Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: از اول اسفند سال ۹۸ تاکنون بیش از ۴۰ هزار تن نهاده دامی در بین تولیدکنندگان و واحدهای پرورش مرغ استان گیلان توزیع شده است. ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۲ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

علی درجانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، از توزیع بیش از 40 هزار تن نهاده دامی در بین تولیدکنندگان و واحدهای پرورش مرغ استان گیلان در دو ماه اخیر خبر داد و اظهار داشت: نهاده دامی شامل ذرت، جو و کنجاله سویا در اختیار دامداران و مرغداران استان قرار گرفته است و در تأمین آن مشکلی هم وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با تأکید بر اینکه توزیع نهاده‌ها در سامانه بازارگاه انجام می‌شود و هیچ محدودیتی در فروش نهادها وجود ندارد عنوان کرد: گیلان از لحاظ تولید گوشت قرمز در رتبه دوازدهم کشوری قرار دارد از طرفی طبق آمارهای موجود در سه ماه پایان سال 3 هزار تن گوشت در استان تولید شده است.

درجانی با بیان اینکه از مقدار گوشت تولید شده در گیلان چیزی حدود هزار تن آن مازاد برمصرف بوده است از تأمین نیاز استان در بخش گوشت مرغ سخن گفت و تصریح کرد: با توجه به برنامه‌ریزی انجام شده و جوجه‌ریزی مناسب واحدهای گوشتی، در ماه مبارک رمضان هیچ مشکلی در حوزه تأمین گوشت مرغ استان نداریم.

عباسی معروفان: تنش در واردات نهاده مرغداران رفع شد؛ 10درصد کمبود نهاده داریم؛ ضرر مرغداران را جبران می‌کنیمنامه تحلیلی بسیج دانشگاه های تهران و شاهد به خاوازی درباره اقدام اخیر مرغداری ها60 درصد مرغداری‌های کشور خالی هستند/دولت به داد مرغداران برسد

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گیلان نیز در مصاحبه با خبرنگار تسنیم از استمرار توزیع نهاده‌ بین مرغداری‌ها توسط شرکت پشتیبانی خبر داد و اظهار داشت: با توجه به در پیش بودن ماه مبارک رمضان مانعی در تولید مرغ وجود ندارد و ذخایر شرکت پشتیبانی از این حیث در وضعیت بسیار مطلوبی قرار دارد.

حجت علی‌اکبرنژاد ذخیره استراتژیک 230 تن گوشت قرمز و 3 هزار و 310 تن مرغ منجمد توسط شرکت پشتیبانی در راستای جلوگیری از کمبود این اقلام در بازار مصرف را متذکر شد و گفت: تمهیدات لازم برای ماه مبارک رمضان و تأمین نیازها اندیشیده شده و در صورت کمبود، مرغ ذخیره شده در بازار مصرف توزیع می‌شود.

وی کاهش قیمت مرغ به علت شیوع ویروس کرونا و ضرر و زیان زیادی که تولیدکنندگان مرغ به موجب آن متحمل شدند را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: در حال پیگیری موضوع هستیم تا دولت حمایت‌های ویژه‌ای از این تولیدکنندگان به صورت پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت یا بخشودگی سود جرایم دیرکرد تسهیلات دریافتی به عمل آورد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه هم‌اینک شرکت پشتیبانی در حال خریداری مرغ واحدهای تولیدی استان به قیمت ستاد تنظیم بازار است ابراز داشت: مرغ تولیدی گیلان همچنان به خارج استان صادر می‌شود به طوری‌که روزانه تنها 200 تن مرغ تولیدی گیلان به بازار تهران ارسال می‌شود.

علی‌اکبرنژاد با اشاره به اینکه میزان مصرف مرغ در داخل گیلان کاهش پیدا کرده و به همین دلیل شرکت پشتیبانی برای جلوگیری از ایجاد مشکل مرغ مازاد را خریداری می‌کند افزود: به طور میانگین روزانه بین 150 تا 160 تن مرغ مازاد واحدهای تولیدی و مرغداری‌های گیلان توسط شرکت پشتیبانی خریداری می‌شود.

انتهایدپیام/614/ح

R7877/P/S6,71/CT1

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان جهاد کشاورزی گیلان شرکت پشتیبانی نهاده دامی هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۸۹۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک هزار تن کلزا با نرخ تضمینی در فارس خریداری شد

ایسنا/فارس مدیر عامل شرکت تعاونی کشاورزی دانه‌های روغنی استان فارس از خرید یک هزار تن کلزا با نرخ تضمینی توسط این تعاونی خبر داد.

سید حبیب علوی امروز، ۱۴ اردیبهشت طی بازدید از مراکز خرید کلزار با اعلام این مطلب گفت: خرید کلزا در فارس توسط شرکت تعاونی کشاورزی دانه‌های روغنی استان فارس با مشارکت اتحادیه و شرکت‌های تعاون روستایی در شهرستان‌های استان درحال انجام است.

وی اظهار کرد: بیش از یک هزار تن کلزا تاکنون در شهرستان‌های مهر، لار، زرین دشت و جویم خریداری شده ودر حال بارگیری به کارخانجات روغن کشی است.

علوی با بیان اینکه خرید در این شهرستان‌ها همچنان ادامه دارد، افزود: طبق قرارداد با یک شرکت صنایع غذایی مقرر شده است حداکثر یک‌ماه پس‌از بارگیری بهای خرید به کشاورزان پرداخت شود.

مدیر عامل شرکت تعاونی کشاورزی دانه‌های روغنی استان فارس تصریح کرد: نرخ خرید تضمینی کلزا در سال جاری ۳۵ هزار تومان با افت ۲درصد ناخالصی و۱۰ درصد رطوبت اعلام شده است.

وی یادآور شد: با توجه تغییر در شیوه خرید کلزا در سال جاری، شبکه تعاونی‌های روستایی نسبت به تحویل کلزا از کشاورزان گرامی و ذخیره‌سازی در انبارها اقدام کرده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • یک هزار تن کلزا با نرخ تضمینی خریداری شد
  • یک هزار تن کلزا با نرخ تضمینی در فارس خریداری شد
  • لزوم پرداخت پاداش افزایش تولید به کارگران در واحدهای تولیدی
  • خرید ۵۳۰ تن گوشت مرغ منجمد در استان قزوین
  • بررسی مشکلات واحدهای تولیدی در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید آذربایجان غربی
  • بیش از ۴ هزار میلیارد ریال برای احیای واحدهای تولیدی سیستان و بلوچستان هزینه شد
  • کشف ۵۴ تن نهاده دامی و آرد خارج از شبکه توزیع در شهرستان پلدختر
  • برخی بی تدبیری‌ها باعث استمرار مشکلات کارگران می‌شود
  • آمادگی ۱۰۰ اکیپ عملیاتی و پشتیبانی آبفا در سطح استان یزد
  • سخت و زیان‌آور بودن مشاغل کارگران بررسی شود