Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-03@03:29:10 GMT

تبرئه پزشکانی که تبریزیان از آن‌ها شکایت کرده بود

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۹۱۳۷۵

تبرئه پزشکانی که تبریزیان از آن‌ها شکایت کرده بود

دو پزشکی که تبریزیان، استاد مشهور به طب اسلامی از آن‌ها شکایت کرده بود و بعد اعلام رضایت کرد توسط دادگاه تجدید نظر صرف‌نظر از رضایت شاکی تبرئه شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سال گذشته خبری مبنی بر محکومیت دو پزشک در دادگاهی که شاکی آن تبریزیان استاد مشهور به طب اسلامی بود در رسانه‌ها انتشار یافت و پس از آن درخواست تجدیدنظر داده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در متن رأی دادگاه تجدیدنظر آمده است: «هیأت قضایی دادگاه با توجه به جمیع اوراق و مندرجات پرونده، صرف نظر از اعلام گذشت شاکی انکار شدید تجدیدنظر خواهان و وجود شبهه در تحقق جرم، تجدیدنظر خواهی را وارد دانسته، با شقوق ماده ۴۳۴ قانون آئین دادرسی کیفری منطبق می‌باشد. بنابراین با اجازه حاصله از شق ب ماده ۴۵۵ قانون یاد شده ضمن نقض دادنامه موصوف مستندا به اصل ۳۷ قانون اساسی، ماده ۴ آئین دادرسی کیفری و قاعده درا موضوع ماده ۱۲۰ قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۹۲ نامبردگان را از اتهام انتسابی تبرئه می‌نماید. رأی صادره قطعی است.»

بنا بر حکم صادره در شعبه یک دادگاه تجدیدنظر خراسان رضوی، این دو پزشک از اتهام افترا وارده در این پرونده تبرئه شدند. 

انتهای پیام/ 70031

منبع: فارس

کلیدواژه: شکایت پزشک مشهد تبرئه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۹۱۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکایت نیکاراگوئه علیه آلمان پذیرفته نشد

دیوان بین‌المللی دادگستری شکایت نیکاراگوئه مبنی بر توقف فوری سلاح از سوی آلمان به رژیم صهیونیستی را نپذیرفت. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، دیوان بین‌المللی دادگستری امروز سه‌شنبه با شکایت نیکاراگوئه مبنی بر اینکه عرضه سلاح آلمان به رژیم صهیونیستی مشارکت در «نسل‌کشی» است، رد کرد. 

نیکاراگوئه به عنوانی شاکی، آلمان را متهم کرده است که با ارسال تجهیزات نظامی به رژیم صهیونیستی و قطع کمک مالی به آنروا کنوانسیون نسل‌کشی را نقض کرده است.

نیکاراگوئه با هشدار در باره خطر نسل‌کشی در غزه، آلمان را به مباشرت در نقض کنوانسیون نسل کشی 1948 متهم کرده و از دادگاه خواسته بود دستوری صادر کند که برای جلوگیری از نقض آن در غزه تمهیداتی در نظر گرفته شود.

وزارت خارجه آلمان با ادعای اینکه هیچکس بالاتر از قانون نیست، از حکم دادگاه استقبال کرد.

نیکاراگوئه آلمان را به همدستی با اسرائیل در نسل کشی در غزه محکوم کرد

در ماه دسامبر، آفریقای جنوبی هم در دادگاه بین المللی دادگستری لاهه اسرائیل را به نسل کشی متهم کرده بود. این دادگاه سپس به اسرائیل دستور داد تا در عملیات نظامی خود در نوار غزه برای جلوگیری از نسل کشی، حفاظت از مردم فلسطین و امکان کمک های بشردوستانه هر کاری انجام دهد. درخواست فوری دیگر آفریقای جنوبی علیه اسرائیل در مورد حمله نظامی قریب الوقوع این رژیم به شهر رفح در جنوب نوار غزه رد شد.

بر اساس اساسنامه خود، وظیفه دیوان بین المللی دادگستری حل و فصل مناقشات بین دولت ها تا حد امکان مسالمت آمیز است. قضاوت های این دادگاه معمولا الزام آور است. با این حال، قضات سازمان ملل قدرتی ندارند که یک کشور را مجبور به اجرای حکم کنند. اما آن ها می توانند از شورای امنیت سازمان ملل بخواهند که در این مورد اقدام کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شکایت علیه فوتبال: جان فوتبالیست‌ها بی‌اهمیت است
  • محاکمه مرد رمال به اتهام تعرض به ۵ زن
  • دام سیاه مرد رمال برای ۵ زن
  • رای دادگاه تجدیدنظر به محکومیت کقزوی!
  • دام سیاه مرد رمال برای ۵ زن | می‌خواستم شوهر خوبی نصیبم شود اما این مرد...
  • تعرض مرد رمال به زنان به بهانه بخت گشایی
  • شکایت نیکاراگوئه علیه آلمان پذیرفته نشد
  • ابلاغیه اجرای تفسیریه ماده ۵ قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی
  • ابلاغ تفسیریه ماده ۵ قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی برای اجرا
  • اتفاق عجیب در فوتبال ابران؛ ورثه سرمربی، شاکی جدید تیم شد!