شرایط آمادگی دور نشوند. درست است که این تمرینات جای تمرین گروهی چمن را نمی‌گیرد ولی این را هم باید در نظر گرفت که این ویروس همه دنیا را درگیر کرده هیچ تیمی در حال حاضر به تمرینات چمن دسترسی ندارد. قطعا زمانیکه بازی‌ها دوباره شروع شود به دلیل فشردگی مسابقات تعداد مصدومیت‌ بازیکنان زیاد می‌شود که انجام تمرینات روزانه خانگی این آسیب‌ها را کاهش خواهد داد.

 

 

تمرینات بازیکنان پارس جم مثل سایر تیم‌های مطرح دنیا است

به گزارش فارس، در روزهایی که فوتبال ایران به مانند دیگر بخش‌های جامعه درگیر مبارزه با کرونا است تمرینات اکثر تیم‌های لیگ برتری یا برگزار نشده یا از انجام آن ممانعت به عمل آمده است؛ از همین روی با تصمیم هومن افاضلی سرمربی پارس جنوبی جم بازیکنان این تیم به صورت سایبری زیر نظر کادرفنی تمرینات‌شان را انجام می‌دهند.

به گفته مربی بدن‌ساز پارس جنوبی طبق برنامه‌ای که مشابه آن در تیم‌های مطرح دنیا در دوران مبارزه کرونایی انجام می‌شود پارس جنوبی جم هم این برنامه را در دستور کار دارد.

کادرفنی پارس جنوبی در دوران کرونا به گونه‌ای عمل کرده تا بازیکنان طبق برنامه آماده سازی از پیش طراحی شده و به صورت آنلاین تمرینات جسمانی را زیر نظر گروه فنی انجام بدهند؛ این تمرینات در سه بخش حفظ توان هوازی، توازن عضلانی و ارتقا چالاکی طی این روزها ادامه می‌یابد تا با شروع احتمالی تمرینات حضوری زمان کمتری برای آمادگی بازیکنان صرف شود.

این تمرینات سایبری طبق برنامه داده شده به بازیکنان  صورت می گیرد و از قوانین انضباطی اعلام شده از سوی سرمربی پارس جنوبی جم پیروی می‌کند تا شکل تیمی و حس مسئولیت‌پذیری از سوی بازیکنان جدی گرفته شود.

گزارش: رضا رئیسی

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: عصر کرونا بازیکنان لیگ برتر فوتبال پارس جنوبی جم شهرستان جم پارس جم رضا رئیسی آدام همتی رونالدو رکورد جهان تمرینات سایبری دوران کرونا پارس جنوبی پارس جنوبی جم لیگ برتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۸۹۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور جمعی از کودکان آفریقایی در تمرینات بارسلونا و دیدار با ژاوی و بازیکنان این تیم / فیلم

حضور جمعی از کودکان آفریقایی در تمرینات بارسلونا و دیدار با ژاوی و بازیکنان این تیم / فیلم

دیگر خبرها

  • تمرینات عالیشاه و بیرانوند همچنان زیر نظر کادر پزشکی
  • حضور جمعی از کودکان آفریقایی در تمرینات بارسلونا و دیدار با ژاوی و بازیکنان این تیم / فیلم
  • عکس| تصویری از مجسمه سنگی رونالدو و شباهت عجیبش به این بازیکن
  • سمیر نصری: رونالدینیو و نازاریو استعدادهای بزرگ‌تری نسبت به مسی و رونالدو بودند
  • جرارد: به رقابت کردن با مسی و رونالدو افتخار می‌کنم
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • شاخص شدت انرژی در کشور رو به افزایش است
  • قصه یک عشق در تمرین استقلال
  • ستاره ملی‌پوش پرسپولیس لیگ را از دست داد