Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@03:41:38 GMT

چشم طمع تولیدکنندگان نفت آمریکا به مخازن ذخیره نفت چین

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۹۱۶۵۳

چشم طمع تولیدکنندگان نفت آمریکا به مخازن ذخیره نفت چین

درپی سقوط بی سابقه قیمت نفت آمریکا، شرکت های مستقل تولیدکننده نفت در این کشور خواستار اقدام فوری دونالد ترامپ به منظور وارد کردن فشار به چین برای خرید نفت آمریکا شدند. ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۷ اقتصادی نفت و انرژی نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از بلومبرگ، شورای اکتشاف و تولید آمریکا روز سه شنبه به دولت ترامپ هشدار داد که چین به وعده خود مبنی بر خرید 52.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

4 میلیارد دلار نفت از آمریکا طی دو سال اخیر عمل نکرده است و مخازن ذخیره خود را با نفت خام روسیه و عربستان سعودی پر کرده است.

شورای اکتشاف و تولید آمریکا در نامه ای به رابرت لایتهایزر نماینده تجاری آمریکا، از دولت ترامپ خواست تا با چین سختگیرانه رفتار کند.

مدیر اجرایی این شورا گفت: چین در ماه های ابتدایی سال 2020 مقدار ناچیزی از نفت خام ایالات متحده را خریداری کرده است، در حالی که خرید نفت خام از عربستان و روسیه را افزایش داده است.

وی افزود: به جای افزایش واردات از کشورهایی مانند روسیه و عربستان سعودی، دولت چین باید اقدامات لازم را برای حفظ موقعیت خوب خود در کنار آمریکا به عنوان یک شریک تجاری معتمد انجام دهد.

بنا بر این گزارش، تلاش این شورا برای وارد کردن فشار به چین حاکی از تغییر سیاست های شرکت های نفتی و متحدان آنها در کنگره آمریکا است که در حال تلاش برای تحمل فشار ناشی از سقوط تاریخی قیمت نفت خام آمریکا هستند.

در طول هفته های اخیر، مقامات شرکت های نفتی آمریکا و دولت ترامپ توجه خود را به نقش عربستان و روسیه در افزایش تولید معطوف داشتند. این مقامات پیش از این در مورد توانایی چین در تحقق تعهدات خرید انرژی که بخشی از پیمان تجارت با ترامپ در ماه ژانویه بود، ابراز تردید کرده بودند.

اکنون که روسیه، عربستان و سایر تولیدکنندگان اصلی نفت جهان توافق کرده اند که تولید را کاهش دهند و ترامپ به دنبال راهی برای کمک به شرکت های حفاری داخلی است، طرفداران صنعت نفت آمریکا بر این موضوع تأکید دارند که چین با خرید نفت می تواند به حل موضوع انباشت نفت بدون مشتری آمریکا کمک کند.

انتهای پیام/

 

R1016170/P/S7,80,85/CT10

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نفت آمریکا نفت خام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۹۱۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ: اگر رئیس جمهور بودم هرگز جنگ غزه راه نمی افتاد

 دونالد ترامپ در گفتگو گو با مجله تایم با انتقاد از سیاست‌های بنیامین نتانیاهو، گفت: افراد بسیار خوبی هستند که می‌توانند جای نتانیاهو را بگیرند.

به گزارش تسنیم، دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا در گفتگو با مجله تایم با انتقاد از نتانیاهو، گفت: انتقادها از "بنیامین نتانیاهو" بجاست، چرا که نتوانست مانع کشته شدن غیرنظامیان اسرائیلی در هفتم اکتبر شود.

رییس جمهور سابق آمریکا با تاکید بر این موضوع که افراد بسیار خوبی هستند که می‌توانند جای نتانیاهو را بگیرند، افزود: خیلی‌ها از هفتم اکتبر (عملیات طوفان الاقصی) اطلاع داشتند، اما اسرائیل اطلاع نداشت و نتانیاهو به همین خاطر خیلی ملامت و سرزنش می‌شود.

ترامپ ادامه داد: آنچه در هفتم اکتبر (عملیات طوفان الاقصی) رخ داد، نباید هرگز اتفاق می‌افتاد، همه چیز برای جلوگیری از آن وجود داشت.

دونالد ترامپ پیش از این با انتقاد از عملکرد جو بایدن، رییس جمهور آمریکا گفته بود که اگر من رئیس‌جمهور بودم هفتم اکتبر هرگز اتفاق نمی‌افتاد، حتی یک فرصت کوچک.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین پس از ورود به کاخ سفید
  • واردات نفت هند از روسیه افزایش و از عربستان کاهش یافت
  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • دادگاه نیویورک ترامپ را ۹۰۰۰ دلار جریمه کرد
  • ترامپ از نتانیاهو ابراز نارضایتی کرد
  • ترامپ: اگر رئیس جمهور بودم هرگز جنگ غزه راه نمی افتاد
  • کمتر از ۳۰ درصد مخازن سد‌های خراسان‌شمالی آب دارد/ضرورت صرفه جویی درتابستان
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • پیش‌بینی نتیجه انتخابات آمریکا توسط پیش‌گوی معروف
  • اجرای نوبت‌بندی مخازن آبی برای تأمین آب کشتزارهای مازندران