Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-01@00:44:58 GMT

انتقاد صریح و تند عبدالمهدی به سهم خواهی احزاب

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۹۰۳۰۷

ساعت24- نخست‌وزیر مستعفی عراق در پیامی به رؤسای جمهور و پارلمان و همچنین نمایندگان پارلمان عراق، خواسته‌های برخی احزاب برای تصاحب وزارتخانه‌های مشخص را "بی‌معنا" دانست.

به گزارش سایت شبکه سومریه نیوز، عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر مستعفی عراق در پیامی به رؤسای جمهور و پارلمان و همچنین نمایندگان پارلمان عراق نوشت: ۲۹ نوامبر ۲۰۱۹ استعفا کردم و اکنون به پایان آوریل ۲۰۲۰ نزدیک می‌شویم؛ در حالی که هنوز دولت جدید تشکیل نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توفیق علاوی و عدنان الزرفی مکلف به تشکیل دولت شدند اما هیچکدام موفق نبودند و اکنون مصطفی الکاظمی مأمور تشکیل دولت شده است و باید دولتش را پیش از نهم مه تشکیل دهد.

وی افزود: ما صرف نظر از دوری و یا نزدیکی روابط‌مان با افراد مامور شده به تشکیل دولت، تمامی تلاش‌مان را برای حمایت از آنها انجام داده و می‌دهیم، چراکه می‌دانیم باقی ماندن وضعیت کنونی خطرناک‌تر است. دولت موقت و باقی ماندن نخست‌وزیر مستعفی با اختیارات محدود در شرایط پیچیده کنونی، بدترین انتخاب است و به همین منظور در این پیام خطاب به همه می‌گوییم که این آخرین فرصت برای جلوگیری از کشیده شدن کشور به بن بست است.

عبدالمهدی در ادامه تصریح کرد: درخواست برخی طرف‌ها برای تصاحب وزارتخانه‌های مشخص هیچ معنایی ندارد. نظرات و دیدگاه‌های اشتباهی وجود دارد که اگر تصحیح نشود و در صورتی که بر سر اصول رفتاری مشترکی توافق حاصل نشود، همچنان در گردآبی مستمر باقی خواهیم ماند.

این مقام عراقی تأکید کرد: در شرایط فعلی کشور حذف کامل احزاب و رویکردهای مختلف از صحنه امکان پذیر نیست و باید به شخص مامور به تشکیل دولت اجازه داده شود تا خود سخن آخر را درباره انتخاب وزرا بزند. اگر تلاش سوم نیز برای تشکیل کابینه موفق نباشد، آیا کسی انتظار دارد تلاش چهارم و یا پنجم موفق شود؟

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: تشکیل دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۹۰۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دهم خرداد ماه، انتخابات نمایندگان احزاب در کمیسیون ماده ۱۰ برگزار می‌شود

 عبدالله مرادی با اعلام برگزاری نخستین نشست کمیسیون احزاب در ۱۴۰۳ گفت: با توجه به مصوبات قبلی کمیسیون در خصوص انتخابات دبیران کل احزاب سیاسی برای تعیین نماینده احزاب در کمیسیون ماده ۱۰، کمیسیون هیات نظارت بر این انتخابات از ۳ عضو کمیسیون امیری اصفهانی به عنوان نماینده قوه قضائیه و شریعتی نیاسر به عنوان نماینده قوه مجریه به همراه دبیر کمیسیون شکل گرفته است.

مردای ادامه داد: زمان برگزاری انتخابات ۱۰خرداد ۱۴۰۳ تعیین شد که طبق قانون، آگهی رسمی آن یک ماه زودتر برای ثبت نام داوطلبان منتشر می‌شود.

وی با اشاره به دیگر مصوبه این نشست اظهار کرد: مقرر شد مبلغ یارانه اختصاص یافته به احزاب سراسر کشور به حساب خانه احزاب ایران واریز و نحوه توزیع آن توسط کمیسیون احزاب تعیین شود.

دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب با اشاره به رای دیوان عدالت اداری در خصوص حزب جامعه زینب (س) اعلام کرد که اعضای کمیسیون ضمن توجه به رای صادره تصمیم گرفتند: متقاضیان برگزاری مجمع عمومی این حزب، مطابق قانون نحوه فعالیت احزاب وگروه‌های سیاسی درخواست و پیشنهاد برگزاری مجمع عمومی را به دبیرخانه کمیسیون ارائه دهند.

مرادی اضافه کرد: در این جلسه با صدور پروانه فعالیت حزب «سازمان مردم تمدن ساز استان تهران» مشروط به اصلاح اساسنامه و مرامنامه موافقت و نیز با تمدید پروانه فعالیت سه حزب؛ «جوانان ایران اسلامی»، «کانون تربیت اسلامی»، «خانه پرستار» موافقت شد.

به گفته وی، ایجاد چهار شعبه استانی احزاب شامل: ۱-شعبه استانی حزب جمهوریت در استان همدان، ۲- شعبه استانی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در استان ایلام، ۳- شعبه استانی جمعیت اعتلای نهاد‌های مردمی در استان ایلام، ۴-شعبه استانی حزب نسل نو در استان ایلام مورد پذیرش کمیسیون قرار گرفت.

دبیر کمیسیون ماده ۱۰ قانون احزاب اعلام کرد: همچنین با تمدید پروانه فعالیت ۴ انجمن اقلیت دینی ۱-سازمان زنان زرتشتی، ۲-انجمن زرتشتیان رحمت آباد یزد۳، انجمن زرتشتیان مریم آباد یزد، ۴-انجمن زرتشتیان مزرعه کلانتر موافقت شد.

مرادی خاطرنشان کرد که طبق قانون، تعداد ۵۷ انجمن اقلیت‌های دینی در کشور در فعالیت هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی احزاب و تشکل‌ها

دیگر خبرها

  • چرا قالیباف تصمیم گرفت از دولت انتقاد کند؟
  • جنگ فرهنگی آمریکا علیه عراق و منطقه
  • انتقاد کم سابقه خبرگزاری دولت از مرکز پژوهش‌های مجلس
  • دهم خرداد ماه، انتخابات نمایندگان احزاب در کمیسیون ماده ۱۰ برگزار می‌شود
  • گام عملی برای جهش تولید
  • نمایندگان پارلمان عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا شدند
  • پارلمان عراق قانون ممنوعیت همجنس‌بازی را تصویب کرد
  • عراق قانون جرم‌انگاری همجنس‌گرایی را تصویب کرد
  • عراق قانون مجازات همجنس‌گرایی را تصویب کرد
  • انتقاد از دستورالعمل صادر شده توسط یک مسئول در قوه قضاییه:طبق قانون اساسی نمی‌توانید ثبت شکایت و دادخواست از دولت را ممنوع کنید