Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجتبی ناجی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این مهدها در اسفند ماه مشکل خاصی در رابطه با مسائل مالی نداشتند زیرا براساس قراردادی که بین آنها و خانواده‌ها منعقد می‌شود، اگر تنها چند روز در ماه هم خانواده‌ها از مهدکودک استفاده کرده باشند باید هزینه آن بطور کامل پرداخته شود.

وی اظهار داشت: مشکل اصلی آنها مربوط به سه ماه بهار است که برخی خانواده‌ها به دلیل باز نبودن مهدهای کودک حاضر به پرداخت مابقی شهریه سالانه خود نیستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ناجی افزود: مهمترین مشکل دیگر مربوط به قراردادهایی است که براساس آن، خانواده‌ها در ابتدا یا کل شهریه را پرداخت کردند و یا اینکه شهریه سه ماه اول ۹۹ را پیشاپیش پرداخت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه مهدهای کودک توانایی بازگرداندن شهریه را ندارند تصریح کرد: موسسان مهدهای کودک به دلیل پرداخت اجاره بها و حقوق کارکنان و هزینه کرد این پول ها در سال گذشته امکان برگرداندن این مبالغ را ندارند.

معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی اصفهان افزود: بر این اساس راهکارهایی برای کاهش ضرر و زیان آنها از جمله ارائه خدمات جبرانی در فصل تابستان یا آموزش در فضای مجازی به کودکان پیشنهاد شده است.

وی با بیان اینکه سه گروه از خدمات مهدهای کودک بهره می‌برند، گفت: این سه گروه شامل کودکان پیش‌دبستانی یک و ۲  و کودکان زیر چهارسال هستند.

ناجی یادآور شد: بر این اساس گروه کودکان پیش دبستانی ۲ که امسال به کلاس اول ابتدایی می‌روند، می‌توانند از خدمات آموزشی جبرانی برای آمادگی ورود به سال تحصیلی در فصل تابستان استفاده کنند.

وی اظهار داشت: گروه پیش‌دبستانی یک که سال آینده به مدرسه می‌روند هم می‌توانند از خدمات آموزشی جبرانی در فصل تابستان استفاده کنند و هم اینکه شهریه پاییز آنها با بهار تسویه شود.

ناجی با اشاره به راهکار جبرانی برای کودکان زیر چهارسال مهدهای کودک گفت: این گروه هم می‌توانند شهریه بهار را در پاییز تسویه کنند.

وی همچنین با اشاره به حمایت‌های دولتی از این مهدهای کودک گفت: در این راستا این موسسات همچون بنگاه‌ها یا اصنافی که در این مدت به دلیل بحران کرونا ضرر و زیان دیدند می‌توانند از تسهیلات بانکی دولت بهره‌مندشوند.

ناجی پرداخت بیمه بیکاری به مربیان مهدهای کودک را راهکار دیگری برای جبران این وضعیت دانست و گفت: مهمتر از همه راه‌اندازی پویشی با عنوان "همدلی" برای بخشش کامل یا بخشی از اجاره مهدهای کودک برای یاری مالکان آنها با توجه به اینکه ۷۵ درصد ساختمان مهدهای کودک در استان استیجاری است راه افتاده است.

وی با اشاره به وجود ۷۵۰ مهدکودک در استان که ۳۵۰ مهد مربوط به کلانشهر اصفهان است گفت: تاکنون بالغ بر ۳۰ مالک اقدام به بخشش کل یا بخشی از اجاره‌بهای مهدهای کودک کرده‌اند.

معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی اصفهان افزود: با توجه به اینکه بحران کرونا به سه گروه شامل سرمایه‌گذاران موسسات،  مربیان و خانواده‌ها آسیب وارد کرد گفت: تنها راه عبور از مشکلات و پیامدهای این بحران همدلی و درک متقابل یکدیگر است.

براساس آخرین آمار بیش از ۳۶ هزار کودک زیر ۶ سال از خدمات ۷۵۰ مهدکودک در استان بهره می‌برند.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در آخرین گزارش خود اعلام کرد: تاکنون ۸۲ هزار و ۲۱۱ نفر در کشور بطور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و شمار جان‌باختگان ناشی از این بیماری به پنج هزار و ۱۱۸ نفر رسیده است.

برچسب‌ها ویروس کرونا اصفهان سازمان بهزیستی کشور پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا اصفهان سازمان بهزیستی کشور ویروس کرونا اصفهان سازمان بهزیستی کشور مهدهای کودک خانواده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۹۱۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راز قتل دختربچه ۱۱ ساله اصفهانی فاش شد

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان از دستگیری مادری که فرزند ۱۱ ساله خود را به قتل رسانده بود خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، حسین ترکیان اظهار کرد: در پی وصول شکایت مادری مبنی بر فقدان دختر ۱۱ ساله، موضوع در دستور کار کاراگاهان اداره مبارزه با جرایم جنایی استان قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به حساسیت موضوع، بررسی‌های تخصصی کاراگاهان اداره مبارزه با جرایم جنایی استان اصفهان آغاز که در نتیجه اقدامات صورت گرفته مشخص شد مادر کودک گمشده، با اظهارات ضد و نقیض خود قصد گمراه کردن پلیس را دارد.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان تصریح کرد: مادر این کودک دستگیر و در بازجویی‌های فنی و تخصصی و در مواجهه با مدارک و ادله کاراگاهان جنایی، پرده از راز قتل دختر ۱۱ ساله خود برداشت و گفت که در روز حادثه دخترم را به یک باغ متروکه خارج از شهر بردم و اقدام به وارد کردن چندین ضربه چاقو به وی کردم، سپس جنازه او را آتش زدم و از محل متواری شدم و با مراجعه به پلیس، مفقودی کودکم را اعلام کردم.

ترکیان خاطرنشان کرد: با اعتراف مادر به قتل دختر ۱۱ ساله خود، کاراگاهان به صحنه جرم اعزام و جسد سوخته شده طفل، کشف شد، قاتل به همراه پرونده تشکیل شده، جهت انجام اقدامات قانونی و بررسی علل و انگیزه جرم در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.

کد خبر 748824

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی سامانه نظارت و شفافیت مدارس غیردولتی تا مهر
  • همدان نیازمند کارگر و کارمند در بخش خصوصی
  • بهترین و بدترین خاطره معلم کودکان کار
  • رشد اقتصادی نیازمند برقراری رفاه و صلح
  • همکاری‌های بین‌المللی و رشد اقتصادی نیازمند برقراری صلح است
  • کانون خانواده‌ با خودمحوری‌ها آسیب می‌بیند
  • انجام آزمایش تب مالت دامها نیازمند همکاری مردم در روستاها است
  • مشارکت بیش از هزار معلم سمنانی در طرح اکرام ایتام و محسنین
  • راز قتل دختربچه ۱۱ ساله اصفهانی فاش شد
  • این صدا برای بچه‌های ایران است/ جزییات یک کنسرت باتربیت!