Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-02@02:19:09 GMT

راه‌اندازی مرکز اعتلای صداوسیما از سوی بسیج دانشجویی

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۹۰۵۳۴

راه‌اندازی مرکز اعتلای صداوسیما از سوی بسیج دانشجویی

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه صداوسیما از تاسیس مرکز پژوهش و اعتلای رسانه ملی خبر داد.

به گزارش خبرنگار تشکل های دانشگاهی خبرگزاری فارس، سجادفخرایی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه صداوسیما از تاسیس مرکز پژوهش و اعتلای صداوسیما خبر داد و گفت: مطالبات امامین انقلاب اسلامی باید سرلوحه فعالیت ها و تولیدات سازمان صداوسیما باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فخرایی تصریح کرد: با توجه به ظرفیت‌های بالای این سازمان و نیز ضرورت روز افزون تغییرات شکلی و محتوایی در رسانه ملی، بسیج دانشجویی دانشگاه صدا و سیما بر اساس رسالت خود و با هدف اعتلای هرچه بیشتر رسانه ملی به عنوان خط مقدم جبهه رسانه ای علیه دشمنان، اقدام به تاسیس "مرکز پژوهش و اعتلای سازمان صدا و سیما " کرده است.

این فعال دانشجویی اظهار داشت: در دنیای رسانه‌ای امروزی، جوامع مختلف برای نیل به اهداف و آرمان ها، ناگزیر از اهمیت دادن به رسانه ها هستند. جمهوری اسلامی ایران نیز از این قاعده مستثنی نبوده و برای دستیابی به اهداف والای انقلاب اسلامی، باید عزم خود را برای اقدام در این عرصه، بیش از پیش جزم کند.

وی ادامه داد: در همین راستا سازمان صدا و سیما به عنوان یکی از بازیگران مهم و موثر در سپهر رسانه ای داخلی و بین المللی، دارای نقش بسیارحائز اهمیتی است.

فخرایی تصریح کرد: این مرکز در نظر دارد تا با سازماندهی و ساختاردهی به روندهای پژوهشی موجود و همچنین تعریف آموزش و پژوهش های عملیاتی و کاربردیِ مرتبط با نیازهای سازمان صدا و سیما که بر اساس مسئله یابی، نیازسنجی و اولویت بندی حاصل می شوند، بتواند کمکی با استفاده از توان خود در جهت رشد، تصحیح و اعتلای عملکرد سازمان صداوسیما و به ویژه توانمندسازی هر چه بیشتراساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه صدا و سیما کند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه صداوسیما یادآور شد: مرکز با به کارگیری حداکثر توان نخبگان رسانه‌ای، هنری و فکری انقلاب اسلامی اساتید حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها در صدد تجمیع نظرات علمی و نخبگانی برای حل مسائل‌ مختلف سازمان صداوسیما در پرتو گام دوم انقلاب اسلامی است.

سازمان صداوسیما باید بر اساس سندی واحد یکپارچه اداره شود و آن سند، نظریه رسانه توحیدی است که خلاء آن در عصر امروز کاملا مشهود است. صداوسیمای تمدن ساز باید صداوسیما توحیدی و الهی باشد تا از اثرات، برکات و تولیدات آن مردم به سعادت دنیوی و اخروی دست یابند و به بالاترین درجات کرامات انسانی برسند.

وی ادامه داد: هیئت موسس این مرکز، هفت نفر و متشکل از مسئول وقت بسیج دانشجویی دانشگاه صدا وسیما ( سجاد فخرایی) به عنوان رئیس هیئت موسس، دو عضو هیئت علمی از ادوار بسیج دانشجویی دانشگاه صداوسیما ( محسن شاکری و رامین شمسایی نیا )، و ۴ نفر از دانشجویان کارشناسی ارشد ( احسان مختاری، محمد ذکاوت، حسین کشتکار و اشکان حاجی عبداللهی) هستند.

فخرایی تصریح کرد: تاسیس و شروع به کار رسمی مرکز پژوهش و اعتلای صداوسیما از روز گذشته دوم اردیبهشت ماه مصادف با سالروز اعلام انقلاب فرهنگی و تاسیس سپاه پاسداران را به فال نیک می گیریم و مشعوف از این همزمانی امیدواریم که بتوانیم در راستای اهداف رهبر کبیر انقلاب از اعلام انقلاب فرهنگی و تکمیل پازل های تکمیل نشده آن گام برداریم.

وی گفت: امید است به فضل الهی و همت اساتید و دانشجویان رسانه این مرکز زمینه ساز اعتلا و تحول سازمان صداوسیما باشد.

فخرایی در پایان اظهار داشت: در انتها لازم می‌دانم از تمامی علاقه مندان به تحول و اعتلای رسانه ملی در زمینه های مختلف دعوت کنم تا ما را در انجام این امر خطیر یاری کنند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: دانشجویان انقلاب اسلامی دانشگاه پژوهش بسیج دانشجویی دانشگاه صداوسیما بسیج دانشجویی دانشگاه صدا سازمان صداوسیما انقلاب اسلامی سازمان صدا صدا و سیما رسانه ملی رسانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۹۰۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشجویی که فرمانده جنگ بود

محسن وزوایی از نخستین دانشجویان پیرو خط امام بود که در جریان راهپیمایی ضد سیاست‌های مداخله‌گرایانه آمریکا در ایران، در سالروز کشتار دانش‌آموزان به دست رژیم پهلوی و سالگرد تبعید امام خمینی (ره) عهده‌دار حرکتی شد که رهبر انقلاب، از آن با تعبیر بدیع «انقلابی بزرگ‌تر از انقلاب اول» یاد فرمودند.

به گزارش ایسنا، محسن وزوایی، ۵ مرداد ماه سال ۱۳۳۹ در محله نظام آباد تهران، متولد شد. او در سال ۱۳۵۵ به دانشگاه راه یافت و در رشته شیمی دانشگاه صنعتی شریف مشغول به تحصیل شد. پس از ورود به دانشگاه، به جریان مکتبی انجمن‌های اسلامی دانشجویان این دانشگاه پیوست و هم زمان با شرکت در فعالیت‌های سیاسی و جلسات عقیدتی، از سال ۱۳۵۶ مسئولیت هدایت و جهت دهی به مبارزات دانشجویی ضد دیکتاتوری را در سطح دانشگاه شریف عهده دار شد.

در سال‌های ورودش به دانشگاه، نقش فعالی در تشکیلات اسلامی دانشگاه از خود نشان می‌داد. این جوان مبارز و پرشور، از تظاهرات خونین ۱۷ شهریور سال ۱۳۵۷ تا ۱۲ بهمن ۱۳۵۷ و ورود امام خمینی (ره) به ایران، در همه صحنه‌ها از جمله پیشتازان و جلوداران تظاهرات مردمی بود.

او در روزهای پرتلاطم انقلاب نیز نقش حساس هدایت را بردوش می‌کشید و در درگیری‌های مسلحانه و سرنوشت ساز ۱۹ بهمن تا ۲۲ بهمن ۱۳۵۷، حضوری پرثمر داشت. محسن وزوایی در تصرف دو پادگان مهم جمشیدیه و عشرت‌آباد نیز شهامت بالایی از خود نشان داد.

وی از نخستین دانشجویان پیرو خط امام بود که در جریان راهپیمایی ضد سیاست‌های مداخله‌گرایانه آمریکا در ایران، در سالروز کشتار دانش‌آموزان به دست رژیم پهلوی و سالگرد تبعید امام خمینی (ره) عهده‌دار حرکتی شد که رهبر انقلاب، از آن با تعبیر بدیع «انقلابی بزرگ‌تر از انقلاب اول» یاد فرمودند.

محسن وزوایی در سال ۱۳۵۸ همزمان با کار تبلیغاتی در جمع دانشجویان پیرو خط امام، بلافاصله با تشکیل سپاه پاسداران، به این ارگان نظامی پیوست و در دوره‌ای فشرده، آموزش‌های چریکی را در سپاه آموخت. او مدتی در سپاه به عنوان فرمانده مخابرات انجام وظیفه کرد، سپس سرپرستی واحد اطلاعات عملیات را به عهده گرفت.

محسن وزوایی به دنبال تجاوز عراق به ایران، داوطلبانه به جبهه غرب عزیمت کرد. با ورود او به این منطقه، تحولی پدید آمد؛ به گونه‌ای که در عملیات سرنوشت ساز پارتیزانی به عنوان فرمانده گردان، مسئولیت محور تنگ کورک تا حد فاصل تنگ حاجیان را برعهده گرفت و ضمن حمله‌ای پارتیزانی به مواضع و استحکامات دشمن، به کمک هم‌رزمان خود، ارتفاعات حساس و سوق‌الجیشی تنگ کورک را از تصرف قوای اشغالگر بعث خارج ساخت.

در عملیات جدیدی که از سوی رزمندگان اسلام در اردیبهشت ماه ۱۳۶۰ طرح‌ریزی شده بود، محسن وزوایی فرمانده گردان شد. در این عملیات، او با آن که مجروح شده بود، ولی با گامی استوار و خستگی ناپذیر و روحی امیدوار به نبرد ادامه می‌داد.

در حین عملیات، بیشتر رزمندگان شهید یا مجروح شده و تنها محسن و چند رزمنده دیگر زنده بودند؛ و شگفت آن که همین چند نفر، توانستند ۳۵۰ تن نیروهای کماندوی بعث عراق را به اسارت بگیرند.

محسن وزوایی، نقش فعالی در طراحی عملیات فتح بلندی‌های «بازی دراز» ایفا کرد و در همین نبرد به شدت مجروح شد و به تهران انتقال یافت. او در بیمارستان با وجود درد بسیار، ناله نمی‌کرد و به یکی از پزشکان که از مقاومت او در برابر درد ابراز شگفتی کرده بود گفت: «آقای دکتر! من هر چه بیشتر درد می‌کشم، بیشتر لذت می‌برم و احساس می‌کنم از این طریق به خدای خودم نزدیک می‌شوم». پس از بهبودی نسبی از مجروحیت، قدم به معرکه‌ای گذاشت که فرجام آن، آزادسازی خرمشهر اشغال شده بود.

او در طول جنگ تحمیلی، در عملیات‌های متعدد با مسئولیت‌های گوناگون حضور داشت. در ۲۰ آذر ۱۳۶۰، در عملیات «مطلع الفجر» فرمانده بود. در اسفند سال ۱۳۶۰ فرمانده گردان حبیب بن مظاهر و تیپ تازه تأسیس محمد رسول اللّه (ص) شد که در عملیات «فتح المبین»، این گردان نوک عملیات بود.

با تأسیس «تیپ ۱۰ سیدالشهدا»، فرمانده این تیپ شد. همین تیپ، در ۲۳ فروردین ماه ۱۳۶۱ وارد عملیات «الی بیت المقدس» شد و برای اجرای بهتر عملیات، با تیپ حضرت رسول صلی الله علیه و آله ادغام شد و محسن وزوایی نیز فرماندهی محور اصلی را عهده‌دار شد.

محسن وزوایی، ، پس از ماه‌ها مجاهدت و مبارزه با دشمنان اسلام و حماسه آفرینی در عملیات‌های متعدد و به ویژه «الی بیت المقدس»، سرانجام در دهم اردیبهشت ماه سال ۱۳۶۱، در ۲۲ سالگی هنگام هدایت نیروهای تحت امر خود، بر اثر اصابت گلوله و ترکش به شهادت رسید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مجلس، مقدم‌ترین لبه تماس حاکمیت با مردم است | توجه به تبیین خدمات دولت در مجلس
  • مجلس، مقدم‌ترین لبه تماس حاکمیت با مردم است/ توجه به تبیین خدمات دولت در مجلس
  • رئیس مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما معرفی شد
  • دشمنان با جنگ رسانه‌ای در مسیر مردم و انقلاب سنگ اندازی می‌کنند
  • دانشجویی که فرمانده جنگ بود
  • قدردانی سرلشکر سلامی از صداوسیما برای انعکاس عملیات وعده صادق
  • قدردانی سرلشکر سلامی از صداوسیما
  • ضرورت تعامل صنعتگران با رسانه ها برای جهش تولید
  • برگزاری آیین معارفه مسوول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی همدان
  • برگزاری آیین معارفه مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی همدان