Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-01@03:58:48 GMT

مشکلی برای تامین مواد ضدعفونی کننده در روستاها نداریم

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۹۱۰۰۲

مشکلی برای تامین مواد ضدعفونی کننده در روستاها نداریم

خواجوی با بیان اینکه ضدعفونی معابر روستایی خراسان جنوبی به صورت مستمر انجام و مشکلی در این زمینه نداریم، گفت: تاکنون ۹۵۰ لیتر مواد ضدعفونی کننده در روستاهای خراسان جنوبی توزیع شده است.

«عالیه خواجوی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند اظهار کرد: ضدعفونی معابر روستایی در راستای مقابله با ویروس کرونا به صورت مستمر انجام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان جنوبی بیان کرد: دهیاری ها برای ضدعفونی روستاها پای کار هستند و برای تامین مواد ضد عفونی از محل اعتباراتی که در اختیار آن ها است، هزینه می کنند و مشکلی در این زمینه نداریم.

 

خواجوی تصریح کرد: برخی روستاهای استان با کمبود مواد ضدعفونی کننده مواجه شده بودند، که با همکاری کارخانه تولیدی مواد ضدعفونی کننده قاینات، ظرف 24 ساعت، مواد ضدعفونی تهیه و در اختیار آن ها قرار داده شد.

 

وی با بیان اینکه دهیاری های استان برای تامین 950 لیتر مواد ضدعفونی کننده درخواست داشته اند، گفت: این مقدار تامین و در اختیار آن ها قرار داده شده است.

 

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان جنوبی تصریح کرد: با همکاری و تعهد کارخانه تیرک قاین مشکلی در خصوص تامین مواد ضدعفونی کننده در سطح روستاها نداریم.

 

خواجوی بیان کرد: پروتکل های بهداشتی ابلاغ شده از سوی سازمان شهرداری ها و دهیاری ها، بلافاصله به دهیاری ها و شهرداری ها اطلاع رسانی شده است، سیستم پیامکی اعلام هشدار راه اندازی شده است تا در روستاها اقدامات بهداشتی لازم انجام شود.

 

وی با بیان اینکه گزارش ها و اقدامات صورت گرفته در روستاها از طریق فرمانداری ها به ما منتقل می شود، گفت: این اقدامات به سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور منتقل می شود.

 

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: خوشبختانه دهیاری ها برای مقابله با کرونا همکاری، تعامل و مدیریت محلی خوبی داشته اند و در این راستا هیچ مشکلی نداشته ایم.

 

خواجوی از لغو تمامی برنامه های فرهنگی، ورزشی و همایش ها در سطح روستاهای خراسان جنوبی خبر داد و گفت: این برنامه ها تا پایان طرح فاصله گذاری اجتماعی ادامه خواهد داشت.

 

وی خاطرنشان کرد: همچنین تمامی اماکن فرهنگی، تفرجگاه ها، مناطق گردشگرپذیر روستایی تا پایان طرح فاصله گذاری اجتماعی تعطیل هستند.

 

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان جنوبی مطرح کرد: اقدامات و برنامه های پیشگیری از ویروس کرونا در قالب اطلاعیه ها، دستورالعمل ها و ابلاغیه‌ها بلافاصله به دهیاران روستاهای تابعه اطلاع رسانی می شود.

 

 

پایان پیام/575

منبع: شبستان

کلیدواژه: خراسان جنوبي بیرجند مواد ضدعفونی کننده دهیاری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۹۱۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمین و تسهیلات از دولت ساخت با مردم/ به جز چند کلانشهر دولت مشکلی برای تامین زمین ندارد

امیرقلی جعفری، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار قدس  در مورد در اختیار قرار دادن زمین و تسهیلات به مردم برای ساخت مسکن، گفت: بانک‌ها به تعهدات خودشان به درستی در بحث مسکن عمل نکردند تامین این مقدار سپرده برای اقشار آسیب پذیر و متوسط سخت است اینکه ماهی چهل پنجاه میلیون بدهند دشوار است.  باید قانون مصوب مجلس در بحث در اختیار قرار دادن تسهیلات و زمین به مردم اجرایی شود نا فرد با دست خودش مسکن بسازد.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع باید ساخت مسکن را به مردم واگذار کنیم و ما مرحله به مرحله نظارت کنیم. هزینه ساخت مسکن در شهرهای بزرگ یک میلیارد است کدامیک از افراد آسیب پذیر می توانند این را آماده کنند ما در مجلس مطرح کردیم که زمین را دولت بدهد. به جز چند کلان شهر دولت مشکلی برای تامین زمین در سایر شهرها ندارد.

جعفری نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان کرد: اگر می خواهیم اقشار آسیب پذیر دارای مسکن شوند چاره ای جز اینکه زمین و تسهیلات در اختیار آنها  قرار دهیم نداریم. ما نمی توانیم فقط با امکانات دولتی برای افراد بی مسکن مسکن آماده کنیم.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بهترین راه برای حل مشکل مسکن مشارکت مردم است، گفت: بروکراسی و ساختار معیوب هم این اجازه را نمی دهد که دولت همه نیازهای بخش مسکن را برطرف کند. دولت هم ‌اراده کند نمی تواند کاری کند. ما نمی توانیم فقط با امکانات دولتی برای افراد بی مسکن مسکن آماده کنیم. باید برای حل مشکل مسکن از ظرفیت مردم استفاده کنیم و بهترین بستر برای تحقق این امر عرضه زمین توسط دولت و همچنین پرداخت تسهیلات ساخت مسکن به مردم از طریق شبکه بانکی است.

زهرا طوسی

دیگر خبرها

  • ۵۰ واحد مسکونی در خراسان جنوبی بر اثر سیلاب اخیر خسارت دید
  • تجهیز ماشین‌آلات دهیاری‌های بوشهر به سیستم ردیابی
  • توزیع 40 هزار اقلام توانبخشی بین معلولان خراسان جنوبی
  • خسارت سیل به زیرساخت‌های خراسان جنوبی تشریح شد
  • خسارت سیل در خراسان جنوبی چند میلیارد تومان بود؟
  • زمین و تسهیلات از دولت ساخت با مردم/ به جز چند کلانشهر دولت مشکلی برای تامین زمین ندارد
  • روستاها آغازگر جهش تولید با مشارکت مردم هستند
  • شوراهای اسلامی برای تولید و رونق اقتصادی روستاها برنامه‌ریزی کنند
  • حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی در همدان
  • روستاهای زنجان به کارگاه عمرانی تبدیل شده‌اند