Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب،  حجت الاسلام و المسلمین مختاری رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی، در این نشست ضمن تبریک سال نو و آرزوی سلامتی و تندرستی برای همکاران، دانشجویان و اساتید، علو درجات و شادی روح درگذشتگان اخیر مجموعه تقریب از جمله مرحوم استاد خسروشاهی، مهندس شیخ‌الاسلام و دکتر علیزاده را از درگاه خداوند متعال مسئلت نمود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



حجت الاسلام و المسلمین مختاری همچنین در ادامه از حمایت دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و زحمات بخش‌های مختلف دانشگاه به ویژه معاونت آموزشی و پژوهشی برای راه اندازی سامانه آموزش مجازی دانشگاه و ادامه فعالیت های آموزشی قدردانی کرد.
 
وی با بیان اینکه تجربه آموزش مجازی برای دانشگاه مذاهب اسلامی تجربه ای نوپااما در عین حال پیشتاز در این عرصه است گفت: با وجود اینکه زیرساخت‌های لازم را نداشتیم، اما بر حسب ضرورت ابتدا با ضبط دروس و انتشار آن در گروه های مجازی تحت اشراف معاونت آموزشی فعالیت‌ها به صورت غیر حضوری ادامه یافت و پس از آن سامانه مجازی آموزش مجازی دانشگاه راه اندازی شد.
 
حجت الاسلام و المسلمین مختاری از تمامی اساتید، اعضای هیات علمی و دانشجویان درخواست کرد تا با همکاری و همدلی کمک کنند تا نواقص و مشکلات احتمالی در این زمینه برطرف شود و سامانه آموزش مجازی در این دانشگاه جایگاه خود را پیدا کند، چرا که بخاطر شرایط ناشی از این بیماری کرونا معلوم نیست تا چه زمانی این وضعیت ادامه خواهد داشت لذا باید از طریق آموزش مجازی فعالیت‌های آموزشی ادامه پیدا کند.
 
وی در ادامه خطاب به اعضای هیئت علمی دانشگاه در خصوص تاکید دبیرکل مجمع تقریب برای واگذاری بخش علمی و محتوایی و مقالات کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی، به دانشگاه،  بیان داشت: در ادوار مختلف دانشگاه هیچ نقشی در برگزاری کنفرانس وحدت نداشته یا نقشش بسیار کم رنگ بوده است هرچند در دو سال اخیر کارهایی انجام شد اما با آن نقطه مدنظر فاصله دارد. اخیراً با تاکید دکتر شهریاری دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، تصمیم گرفته شد بخش علمی، محتوایی و آکادمیک کنفرانس وحدت به دانشگاه مذاهب اسلامی واگذار گرد که بایستی نقاط قوت و ضعف را شناسایی کنیم تا وجهه علمی و آکادمیک کنفرانس وحدت را تقویت و متحول کنیم.
 
حجت الاسلام و المسلمین مختاری تاکید کرد: دانشگاه مذاهب اسلامی با بهره مندی از اساتید و اعضای هیئت علمی متشکل از مذاهب مختلف می‌تواند آن تعامل بین مدرسه‌ای و بین علمایی و فرهیختگانی را در قالب کنفرانس وحدت محقق کند به طوری که در کنفرانس پیش رو ان شاالله شاهد تقویت و تحول در بخش علمی و مقالات برای ارائه راهکارهای علمی در خصوص مسائل و مشکلات جهان اسلام باشیم.
 
وی از اعضای هیئت علمی و معاونت‌های مختلف دانشگاه خواست تا موضوع فراخوان کنفرانس وحدت را با ریز محورها به صورت دقیق، علمی و با رویکرد تخصصی و در قالب گروه‌هایی متشکل از اعضای هیئت علمی دانشگاه تدوین کنند و نظرات و ایده های جمع آوری شده در قالب طرح به مجمع تقریب ارائه گردد.
 
حجت الاسلام و المسلمین مختاری همچنین بر آمادگی دانشگاه مذاهب اسلامی جهت اجرای پروژه‌های علمی و پژوهشی پیشنهادی مجمع تقریب تاکید کرد و گفت: این پروژه ها نیز می‌تواند توسط اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه مذاهب اسلامی انجام شود.
 
رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی تصریح کرد: این دانشگاه می‌تواند بازوی مهم و پرتوانی به ویژه در حوزه علمی و آکادمیک برای مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری باشد.  

در این نشست همچنین  صابری معاون آموزشی دانشگاه مذاهب اسلامی  گزارشی از روند آموزش مجازی و تداوم فعالیت‌های آموزشی دانشگاه بصورت غیر حضوری ارائه نمود و ملکی معاون پژوهشی نیز بر آمادگی این معاونت در انجام پروژه‌ها و طراح‌های پژوهشی با همکاری دانشگاه و مجمع تقریب تاکید کرد.

انتهای پیام/
 

منبع: تقریب

کلیدواژه: حجت الاسلام و المسلمین مختاری دانشگاه مذاهب اسلامی اعضای هیئت علمی کنفرانس وحدت آموزش مجازی مجمع تقریب بخش علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۸۹۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای تفاهم‌نامه علمی پژوهشی دانشگاه آزاد و دادگستری شاهرود

عسل عظیمیان، رئیس مرکز تحقیقات حقوقی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا از امضای تفاهم‌نامه علمی پژوهشی بین این واحد دانشگاهی و دادگستری شهرستان شاهرود خبر داد‌، اظهار کرد: هدف از انعقاد این تفاهم‌نامه تقویت و توسعه همکاری این مرکز و دادگستری شاهرود در زمینه به‌کارگیری دانش فنی و فناوری روزآمد در اجرای طرح‌های پژوهشی مطالعاتی، توسعه‌ای، کاربردی، مشاوره‌ای و آموزشی در موضوعات مرتبط با نیاز‌های طرفین و استفاده از توانمندی‌های تخصصی و نیروی انسانی و اطلاع‌رسانی با استفاده از همه امکانات طرفین است.

وی افزود: همکاری در انجام پروژه‌های تحقیقاتی با رعایت ضوابط و دستورالعمل‌های تحقیقاتی قوه قضائیه، تمرکز بر پیشگیری از وقوع جرم و کاهش تعداد پرونده‌های وارد شده به دادگاه‌ها، ایجاد زمینه‌های مناسب برای بهره‌گیری از توانمندی‌ها و خدمات پژوهشی طرفین، برگزاری جلسات، دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی با توجه به نیاز طرفین از دیگر مفاد همکاری‌های طرفین است.

رئیس مرکز تحقیقات حقوقی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود دیگر مفاد این تفاهم‌نامه را پیش‌بینی مرکز تحقیقات حقوقی به مصابه دفتر ارتباطی دادگستری شهرستان شاهرود در دانشگاه به‌منظور تسهیل ارتباط با استادان، دانشجویان و پژوهشگران دانشگاه با همکاری و مساعدت کارکنان واحد پژوهش و فناوری دانشگاه و یا کارکنان باشگاه پژوهشگران جوان مستقر در دانشگاه در راستای ارتقای کمی و کیفی پژوهش‌ها و همکاری‌های پژوهشی عنوان کرد.

عظیمیان بیان کرد: برگزاری نشست‌های علمی مشترک برای انتقال تجربیات و نیاز‌های دادگستری شهرستان به دانشگاه و برعکس و نیز ارائه برنامه توسعه فناوری و مشاوره علمی و پژوهشی برای طرح‌های مطالعاتی و تحقیقاتی دادگستری شهرستان شاهرود حسب مورد ازجمله مفادی است که مورد توافق طرفین قرار گرفت.

وی گفت: با توجه به رسالت و جایگاه دانشگاه و فراهم بودن امکان دسترسی به به‌روزترین فناوری و دانش‌های فنی، دانشگاه تلاش می‌کند فناوری‌های مورد نیاز دادگستری را از طریق هماهنگی و همکاری‌های دوجانبه در اختیار آن دستگاه قرار دهد.

رئیس مرکز تحقیقات حقوقی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود یکی از اهداف مهم را معرفی و ارائه طرح‌ها و اختراعات مرتبط با دانشجویان در مقاطع مختلف به‌منظور استفاده و برخورداری از حمایت‌ها و تشویق‌های مادی و معنوی دادگستری شهرستان شاهرود دانست و مطرح کرد: برنامه‌ریزی و برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی و نشست‌های مشترک به‌منظور افزایش بهره‌وری، کارایی و اثربخشی کارکنان حوزه قضایی شهرستان شاهرود در مقاطع مختلف یکی از اقسام مهم تفاهم‌نامه مذکور است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تقویت حمایت از تولیدکنندگان با توسعه ارتباطات مجموعه‌های علمی
  • برگزاری کنفرانس بین المللی وب پژوهی در دانشگاه علم و فرهنگ
  • امضای تفاهم‌نامه علمی پژوهشی دانشگاه آزاد و دادگستری شاهرود
  • دهمین کنفرانس بین‌المللی وب پژوهی برگزار می‌شود
  • دشمنان وحدت و تقریب امت اسلامی را هدف گرفته اند
  • مشکلات جهان اسلام در نتیجه عدم توجه به توصیه های علمای جهان اسلام است/ لزوم وحدت و تقریب بین همه ادیان و مذاهب
  • روز پرکار دانشگاه آزاد کرمانشاه با امضای ۲ تفاهم‌نامه همکاری
  • طهرانچی: ۸۰۰ زمینه پژوهشی در حوزه مهدویت احصا شد
  • دکتر طهرانچی: ۸۰۰ زمینه پژوهشی در حوزه مهدویت احصا شد
  • تشکیل کنسرسیوم مراکز علمی و پژوهشی در حوزه محیط‌زیست آذر بایجان غربی