Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- مدیر حوزه علمیه خواهران استان تهران ضمن تشریح اهم اقدامات این حوزه در مقابله با بحران کرونا گفت: از روز اول که بحث کرونا مطرح شد حداقل ۳۸۰ نفر از طلاب خواهر استان تهران به فعالیت ستادی و مدیریت خدمت‌رسانی مشغول شدند. تاریخ انتشار: 11:04 - 03 ارديبهشت 1399 - کد خبر: ۶۱۴۷۸۷

خبرگزاری میزان - حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسین کبیریان در نشست خبری ویدئو کنفرانسی که امروز برگزار شد در تشریح اقدامات انجام شده در مقابله با ویروس کرونا بیان کرد: طبق آموزه‌های اسلامی وظیفه همه مومنین حضور در عرصه‌های خدمت رسانی و نیکوکاری است و یکی از مصادیق نیکوکاری شرایط امروز جامعه و جهان در رویارویی با ویروس منحوس کرونا است، این ویروس هم ضعف بشر را به رخ او کشاند و هم اینکه یادآوری کرد باید در برابر قاد حکیم یعنی خداوند متعال تضرع بیشتری کند و دست به دعا بردارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در حوزه علمیه خواهران گفت: در این زمان خاص فعالیت‌های حضوری طلاب به صورت غیر حضوری انجام شد و فرصت بیشتری برای نشان دادن مسئولیت خود به دست آوردند و در فضای مجازی یک روز درس و بحث درحوزه‌های علمیه تعطیل نشده است.

کبیریان بیان کرد: با اشاره به بخشی از خدمات رسانی طلاب خواهر در مقابله با بحران کرونا بیان کرد: از روز اولی که بحث کرونا مطرح شد حداقل ۳۸۰ تن از طلاب خواهر استان تهران به فعالیت ستادی و مدیریت مباحث خدمت رسانی مشغول شدند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان تهران گفت: ۳۶ تن از اساتید، طلاب و دانش آموختگان در آرامستان و بهشت زهرا برای تغسیل و تدفین اموات کرونایی حضور داشتند و از روز ۱۶ فروردین که وزارت بهداشت اجازه داد تاکنون این کار ادمه دارد علاوه بر آن در بیمارستان‌ها نیز در کنار کادر فعال درمانی در شیفت‌های مختلف حاضر بودند.

وی افزود: در فضای مجازی نیز فعالیت‌های خوبی شکل گرفت و محتوا‌هایی با عناوین اخلاقی، علمی، بهداشتی و مطالب انگیزه بخش به جامعه ارائه شد و در حال حاضر حداقل ۱۰۰ طلاب در این بخش به صورت گسترده تولید محتوا می‌کنند و ساخت مستند‌های رسانه‌ای، کلیپ و ... نیز با فعالیت طلاب در حال انجام است.

کبیریان با اشاره به فعالیت چشم گیر طلاب در تهیه ماسک، گان و وسایل پزشکی گفت: برخی مدارس حوزه تبدیل به تولید این وسایل پزشکی شد و بیش از ۱۰۰ هزار از این وسایل تولید شد. تهیه بسته‌های معیشتی و ضدعفونی توسط حداقل ۶۰۰ طلاب برای خانواده‌های نیازمند در محدوده مدارس علمیه انجام و بیش از ۵۰ هزار بسته تاکنون تولید و توزیع شده است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان تهران با اشاره به مشاوره‌های انجام شده توسط طلاب و مشاورین گفت: این موضوع به شدت مورد نیاز بود که این کار با حضور ۶۰ مشاوره‌ی حضوری و غیرحضوری برای کاهش اضطراب در خانواده‌ها انجام شد.

وی ضمن اشاره به همکاری طلاب و اساتید با آستانم مقدس امام رضا علیه‌السلام گفت: همچنین بیش از ۱۰۰ طلاب و مبلغین در فضای مجازی آگاهی بخشی در مورد ویروس کرونا و موارد بهداشتی را بر عهده و در طرح غربالگری نیز طلاب ما حضور داشتند و ضمن همه این خدمات اجتماعی فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی نیز توسط طلاب در فضای مجازی استمرار داشته و دارد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کرونا حوزه علمیه خواهران استان تهران کرونا حوزه علمیه خواهران فضای مجازی استان تهران خدمت رسانی طلاب خواهر انجام شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۹۰۸۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگداشت آیت الله ضیاءالدین نجفی(ره) در قم برگزار شد

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، مراسم بزرگداشت آیت الله ضیاءالدین نجفی شامگاه شنبه با حضور علما و اقشار مختلف مردم در مسجد اعظم قم برگزار شد.

این مراسم از سوی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، شورای عالی حوزه‌های علمیه و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه برگزار و حجت الاسلام والمسلمین بیگدلی به سخنرانی پرداخت.

در این مراسم پیام تسلیت آیت الله حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور در پی ارتحال آیت الله ضیاء الدین نجفی تهرانی قرائت شد:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

ارتحال استاد گرانقدر حوزه علمیه تهران مرحوم آیت الله حاج آقا ضیاءالدین نجفی تهرانی (رحمت الله علیه) موجب تالم و تاثر گردید.

خدمات فرهنگی و اجتماعی آن عالم بزرگوار و اهتمام ویژه آن مرحوم به ارتباط با نسل جوان و تربیت طلاب علوم اسلامی توشه‌ای گران‌‎بها و از برکات زندگی این روحانی پرهیزکار است.

اینجانب ارتحال این استاد ارجمند را به بازماندگان، وابستگان و ارادتمندان به ایشان تسلیت عرض می‌کنم و از خداوند متعال برای آن فقید سعید، علو درجات و برای بازماندگان صبر و اجر مسالت دارم.

سیدهاشم حسینی بوشهری
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

در ادامه نیز پیام تسلیت آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه قرائت شد که بدین شرح است:

«انا لله و انا الیه راجعون

رحلت عالم متخلق و پارسا حضرت آیت الله آقای ضیاءالدین نجفی تهرانی (رحمت الله علیه) موجب تاسف گردید.

آن روحانی جلیل القدر پس از بهره‌مندی از فیوضات علمی عالمان بزرگی همچون آیات عظام گلپایگانی، حاج میرزاهاشم آملی و حاج مرتضی حائری یزدی(رضوان الله تعالی علیهم) در تهران رحل اقامت افکنده و منشا خدمات فرهنگی، تبلیغی و اجتماعی شایان ذکری مانند حضور اثرگذار در دوران جنگ تحمیلی، تاسیس حوزه علمیه، مسجد، حسینیه، بنیاد حفظ و نشر آثار اهل بیت(ع) و کتابخانه در شرق تهران گردید.

اینجانب فقدان ایشان را به بیت مکرم، شاگردان و ارادتمندان و مردم شریف منطقه شرق تهران تسلیت عرض نموده و از محضر خداوند متعال برای ایشان رفعت مقام و باریابی در جنب رضوان و برای بازماندگان صبر جمیل توام با اجر فراوان و پایدار خواستارم.

علیرضا اعرافی
مدیر حوزه‌های علمیه

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فضیلت‌های شهید مطهری باید در بین طلاب و روحانیون نهادینه شود
  • چهارمین همایش حوزه انقلابی، حوزه منتظر برگزار می‌شود
  • ‌چهارمین همایش «حوزه انقلابی، حوزه منتظر» در شیراز برگزار می‌شود
  • بزرگداشت آیت الله ضیاءالدین نجفی(ره) در قم برگزار شد
  • المپیاد علمی سراسری طلاب حوزه‌های علمیه پاکستان برگزار شد
  • حوزه علمیه مدیون امام جعفر صادق (ع) است
  • یادواره شهدای طلاب و روحانی زرین دشت برگزار شد
  • تجلیل از طلاب ممتاز و نمونه استان یزد
  • بازدید طلاب حوزه علمیه یاسوج از زندان مرکزی این شهر
  • تلاش برای استخدام طلبه های زن در آموزش و پرورش