Web Analytics Made Easy - Statcounter

به دنبال شیوع ویروس کرونا در جامعه، وضعیت شغلی اهالی فرهنگ و هنر استان به مخاطره افتاده و معیشت آنان نیز دچار مشکل شده است. ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۵ استانها مازندران نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، کرونا ویروس یکی از بیماری‌های منحوس قرن که متاسفانه در مدت کوتاه حضورش تاکنون جان هزاران نفر را در دنیا گرفته و سبب آفت‌های بسیاری در کسب و کار و اقتصاد جوامع محلی و ملی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ویروس منحوس همچنین سبب تعطیلی مدارس، مراکز آموزشی، دانشگاهی و به تبع آن فعالیت‌های هنری و فرهنگی و اماکن فرهنگی و هنری شده است.

تعطیلی این مراکز فرهنگی و هنری همگام با سراسر کشور در مازندران نیز تسری یافته و اکنون نگرانی‌هایی را برای اشتغال هنرمندان و کارکنان آموزشگاه‌های آزاد هنری استان مازندران ایجاد کرده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در این باره با ابراز نگرانی از وضعیت شغلی هنرمندان و کارکنان آموزشگاههای آزاد هنری در دوران پساکرونا، اظهار داشت: متأسفانه شرایط اقتصادی جامعه فرهنگی و هنری مازندران به دلیل تعطیلیهای اجباری ناشی از شیوع کرونا مناسب نیست و خسارت بسیار زیادی به اقتصاد و معیشت هنرمندان وارد شده است.

انتقاد استاندار کهگیلویه و بویراحمد از تخریب غیرمنصفانه عملکرد کرونایی دانشگاه علوم پزشکیپرویز امینی: «پساکرونا» تعبیری مبهم و اغواگر است/ فعلاً هیچ نشانه‌ای بر تغییرات بنیادی نداریمکاغذبازی کرونایی بهزیستی اردبیل/ ارزیابی روانی در فقدان تجهیزات

وی بیان کرد: در بازه زمانی 20 اسفند تا 20 فروردین به حوزه فرهنگ و هنر مازندران حداقل 25 میلیارد تومان خسارت وارد شد که این رقم طبیعتاً بیشتر نیز خواهد شد. دغدغه پساکرونا در جامعه فرهنگ و هنر برای ما یکی از نگرانی‌های اصلی است. آسیب‌های مالی در این قشر بسیار زودتر از سایر صنوف خود را نشان می‌دهد. نگرانی‌های خود را به استانداری و وزارتخانه انتقال دادیم و در انتظار اتخاذ تصمیم‌های اثرگذار هستیم. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران تصریح کرد: نگران آینده خانواده فرهنگ و هنر هستیم و به هر حال کشور و تمام دنیا در شرایط خاصی قرار دارد و این وضعیت آسیب زیادی به همه صنوف وارد کرده است. اما جامعه فرهنگ و هنر شکننده‌تر از سایر صنوف است. 

زارع یادآور شد: بخش زیادی از فعالیت‌های آموزشی و حتی اقتصادی فرهنگ و هنر به گروهی بودن وابسته است. برپایی نمایشگاه در گالری‌ها، اجرای نمایش، تمرین تئاتر، برگزاری کنسرت و بسیاری از اقدامات دیگر وابسته به فعالیت گروهی هستند. اما شرایط کنونی سبب شده که همه این فعالیت‌ها متوقف شود که در بخش آموزش و حوزه اجرا اقتصاد هنر را با چالش جدی مواجه کرده است. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به استقبال نکردن آموزشگاه‌های آزاد هنری از بازگشایی برای از سرگیری فعالیت گفت: غالباً برخی از خانواده‌ها هنوز حاضر به فرستادن فرزندشان به آموزشگاه‌ها نیستند. 

انتهای پیام/ 681/ ع

R41358/P1494/S6,74/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فرهنگ و هنر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۹۰۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، در دوره حاضر که مملو از پیشرفت‌ها و اتفاقات مختلف است، یک روحانی شاید نتواند به شیوه‌های سنتی گذشته در جذب نوجوانان و جوانان به مسجد موفق عمل کند؛ بنابراین روحانی‌ها باید با ذائقه شناسی و برگزاری برنانه‌های مختلف فرهنگی و هنری و مخصوصا ورزشی اقدام به جذب این قشر کنند. کاری که چند سالی است، حجت‌الاسلام و المسلمین قربان حسین‌نژاد، در شهرستان‌های مختلف استان آذربایجان غربی در حال انجام است.

حجت الاسلام و المسلمین قربان حسین‌نژاد، از سال ۱۳۸۵ تا سال ۱۳۹۷ بعنوان امام جماعت و مدیر کانون فرهنگی هنری ثارالله مسجد جامع نازک علیای پلدشت فعالیت داشته که در طول این مدت با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری و برگزاری مسابقات ورزشی و راه اندازی اُردو‌های سیاحتی و زیارتی توانسته است گام‌های موثری را در جذب جوانان و نوجوانان به سمت مسجد و کانون بردارد.

سپس ازسال ۱۳۹۷ تا سال ۱۴۰۱ به‌عنوان امام جماعت و مسئول پایگاه بسیج مسجد امام هادی (ع) ارومیه ادامه فعالیت نموده و از تابستان ۱۴۰۱ تاکنون نیز به‌عنوان امام جماعت، مدیر کانون المهدی (عج) و نیز مسئول پایگاه بسیج مسجد طوبی ارومیه فعالیت‌های فرهنگی هنری و ورزشی خود را پیگیر بوده که با استقبال خوب جوانان و نوجوانان توانسته توفیقات روزافزونی را دراین عرصه‌ها کسب کند.

دیگر خبرها

  • علم الهدی : برای حل مشکلات معیشتی کارگران نمی‌توانیم تنها به دنبال افزایش دستمزد باشیم
  • زمینه بهبود وضعیت معیشتی‌ کارگران فراهم شود
  • تنها پل چوبی روستای شورکش بر اثر باران سیل آسا تخریب شد + فیلم
  • فارس و بوشهر زیر ذره‌بین دفتر موسیقی رفتند
  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / درباره «اقبال لاهوری» فیلم با کیفیت می‌سازیم
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / فیلم با کیفیت درباره «اقبال لاهوری» می‌سازیم
  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: می‌خواهیم فیلم با کیفیت درباره «اقبال لاهوری» بسازیم
  • آخرین وضعیت پرداخت مطالبات چایکاران/ آغاز چین بهاره از روزهای آینده
  • معرفی گروه‌های راه یافته به مرحله استانی جشنواره هنر‌های نمایشی