Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-05-03@04:17:28 GMT

سنای آمریکا مداخله روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ را تایید کرد

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۹۱۰۶۹

سنای آمریکا مداخله روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ را تایید کرد

رویداد۲۴ این گزارش دریافته که آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا)، آژانس امنیت ملی و دفتر اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف. بی. آی) مبانی منسجم و محکمی برای گرفتن این نتیجه که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه برای تضعیف هیلاری کلینتون، رقیب دموکرات ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا تلاش کرده، داشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به نقل از رویترز، ترامپ که مکررا به هرگونه ارزیابی در خصوص مداخله خارجی به نفع وی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ حمله کرده است، در عین حال تلاش کرده تا اعتبار این نتیجه‌گیری سازمان‌های اطلاعاتی کشورش را نیز رد کرده و آن را تلاشی با انگیزه سیاسی از سوی یک به اصطلاح "دولت پنهان" قلمداد کند. روسیه نیز به نوبه خود دست داشتنش در هرگونه تلاش برای مداخله در انتخابات آمریکا را رد کرده است.

گزارش تهیه شده از سوی سنای آمریکا که چهار فصل از پنج فصل آن منتشر شده، دریافته که سازمان سیا و اف. بی. آی اطمینان زیادی به یافته خود مبنی تلاش روسیه برای افزایش شانس پیروزی ترامپ در انتخابات ۲۰۱۶ دارند، در حالی که آژانس امنیت ملی آمریکا اطمینان متوسطی به این نتیجه‌گیری داشته است.

این گزارش خاطر نشان کرد، مصاحبه با مقام‌های مسئول تهیه و تدوین این ارزیابی جامعه اطلاعاتی آمریکا "تایید کرده که تحلیلگران تحت هیچگونه فشار سیاسی برای گرفتن نتایجی خاص نبوده‌اند".

این گزارش در حالی منتشر شده که دونالد ترامپ برای پیروزی مجدد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ مبارزه می‌کند و احتمالا رقیب او در این انتخابات جو بایدن خواهد بود.
بیشتر بخوانید: تهدید جدید علیه آمریکا؛ نه روسیه نه چین و نه ایران! گزارش مذکور با عنوان رسمی "ارزیابی جامعه اطلاعاتی" شدیدا ویرایش شده است و به گفته منابع آگاه، علت این بوده که گزارش بر مبنای مستندسازی‌ها و مشاهدات در سطح بسیار محرمانه تهیه شده است.

ریچارد بور، سناتور جمهوری‌خواه و رئیس کمیته اطلاعات مجلس سنا اظهار کرد: یکی از مهمترین نتیجه‌گیری‌های ارزیابی جامعه اطلاعاتی آمریکا این بوده که تلاش‌های تجاوزگرانه روسیه برای مداخله باید به عنوان "روند عادی جدید" در نظر گرفته شود.

این کمیته همچنان در حال کار به روی فصل نهایی گزارش است که به خلاصه‌سازی تحقیقات می‌پردازد. منابع در کنگره گفتند، در فصل پنجم گزارش سنا بر خلاف چهار فصل اولش که مورد توافق اکثریت جمهوری‌خواه و اقلیت دموکرات کمیته اطلاعات قرار داشت، دربردارنده میزانی از اختلاف‌نظر حزبی بر سر میزان تاثیر مداخله روسیه بر نتیجه انتخابات ۲۰۱۶ خواهد بود. منبع: ایسنا لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 روسیه ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۹۱۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست عجیب نامزد مستقل انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا از جو بایدن

نامزد مستقل انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا از بایدن خواست تا برای شکست دادن ترامپ در انتخابات از حضور در این رقابت انصراف دهد.

به گزارش مشرق، رابرت اف.کندی، نامزد مستقل انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا عنوان کرده که جو بایدن، رئیس‌جمهور فعلی آمریکا و نامزد حزب دموکرات باید از رقابت‌ها کناره‌گیری کند تا وی بتواند مانع از این شود که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا بار دیگر به کاخ سفید بازگردد.

به گزارش پولیتیکو، کندی در جریان یک سخنرانی ۳۰ دقیقه‌ای در مرکز شهر بروکلین در ایالت نیویورک آمریکا عنوان کرد: ما فقط یک شانس برای شکست دادن دونالد ترامپ داریم.ما به نامزدی نیاز داریم که بتواند این کار را انجام دهد و آن نامزد من خواهم بود. کندی سپس در ادامه سخنرانی‌اش از بایدن خواست تا از حضور در انتخابات کناره‌گیری کند و عنوان کرد بر خلاف بایدن که شانسی برای پیروزی ندارد، ترامپ می‌تواند پیروز انتخابات باشد مگر آنکه بایدن با کنار کشیدنش از رقابت‌ها راه را برای شکست دادن ترامپ فراهم کند.

اظهارات کندی در حالی مطرح می‌شود که وی در روزهای اخیر در شبکه‌های اجتماعی مورد انتقاد شدید ترامپ قرار گرفته است و ترامپ به صراحت اعلام کرده هر گونه حمایت رای‌دهندگان از وی مانند هدر دادن حق رای‌شان است. دموکرات‌های نیز در مقابل اظهارات کندی علیه بایدن، انتقادات زیادی علیه وی مطرح کرده‌اند.

در همین رابطه مت کوریدونی، سخنگوی کمیته ملی دموکرات آمریکا عنوان کرده است که پیشنهاد کندی برای کنار کشیدن بایدن از رقابت‌های ریاست‌جمهوری را به همان اندازه کمپین انتخاباتی‌اش نباید جدی گرفت. با این حال کندی به همراه مدیر کارزار انتخاباتی‌اش، آماریلیس فاکس کندی، نظرسنجی را ارائه کردند تا بر مبنای آن استدلال کنند که چرا بایدن باید از رقابت‌های ریاست‌جمهوری کناره‌گیری کند.

وی با اشاره به نتایج این نظرسنجی تنها راه شکست ترامپ در انتخابات را، کناره‌گیری بایدن عنوان کرده است. هنوز نه کمپین ترامپ و نه کمپین بایدن در باب اظهارات کندی اظهار نظر نکرده‌اند. کندی پیش از این هم در اظهاراتی بایدن را خطری بزرگ برای دموکراسی آمریکا دانسته و عنوان کرده بود خطر وی برای دموکراسی بیشتر از خطر ترامپ است.

دیگر خبرها

  • رابرت کندی به بایدن: کنار بکش تا ترامپ را شکست بدهم
  • درخواست عجیب نامزد مستقل انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا از جو بایدن
  • وزیر خارجه اوکراین به برتری‌های نظامی روسیه در مقابل کل غرب اعتراف کرد
  • کرملین: فشار آمریکا به متحدان روسیه بی‌نتیجه است
  • اشتباه مهم من در دوره اول این بود: زیادی خوب بودم!- ترامپ 
  • نظرسنجی| پیشتازی اندک بایدن نسبت به ترامپ
  • تصویب ممنوعیت واردات اورانیوم از روسیه در سنای آمریکا
  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین
  • تصویب لایحه جنجالی در سنای آمریکا؛ واردات اورانیوم از روسیه ممنوع شد
  • سنای آمریکا واردات اورانیوم از روسیه را ممنوع کرد