Web Analytics Made Easy - Statcounter

 اخباری درباره وضعیت جسمانی کیم جونگ اون،‌ رهبر کره‌شمالی در شرایطی منتشر می‌شود که او ۱۵ آوریل هم در مراسم سالروز تولد پدربزرگش شرکت نداشت و همین امر گمانه‌زنی‌هایی را به راه انداخت. او چهار روز پیش از آن در یک نشست دولتی دیده شد.

شورای امنیت ملی و دفتر مدیر اطلاعات ملی آمریکا دوشنبه از اظهارنظر خودداری کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سی‌ان‌ان همچنین با سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) و وزارت خارجه تماس گرفت و پیگیر این اخبار از مقام‌های کره‌جنوبی شد. گردآوری اطلاعات از کره‌شمالی به شدت دشوار است و یکی از اهداف چالشی برای اطلاعات آمریکا به شمار می‌رود.

شبکه خبری سی‌ان‌ان به نقل از یک مقام آمریکایی که نام او را فاش نکرد، گزارش داد که کیم جونگ اون پس از انجام یک عمل جراحی در وضعیت خطرناکی قرار دارد.

این در حالی است که دو منبع از دفتر ریاست‌جمهوری کره جنوبی اعلام کردند وضعیت جسمانی رهبر کره شمالی وخیم نیست.

این دو منبع افزوند، به دلیل نبود تحرکات غیرطبیعی نمی‌توان گفت وضعیت جسمانی رهبر کره شمالی وخیم است.

غیبت کیم جونگ اون در مراسم‌ها غالبا گمانه‌زنی و شایعاتی به همراه دارد. آخرین بار که رهبر کره‌شمالی در رسانه‌ دولتی کره‌شمالی دیده شد به تاریخ ۱۱ آوریل بازمی‌گردد. به گفته یک محقق، چنانچه کیم در بیمارستان بستری باشد، می‌توان غیبت او را از حضور در سالروز تولد بنیانگذار کره‌شمالی توجیه کرد.  

در همین حال وب‌سایت «دیلی ان‌کی» که عمدتا از سوی فراری‌هایی از کره‌شمالی اداره می‌شود، به نقل از منابع داخلی در کره‌شمالی گزارش داد، کیم جونگ اون ۱۲ آوریل در بیمارستانی در تفرجگاه کوهستانی «کومگانگ» در «هیانگسان» تحت عمل جراحی قرار گرفت و در ویلایی در آنجا اقامت دارد تا روند بهبودی را طی کند.

براساس گزارش این رسانه، کیم جونگ اون یک عمل جراحی بر روی عروق قلبی انجام داده است. وضعیت سلامتی کیم در ماه‌های اخیر به دلیل استعمال زیاد سیگار، چاقی و اضافه کار وخیم‌تر شده است.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: تولد امنیت ملی وزارت خارجه عمل جراحی کره جنوبی کره شمالی بیمارستان جراحی چاقی تولد رسانه عمل جراحی کره شمالی واشنگتن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۸۹۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای مقام آمریکایی: ساخت اسکله کمک‌رسانی به غزه آغاز شده است

یک مقام ارشد نظامی ایالات متحده مدعی شد که دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا ساخت اسکله موقت در نوار ساحلی غزه را برای ارسال کمک‌های بشردوستانه از طریق کشتی به این باریکه آغاز کرده است.

به گزارش آسوشیتدپرس، این مقام ارشد نظامی آمریکا که خواست نامش فاش نشود با بیان اینکه ایالات متحده قصد دارد ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه از طریق دریا را از اوایل ماه مه آغاز کند، گفت: حجم کمک‌های بشردوستانه‌ای که قرار است از مسیر دریایی وارد غزه شود در ابتدا حدود ۹۰ کامیون در روز خواهد بود که این عدد می‌تواند به سرعت به حدود ۱۵۰ کامیون در روز افزایش یابد.

بایدن که دولت وی از ابتدای حمله وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی به غزه، اصلی‌ترین پشتیبان این رژیم در ارتکاب به جنایات در این منطقه بوده است، در ماه مارس ادعا کرد که پنتاگون قصد دارد یک اسکله در نوار ساحلی غزه برای ارسال کمک‌های بشردوستانه از راه دریا به این منطقه بسازد.

این ادعا‌ها در حالی مطرح می‌شود که در حال حاضر بر اساس گزارش منابع فلسطینی کل جمعیت ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفری غزه با ناامنی غذایی مواجه هستند و وزارت بهداشت غزه با انتشار تازه‌ترین آمار شهدا و مجروحان تجاوز‌های رژیم صهیونیستی، اعلام کرد که شمار شهدای فلسطین از آغاز تجاوزگری ارتش این رژیم به نوار غزه در هفتم اکتبر۲۰۲۳ (۱۵ مهر۱۴۰۲) به ۳۴ هزار و ۳۰۵ نفر افزایش یافته است.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • ادعای مقام آمریکایی: ساخت اسکله کمک‌رسانی به غزه آغاز شده است
  • عکسی دیده نشده از رهبر انقلاب در سال های دور /برادر محسن هم بود
  • مقام آمریکایی:آزادی اسرا به آتش‌بس طولانی در غزه منجر می‌شود
  • لاپید: بنی گانتس و آیزنکوت از کابینه نتانیاهو استعفا کنند
  • اربکان: اسرائیل با اطلاعات پایگاه ترکیه موشکهای ایران را زد
  • تعیین پاداش ۱۰ میلیون دلاری در ازای اطلاعات مرتبط با سه ایرانی !
  • سفر یک هیات دیپلماتیک کره شمالی به ایران
  • دیدارجمعی ازکارگران خراسان‌شمالی با مقام معظم رهبری
  • خواهر کیم جونگ اون: به توانمندسازی ارتش برای حفاظت از حاکمیت و صلح منطقه ادامه می‌دهیم
  • بیانیه هشدار آمیز خواهر رهبر کره شمالی؛ خود را در معرض خطر قرار ندهید