Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، ثقلینی رئیس اداره منابع طبیعی بروجرد گفت: بند‌های خاکی برای جلوگیری از ورود سیلاب به بالادست بروجرد در دست ساخت است.

امیر ثقلینی اظهار داشت: محیط زندگی ما محیطی زنده است و همه ما بر این اکوسیستم تعامل و تاثیر می‌گذاریم، این اکوسیستم هرجا که با شد در حوزه شهرستان بروجرد، استان، کشور و دنیا تحت تاثیر رفتار ما قرار دارد متاسفانه با محیط زیست و منابع طبیعی توسط عوامل انسانی با مهربانی رفتار نمی‌شود به این دلیل که انسان‌ها فکر می‌کنند این عوامل همیشگی و دائمی‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: ما به عنوان ساکنان این منابع سبب تاثیرات منفی روی زمین شده و آن را دستخوش تغییرات زیادی کرده‌ایم که تبعات آن به صورت سیلاب، آلودگی هوا و پسماند‌های آلوده و خیلی از عوامل دیگر بر زندگی ما اثر گذار شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی بروجرد عنوان کرد: در حوزه اداره منابع طبیعی و آبخیزداری به دلیل اینکه متولی حفظ آب و خاک هستیم سعی کردیم با توجه به داشتن مراتع سرسبز، آب و خاک از این سرمایه ملی و امانت الهی محافظت کرده و با سرمایه گذاری بلند مدت آن را به نسل بعدی و آیندگان منتقل کنیم.

ثقلینی با اشاره به اقدامات اداره منابع طبیعی این شهرستان خاطر نشان کرد: سعی کردیم پروژه‌ها و اقدامات زیادی را در رابطه با آب و خاک انجام دهیم برخی از این اقدامات در حوزه آبخیزداری است و خوشبختانه در این حوزه طی ۴۰ سال اخیر با همکاری همه دستگاه‌ها و نمایندگان شهرستان و همچنین اداره کل منابع طبیعی لرستان احداث چند بند خاکی را داشته‌ایم.

او تاکید کرد: بند‌های خاکی و ملاتی زرشکه و گندل گیلان از جمله اقدامات خوب ما طی این مدت بوده که تا دوماه آینده افتتاح شده و به بهره‌وری خواهد رسید. این بند‌های خاکی در مرحله پیشرفت فیزیکی قرار دارند، بند خاکی گندل گیلان در مرحله پیشرفت ۷۵ درصد و بندخاکی زرشکه در مرحله پیشرفت فیزیکی ۴۵ قرار دارد.

 رئیس اداره منایع طبیعی بروجرد تصریح کرد: ایجاد و احداث دو بند خاکی مورد نظر برای جلوگیری از ورود سیلاب بالادست شهرستان بروجرد است ضمن اینکه کار‌های بسیار خوبی نیز در رابطه با مراتع وحفظ آب و خاک و پوشش گیاهی این منطقه بوده صورت گرفته است. سیلی که در سال ۹۸ اتفاق افتاد براساس تحقیقات انجام شده بیش از ۶۰ تا ۷۰ درصد آن ناشی از تخریب پوشش گیاهی این مناطق بود.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان بروجرد بیان کرد: رسیدگی به مراتع و پوشش گیاهی در واقع یک سرمایه‌گذاری بلندمدت برای آیندگان خواهد بود.

ثقلینی اظهارداشت: در حوزه زمین خواری نیز اقدامات خوبی در ایام نوروز انجام شده است که جا از دادستان و نیروی انتظامی این شهرستان که در این ایام با ما همکاری داشتند تشکر می‌کنیم چرا که توانستیم جلوی اقدامات عامدانه کسانی را که مبادرت به تخریب و تجاوز به منابع ملی را داشتند را بگیریم.

او افزود: در حوزه‌های عشایر و بحث احشام نیز برخورد‌های خوبی شده است و از ورود احشامی که منجر به تخریب مراتع در اطراف شهر‌ها و روستا‌ها شده جلوگیری شده است.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/ر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: منابع طبیعی سیلاب و آبگرفتگی اداره منابع طبیعی بند های خاکی رئیس اداره آب و خاک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۹۱۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام باند قاچاق و تهیه زغال از چوب آلات جنگلی در گلبهار/۴ نفر از اتباع بیگانه دستگیر شدند

ایسنا/خراسان رضوی رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری چناران از انهدام باند قاچاق و تهیه زغال از چوب آلات جنگلی در شهرستان گلبهار خبر داد.

حمید رضا شرف خانی امروز، ۸ اردیبهشت در گفت و گو با ایسنا بیان کرد: با رصد و پایش عوامل یگان حفاظت و با دستور قاطع دادستان شهرستان گلبهار در همکاری با عوامل انتظامی کلانتری گلمکان، یک باب کوره غیر مجاز تهیه زغال و بیش از ۱۵ تن مقطوعات چوبی از گونه‌های ممنوعه گز و تاغ که به شکل ماهرانه‌ای از شهرستان‌های جنوبی استان قطع و به گلبهار حمل می‌شد شناسایی و توقیف شد.

وی خاطرنشان کرد: کارگاه غیرمجاز احداث شده در یکی از روستاهای تابعه شهر گلمکان شهرستان گلبهار پس از شناسایی و اطمینان از وجود محموله قاچاق با دستور قضایی دادستان گلبهار توسط ضابطین بازگشایی و میزان ۱۵ تن مقطوعات چوبی جنگلی و یک باب کوره غیر مجاز توقیف شد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری چناران بیان کرد: در همین رابطه چهار نفر از اتباع بیگانه مرتبط با این باند بازداشت و تحویل عوامل انتظامی گردیدند. 

شرف خوانی اظهار کرد: گونه جنگلی گز و تاغ با هدف تثبیت شن و جلوگیری از گسترش بیابان و تهدید سکونتگاه‌های شهری و روستایی در قالب پروژه‌های بیولوژیک بیابان‌زدایی با صرف هزینه‌های سنگین و تلاش‌های شبانه‌روزی در مناطق کویری خراسان رضوی توسط اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کشت و نگهداری می‌گردد که با بی‌رحمی تمام و برای انتفاع غیر شرعی و غیر مجاز توسط افراد و باندهای قاچاق چوب آلات مورد تجاوز و قطع قرار می‌گیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مهار ۱۷ میلیون متر مکعب رواناب در سازه های آبخیزداری خراسان جنوبی
  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال
  • انهدام باند قاچاق و تهیه زغال از چوب آلات جنگلی در گلبهار/۴ نفر از اتباع بیگانه دستگیر شدند
  • خبر شکستن یک سد معیشتی در ساوه چه بود؟
  • صرفه جویی ۸۰۰ هزار متر مکعب آب با انجام اقدامات حفاظتی در بافق و بهاباد 
  • توقیف چوب جنگلی قاچاق در آمل
  • بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت
  • احداث بند‌های سنگی و خاکی یکی از موثرین راه‌های جذب روان آب‌ها
  • آبگیری ۳ میلیون و ۹۵۰هزار متر مکعب در حوزه‌های منابع آبخیزداری طبس
  • ماجرای قطع ۴۰ اصله درخت در کجور چیست؟