Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-30@01:17:26 GMT

جای بازیکن خارجی VAR نصب کنید

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۹۰۹۶۴

جای بازیکن خارجی VAR نصب کنید

چرا باشگاه‌ها و فدراسیون‌ها برای زیرساخت‌ها یا زیرساخت‌های تکنولوژی رغبت ندارند اما برای هزینه‌های دیگر جنون‌آمیز به هزینه گرایش دارند؟ این سؤال پاسخ‌های ساده‌ای دارد.

 

به گزارش ورزش سه ، فوتبال ایران برای تمام برنامه‌ها و پروژه‌های روزمره‌اش همیشه پول دارد، پول هم که نداشته باشد همیشه آماده است تا انبوهی از بدهی را به جا بگذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در فوتبال ایران پول نیست اما از قرارداد با سرمربی تیم ملی، بدهی ۶ میلیون دلاری به جا مانده، پول نیست اما مبالغی شگفت‌انگیز از پاداش‌های فیفا به باد رفته، پول نیست اما باشگاه‌ها هر سال چند ده میلیارد بدهی جدید خلق می‌کنند و بعد مدیرعامل و هیأت‌مدیره جدید می‌آید و از آینده روشن حرف می‌زند.

 

اما در این فوتبال برای راه‌اندازی VAR ریالی پول پیدا نمی‌شود، حتی حقوق داوران پرداخت نمی‌شود، چه رسد به اینکه تکنولوژی به داوری‌ها کمک کند. در فوتبال ایران باشگاه‌ها با GPS اجاره‌ای تمرین می‌کنند اما برای خرید بازیکن از حراج میلیاردها ترسی ندارند. در باشگاه‌ها حتی چند کامپیوتر برای امور رسانه‌ای و اداری باشگاه پیدا نمی‌شود اما بازیکن ۴۰۰ میلیونی را ۲ میلیارد می‌خرند و افتخار می‌کنند که مشغول مدیریت باشگاه هستند و به خواست هواداران پاسخ داده‌اند.

 

فوتبال ایران آنچنان فقیر نیست که نتواند از تکنولوژی بهره‌مند شود اما مدیریت فوتبال آنچنان لاابالی و بی‌درایت است که برای هر کار بیهوده‌ای هزینه پرداخت می‌کند و در مهم‌ترین قدم‌ها برای رسیدن به تشکیلات حرفه‌ای کوتاهی می‌کند.باشگاهی که هر سال نزدیک به صد میلیارد هزینه می‌کند، ابزار تمرین ندارد، از ساده‌ترین ابزار تمرین بی‌بهره است و با تکنولوژی اجاره‌ای تمرین می‌کند، حتی در طی چند دهه باشگاه‌داری یک زمین تمرین ندارد، استفاده از تکنولوژی کمک به تمرینات پیشکش. همین باشگاه اما در نقل و انتقالات دست و دل‌باز است. بازیکن را به هر قیمتی پای میز قرارداد می‌آورد. همین باشگاه برای خرید بازیکن خارجی صد هزار دلاری، ۵ برابر بیشتر قرارداد می‌بندد و سرانجام با شکایت بازیکن مواجه می‌شود و به جز قرارداد، خسارت هم می‌پردازد.

 

این باشگاه‌ها حیرت‌آورند اما رفتارشان در فوتبال ایران حتی برای رسانه‌ها عادی شده است. باشگاهی که حتی اینترنت و تبلت و ابزار کار در اختیار بخش رسانه‌ای خود قرار نمی‌دهد، ابزار و تکنولوژی تمرین را اجاره می‌کند یا غیرضروری می‌داند، در دور ریختن سرمایه‌هایش تبحر دارد.

 

آنچه برای مدیران جذاب شده، اخبار نقل و انتقالات و خرید بازیکنان است اما آنها ستاره را با قیمت استاندارد نمی‌خرند، بلکه بازیکنان متوسط را به قیمت ستاره می‌خرند و اغلب تعمدی در این خریدهای گزاف نهان است. از دل این خریدهای گزاف، سودهای سرشار مخفیانه ساخته می‌شود و بودجه باشگاه با این روش‌ها از حساب خارج می‌شود اما ابزار و تکنولوژی تمرین چون معامله هیجان‌انگیزی نیست چندان رغبتی برای تهیه‌اش وجود ندارد.

فرشاد کاس نژاد

 

سازمان لیگ برتر فدراسیون فوتبال

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: سازمان لیگ برتر فدراسیون فوتبال فوتبال ایران باشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۹۰۹۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خاص‌ترین هوادار فوتبال در تمرین استقلال | هدیه نکونام به این هوادار خاص | تصاویر

به گزارش همشهری آنلاین، در پایان دیدار استقلال و شمس آذر بود که ویدیویی از یک هوادار آبی پوش، حسابی مورد توجه کاربران در فضای مجازی قرار گرفت.

یکی از هواداران خاص و عاشق استقلال که از داشتن نعمت هر دو دست محروم بود، لباس و پرچم آبی بر تن کرده و مشغول تماشای بازی تیم موردعلاقه‌اش بود.

سیدحسین حسینی پیش از شروع بازی و در هنگام گرم کردن نزد این هوادار رفت و در پایان بازی نیز جواد نکونام به همراه تعدادی از بازیکنان استقلال، تصویر این هوادار را در صفحات شخصی خود استوری کردند.


حالا رسانه رسمی آبی‌ها با تیتر "استقلالی عاشق، میهمان ویژه تمرین استقلال"، نوشته است: جواد نکونام و شاگردانش امروز در کمپ زنده یاد ناصر حجازی میزبان یک استقلالی عاشق و فرزندش بودند.

در ادامه این خبر آمده است:

امروز نیز تمرین استقلال یک میهمان ویژه داشت. رسول مولایی، هوادار اصفهانی استقلال که بعد از دیدار با شمس آذر تصویر او در ورزشگاه آزادی وایرال شد، امروز به دعوت جواد نکونام سرمربی تیم، همراه با دخترش در کمپ زنده یاد ناصر حجازی حاضر شد و علاوه بر تماشای تمرین استقلال، دقایقی با جواد نکونام و اعضای تیم صحبت کرد.

سرمربی استقلال به نشانه قدردانی و تشکر از این هوادار، پیراهنی را به یادگار به او هدیه داد.

کد خبر 847562 منبع: خبرورزشی برچسب‌ها ویژه ورزشی لیگ برتر فوتبال ایران باشگاه استقلال

دیگر خبرها

  • بیرانوند همچنان تحت نظر کادر پزشکی
  • برگزاری تمرین امروز پرسپولیس با ۵ مصدوم
  • وی‌ای‌آر چینی در لیگ برتر ایران!
  • شگفت‌زدگی خارجی‌ها از دستگاه ایرانی درمان سرطان
  • تمرینات عالیشاه و بیرانوند همچنان زیر نظر کادر پزشکی
  • پرسپولیس در دو گروه تمرین کرد ، وضعیت مبهم بیرانوند برای بازی با سپاهان
  • تمرین ویژه جلالی برای ارسال‌ پاس‌گلهای بیشتر! (عکس)
  • خاص‌ترین هوادار فوتبال در تمرین استقلال | هدیه نکونام به این هوادار خاص | تصاویر
  • اتفاق عجیب در تمرین پرسپولیس؛ ستاره قطری دست گلر جوان را شکست!
  • گلر پرسپولیس اردوی تیم ملی جوانان را از دست داد