Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، میرشمس مومنی زاده، فرماندار رشت در جلسه ستاد مبارزه با کرونا با اشاره به نزدیکی ایام پرفضیلت ماه مبارک رمضان گفت: از مهمترین تکالیف و مسئولیت‌های ماه رمضان تامین نیازمندی‌های مشروع مردم و رعایت حرمت‌های این ماه مبارک است که ان شاءالله با همکاری و هم افزایی اصناف و عموم مردم بتوانیم از عهده این مسئولیت به شایستگی برآییم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به موثر بودن طرح فاصله گذاری اجتماعی و تداوم اجرای این طرح در قالب فاصله گذاری هوشمند افزود: برای ریشه کن کردن این بیماری نیاز به احتیاط، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ادامه این طرح وجود دارد و در حال حاضر واحد‌های صنفی کم خطر بازگشایی شده اند، اما واحد‌های صنفی پرخطر تا زمان اعلام ستاد ملی و استانی مبارزه با کرونا تعطیل خواهند بود.

فرماندار شهرستان رشت مشاغلی، چون نانوایی‌ها و رستوران‌ها را موظف به تامین نیاز‌های مشروع شهروندان در ماه مبارک رمضان خواند و اظهار داشت: شهروندانی که بنا به دلایل شرعی، چون بیماری، مسافرت و سایر دلایل قادر به روزه داری نیستند با رعایت کامل حرمت ماه مبارک باید به نان و غذا دسترسی داشته و تصمیم گیری در این خصوص با توجه به تمامی نقطه نظرات و ضوابط و با در نظرگیری اولویت برای کسبه‌ای که پروانه کسب دارند، در روز‌های آتی اتخاذ خواهد شد.

مومنی زاده با اشاره به اینکه برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا برگزاری مجالس، مراسم، مناسبت‌ها و نماز‌های جماعت همچنان در مساجد ممنوع است، گفت: از بخشداران نیز انتظار می‌رود، نظارت و پیگیری در خصوص موارد مطروحه در بخش‌ها با جدیت انجام دهند.

او از طرحی برای انجام اقدامات جبرانی برای تمام مشاغلی که از این بیماری آسیب دیده اند، خبر داد و افزود: پیشنهاد‌های مناسب در این خصوص احصاء و در جلسات استانی مطرح شده تا تصمیمات لازم اتخاذ شود.

فرماندار رشت در خصوصی تعطیلی بازار‌های روزانه و هفتگی نیز تصریح کرد: در این زمینه برنامه ریزی‌ها باید بر این مبنا صورت پذیرد که با اتخاذ تدابیر مناسب، ضمن رعایت طرح فاصله گذاری اجتماعی، نیاز‌های روزانه مردم با مشکل مواجه نشده و نرخ میوه و تره بار افزایش نیابد.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا اخبار سلامت ماه مبارک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۹۰۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکایت دانش‌آموزان در واشنگتن از مدرسه خود به علت ممنوعیت اعلام حمایت از فلسطین

تعدادی از دانش‌آموزان یک مدرسه در پایتخت آمریکا از مدیران مدرسه خود به علت ممانعت از برپایی مراسم حمایت از فلسطین شکایت کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از رویترز، شکایت دانش‌آموزان آمریکایی چهارشنبه ارائه شد و در آن آمده است که مدیران مدرسه با اعضای «انجمن دانش‌آموزان عرب» در این مدرسه رفتار متفاوتی دارند.

دانش‌آموزان شاکی‌ تصریح کرده‌اند: انجمن دانش‌آموزان عرب و اعضای آن در چهار ماه گذشته تلاش کردند تا فعالیت‌های معنی‌داری مانند نمایش فیلم مستند، نصب پوستر و برگزاری برنامه فرهنگی داشته باشند اما مدیریت مدرسه همواره مانع از این اقدامات شده است.

این شکایت‌، از سوی اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا در دادگاه منطقه کلمبیا ارائه شده و از دادگاه خواسته است که اجازه دهد تا پیش از پایان سال تحصیلی دانش‌آموزان مراسم‌های خود را برپا کنند.

در شکایت دانش‌آموزان دبیرستان «جکسون رید» عنوان شده است: آزادی بیان سرکوب شده است زیرا مدرسه اجازه نمی‌دهد که دیدگاه‌های دانش‌آموزان درباره جنگ جاری در غزه و تاثیرات آن بر مردم فلسطین شنیده شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ثبت نام ۵۸۰۰ گیلانی در طرح اکرام ایتام و محسنین ماه رمضان
  • طرح نور با رعایت ظرافت ها و مراقبت های لازم استمرار یابد
  • مراسم تجلیل از قهرمانان کشتی اصفهان برگزار شد
  • ادامه مراسم جمعه‌های خشم در مازندران
  • همکاری‌های ایران و پاکستان در حوزه انرژی با قوت ادامه می‌یابد
  • ادامه مراسم جمعه های خشم در مازندران
  • اتخاذ تدابیر لازم برای برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران
  • دانش‌آموزان آمریکایی از مدرسه خود به دلیل ممنوعیت مراسم حمایت از فلسطین شکایت کردند
  • اتخاذ تدابیر امنیتی و انتظامی جهت برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران
  • شکایت دانش‌آموزان در واشنگتن از مدرسه خود به علت ممنوعیت اعلام حمایت از فلسطین