Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده سپاه گناباد گفت: تعداد ۵ هزار خانواده نیازمند در روستاها و سطح شهر گناباد شناسایی شدند و طی سلسله مراتب به استان اعلام تا بتوانیم کمک‌هایی را از سازمان بسیج نیز دریافت کنیم. ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۳ استانها خراسان رضوی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گناباد، رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنرانی تلویزیونی اخیرشان به‌ مناسبت نیمه شعبان به مشکلات و سخت شدن شرایط زندگی برای برخی افراد جامعه به‌علت تبعات ناشی از کرونا اشاره و فرمو‌دند: « افرادی که توانایی و تمکن مالی دارند، فعالیت‌های وسیعی را به‌منظور کمک به نیازمندان آغاز کنند، به‌خصوص که در آستانه ماه مبارک رمضان که ماه انفاق و ایثار است، قرار داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

مقام معظم رهبری تأکید کردند: «خوب است که در ماه مبارک رمضان یک رزمایش گسترده برای مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه به نیازمندان و فقرا در جامعه شکل بگیرد و برای اثبات ارادتمان به امام زمان(عج) صحنه‌ها و جلوه‌هایی از جامعه مهدوی را که جامعه‌ای همراه با قسط، عدل، عزت، علم، برادری و همیاری است، به‌وجود آوریم.»

پس از این بیانات رهبری بود که نیروهای بسیجی و خودجوش و مردمی فعالیت گسترده‌ای در لبیک به ندای مقام معظم رهبری را آغاز کردند که برای آخرین اقدامات در زمینه این طرح به سراغ فرمانده ناحیه مقاومت سپاه گناباد رفتیم.

سرهنگ پاسدار علی محبی؛ فرمانده ناحیه مقاومت سپاه گناباد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گناباد اظهار داشت: رزمایش «کمک مومنانه» در شهرستان گناباد در حال اجرا است که طی برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در سه مرحله اجرا خواهد شد که مرحله اول شناسایی افراد نیازمند و آسیب دیده از کرونا بود که انجام شد.

وی افزود: در این مرحله تعداد 5 هزار خانواده نیازمند در روستاها و سطح شهر گناباد شناسایی شدند و طی سلسله مراتب به استان اعلام تا بتوانیم کمک‌هایی را از سازمان بسیج نیز دریافت کنیم.

فرمانده ناحیه مقاومت شهرستان گناباد خاطرنشان کرد: مرحله دوم این رزمایش که جمع‌آوری کمک‌ها بوده در حال اجرا داریم که تاکنون در حدود 300 میلیون تومان کمک‌های نقدی و غیرنقدی جمع‌آوری شده و مرحله سوم رزمایش که توزیع است را نیز از روز پنج شنبه اجرا و در نیمه ماه رمضان و نزدیکی عید فطر نیز مراحل بعدی توزیع را انجام خواهیم داد.

محبی تصریح کرد: تمامی افراد شناسایی شده را در سه سطح خیلی نیازمند، متوسط و مناسب سطح‌بندی کرده‌ایم و سعی خواهیم کرد به گروه اول در هر سه مرحله و گروه‌های بعدی به تناسب کمک صورت گیرد.

اصفهان| مرکز تولید و نشر دیجیتال انقلاب اسلامی با پویش «کمک مومنانه» به یاری نیازمندان آمدنماینده ولی فقیه در خوزستان: رزمایش کمک مومنانه در خوزستان تا دو ماه پس از اتمام کرونا ‌ادامه می‌یابد‌رزمایش کمک مومنانه در اندیمشک؛ هماهنگی نیروهای مسلح برای خدمت‌رسانی در بالاترین سطح است + تصاویر

وی ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات ما راه‌اندازی سامانه‌ای بوده که تمامی اطلاعات افراد نیازمند در سطح شهرستان را در آن ثبت کرده‌ایم و توزیع در کل شهرستان توسط این سامانه صورت خواهد گرفت تا کمک‌ها هدفمند باشد.

فرمانده ناحیه مقاومت سپاه گناباد با اشاره به فعالیت‌های سپاه در حوزه‌های مختلف اشاره کرد: در سه ماه اخیر ابتدا در حوزه روشنگری و حضور حداکثری مردم در انتخابات برنامه‌هایی را در سطح شهرستان اجرا کردیم.

محبی عنوان کرد: پس از انتخابات وارد بحث کرونا شدیم که در اولین روزها پایگاه‌های ما در بحث ضدعفونی فعال شدند و در ادامه 2 اکیپ ضدعفونی از استان به شهرستان برای ضدعفونی آمدند.

وی ادامه داد: با اعلام طرح «فاصله‌گذاری اجتماعی» نیز سپاه با قدرت وارد میدان شد و در 30 روستای گناباد ایست و بازرسی با حضور بچه‌های بسیج فعال شد و حتی در ایست و بازرسی‌های سطح شهر نیز بسیج به فعالیت پرداخته است.

فرمانده ناحیه مقاومت سپاه گناباد با بیان این که بسیجیان خود را خادمین مردم می‌دانند اظهار داشت: در همان روزهای ابتدایی با علم به این که برخی مشاغل آسیب دیده‌اند بسته‌های معیشتی توسط پایگاه‌های بسیج آماده و در حوزه استحفاظی آنها توزیع شد.

محبی با اشاره به مشکلاتی که برای راه‌اندازی نقاهتگاه در شهرستان بوجود آمده بود اظهار کرد: سپاه در این حوزه در گناباد نیز سریع ورود کرد و یکی از ناحیه‌ها را در اختیار ستاد پیشگیری از کرونای شهرستان برای راه‌اندازی نقاهتگاه گذاشت که امروز نیز تحویل دانشگاه علوم پزشکی می‌شود.

وی در خصوص دیگر فعالیت‌های سپاه در خصوص کرونا بیان داشت: کمبود ماسک یکی از مشکلات اولین روزهای کرونا در کشور بود که ناحیه مقاومت سپاه گناباد کارگاه‌هایی تولید ماسک با ظرفیت روزانه تولید 2هزار ماسک را راه‌اندازی کرد و یا در بحث تغسیل و تدفین افراد کرونایی مشکلاتی بوجود آمد که گروه جهادی طلاب بسیجی تشکیل و این اقدام را برعهده گرفتند.

گفت‌وگو از یاسر سالاری گناباد

انتهای پیام/281/ش

R41347/P/S6,1188/CT2

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کمک مومنانه راه اندازی کمک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۸۹۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسیج و سپاه با تمام قدرت در کنار مردم امامزاده ابراهیم(ع) است

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ احمد نقدپور بعد از ظهر جمعه در گفت و گو با رسانه‌ها در حاشیه بازدید از مناطق آسیب دیده از حریق شهرک امامزاده ابراهیم (ع) شفت اظهار کرد: در همان ساعت اولیه پس از حریق سپاه و بسیج شهرستان در منطقه حادثه دیده حضور پیدا کرده و در کنار دیگر دستگاه‌ها در حال خدمت رسانی به مردم شریف آن منطقه هستند.

وی ضمن قدردانی از تمهیدات و دستورات ویژه فرماندهی محترم سپاه قدس گیلان، اظهار کرد: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته مقرر شده تا از ظرفیت قرارگاه محرومیت زدایی بسیج سازندگی استان استفاده کنیم.

فرمانده سپاه ناحیه شفت با اشاره به آمادگی برای ساخت مسکن مددجویان به کمک کمیته امداد و دیگر دستگاه‌ها در شهرک امامزاده ابراهیم (ع) گفت: بسیج و سپاه با تمام قدرت در کنار مردم آسیب دیده این منطقه است.

نقدپور ادامه داد: سپاه، بسیجیان، گروه‌های جهادی و تشکل‌های مردمی در کنار دیگر مجموعه نهادها و ادارات دولتی همه دست به دست هم داده و در حال انجام وظیفه در منطقه حادثه دیده هستند.

وی به برقراری امنیت در کنار نیروهای خدوم فراجا در منطقه امام زاده ابراهیم (ع) اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه شهرک امام زاده ابراهیم (ع) منطقه زیارتی سیاحتی است و پذیرای زائران زیادی بوده، لذا برنامه ریزی لازم با همکاری فراجا در برقراری نظم و امنیت صورت گرفته است.

فرمانده سپاه شفت از همکاری گروه‌های جهادی برای پخت چند وعده غذای گرم و توزیع بین خانوارهای دچار حریق خبر داد و افزود: بسیج ظرفیت‌ها و فعالیت‌های جهادی در این شهرک موجب تقویت امید مردم شده و امروز به برکت فرهنگ جهادی و انقلابی حاکم در کشور با حضور جوانان و جهادگران در بحران‌ها آسیب‌ها به حداقل ممکن می‌رسد.

کد خبر 6095867

دیگر خبرها

  • حج، رزمایش قدرت اسلام در مقابل کفر جهانی است
  • امدادرسانی ١٠ خانوار عشایر گرفتار در بارندگی‌های اخیر شهرستان دنا
  • بسیج و سپاه با تمام قدرت در کنار مردم امامزاده ابراهیم(ع) است
  • سیلاب بخش‌ مرکزی گناباد را فرا گرفت
  • مولفه قدرت سپاه داشتن افراد بصیر است
  • وحشت‌آفرینی شرور سابقه‌دار در غرب تهران | قدرت‌نمایی این مرد به زندان ختم شد
  • بازدید مستمر از مراکز خدمات دامپزشکی شهرستان گناباد
  • ۹۶ درصد از راه‌های روستایی شهرستان طارم آسفالت شده است
  • جامعه نیازمند بهره‌گیری از سیره عملی شهید مطهری است
  • روستای حسین آباد شهرستان جم به اینترنت نسل چهارم متصل شد