Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه صنعتی شریف از آغاز پروژه مرکز تاب‌آوری در این دانشگاه خبر داد و گفت: پروژه‌ مرکز تاب‌آوری به طور کل تاب‌آوری سیستم سلامت را بررسی می‌کند.


به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی شریف، فتوحی رییس دانشگاه صنعتی شریف در جلسه بررسی سامانه ماسک، در خصوص تقسیم‌بندی مناطق براساس رشد کرونا با استفاده از این نرم‌افزار، رفع نیاز افرادی که در مخاطره هستند و چشم انداز نهایی این نرم افزار توضیح داد و افزود: نرم افزار ماسک وظیفه اطلاع‌رسانی و آمار شیوع کرونا در مناطق مختلف را بر عهده خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بدین ترتیب یک نقشه از موارد و مناطق آلوده از محل زندگی کاربر در اختیار وی قرار می‌گیرد. در زمان شیوع یک ویروس و ایجاد حالت اپیدمی آگاهی در مورد اینکه چه کسانی با افراد آلوده در ارتباط بوده‌اند از اهمیت بالایی برخوردار است. افراد دیگر نیز باید آگاهی‌های لازم را دریافت کرده و این جز با وجود یک اپلیکیشن و ابزارهای مرتبط با آن امکانپذیر نخواهد شد. در طراحی این اپلیکیشن از روش ها و متدهای امتحان شده در کشورهایی نظیر چین و کره جنوبی استفاده شده است.

فتوحی گفت: پس از اینکه مسئله کرونا در کشور اعلام شد دانشگاه صنعتی شریف علاوه بر اینکه تلاش کرد برنامه‌های خود را پیش ببرد ضمن آن در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی خود در کنار کادر درمانی که بحق با از خود گذشتگی خود بیشترین زحمات را متحمل می‌شوند دانشگاه صنعتی شریف بعنوان یک دانشگاه صنعتی و پیشرو در کشور سعی کرد تا بتواند در حد پتانسیل و با استفاده از ظرفیت‌های خود در این مسیر مثمرثمر واقع شود. اگر چه دانشگاه صنعتی شریف، غالباً ارتباط بسیار خوب و تنگاتنگی با دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور دارد، در حال حاضر نیز درحجم قراردادهایی که در حوزه ارتباط با صنعت دارد این دانشگاه بیشترین میزان قراردادها را در حوزه سلامت منعقد کرده است.

وی با اشاره به اقدامات دانشگاه صنعتی شریف در حوزه پیشگیری از شیوع کرونا گفت: دانشگاه صنعتی شریف اقداماتی را بعد از شروع این مسئله آغاز کرده از قبیل؛ پروژه تحویل داده و مدلسازی شیوع کوید 19 ، توسعه سامانه هوشمند تشخیص کوید 19 با استفاده از تصویربرداری قفسه سینه، مدیریت سیستم آموزش برخط برای آموزش و پرورش و پروژه ماسک که توسط دکتر شریفی و تیم همراهشان طراحی شد.

وی افزود: این اپلیکیشن قابلیت‌های فراوانی دارد، مجری این طرح دانشگاه صنعتی شریف و تیم دکتر شریفی است و استفاده کننده این اپلیکیشن وزارت بهداشت و ستاد ملی کرونا محلی است که در حال حاضر مدیریت این مسئله و کنترل بیماری کرونا برعهده‌اشان است همچنین دستگاه‌های دیگر که می‌توانند با ارائه داده‌ با حفظ محرمانگی از این طرح و اجرای آن حمایت کنند. با توجه به اینکه شیوع ویروس کرونا در حال حاضر در کشور مسئله‌ساز شده بهتر است کارفرما در این خصوص که چه نوع داده‌هایی با چه استانداردهایی مورد نیاز است و چه انتظاراتی از این نرم افزار داریم اظهار نظر کند.

وی با اعلام آمادگی همکاری دانشگاه شریف اظهار داشت: دانشگاه صنعتی شریف حاضر است در بحثی که در حفظ محرمانگی داده‌ها مطرح است محوریت تبادل داده‌ها را بعهده گیرد تا چالش‌های موجود در جهت حفظ این محرمانگی حل شود.

فتوحی با تاکید بر کاربرپسند بودن طرح "ماسک" گفت: با گستره وسیعی از مردم روبرو هستیم که قرار است از این نرم‌افزار استفاده نمایند با ایجاد این توانایی و اشتیاق در مردم می‌توانیم بهترین استفاده را از این طرح در راستای مسئولیت اجتماعی دانشگاه صنعتی شریف داشته باشیم.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف از آغاز پروژه مرکز تاب‌آوری در این دانشگاه خبر داد و گفت: دانشگاه صنعتی شریف در حوزه‌های دیگر نیز فعال است و پروژه‌ی دیگری در دست اقدام است بنام مرکز تاب‌آوری که بطور کل تاب‌آوری سیستم سلامت را بررسی می‌کند.

فتوحی اظهار داشت: این اتفاقی که بطور ناگهانی در کل دنیا افتاده است مانند مسابقه‌ای است برای نشان داده این موضوع که چقدر می‌توانیم این مسئله را مدیریت کنیم کمااینکه مسائل ما از مسائل کشورهای دیگر متفاوت ‌است و این مسئله حائز اهمیت است که ما چقدر می‌توانیم مسئله را هندل کرده و حل نماییم بنابراین علاوه بر بحث این نرم افزار، دانشگاه صنعتی شریف اعلام آمادگی می‌کند که در حد پتانسیل موجود در دانشگاه در خدمت کادر درمانی کشور خواهد بود تا بتواند بنحو موثری در حل این مسئله و مقابله با کرونا اثربخش باشد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: دانشگاه سلامت تاب آوری آگاهی دانشگاه صنعتی شریف فتوحی دانشگاه صنعتی شریف نرم افزار مرکز تاب آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۹۱۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس عبادی گفت: در شرایط کنونی، ۲۰۹ هزار کادر درمان اعم از پرستار، اتاق عمل، هوشبری، بهیار و کمک پرستار در مراکز درمانی وزارت بهداشت، بخش خصوصی، تأمین اجتماعی و نیروهای مسلح مشغول خدمت هستند.

وی افزود: ۲۱ هزار نفر از پرستاران که بخش عمده آنها در دوران کرونا نیروهای طرحی بودند، استخدام شده اند و در حال حاضر جذب پرستاران در مراکز درمانی در اولویت وزارت بهداشت بوده و تعداد محدودی از همکاران ما در مناطقی که مجوز استخدام در آنها وجود ندارد، برای جذب باقی مانده‌اند.

معاون پرستاری وزارت بهداشت همچنین از تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران خبر داد و گفت: این لایحه دارای ۳۱ ماده است که یک ماده آن به جذب پرستارانی که بحران‌هایی مانند کرونا و…، در خدمت نظام سلامت هستند، اختصاص دارد و امیدواریم با تصویب آن در مجلس بتوان اقدامات موثرتری برای این قشر زحمتکش برداریم.

عبادی با بیان اینکه کمبود نیروی پرستاری یک چالش عمومی جهانی است و کشور ما نیز از این موضوع مستثنی نیست، افزود: با افزایش پذیرش دانشجویان پرستاری در دانشگاه‌ها و تسهیلاتی که برای استخدام و تبدیل وضعیت آنها در حال انجام است، چنانچه قانونگذار از این بابت به نظام سلامت کمک کند، امیدوار خواهیم بود تا چند سال آتی مشکل کمبود پرستار در کشور کاهش یابد.

کد خبر 6088263 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • جمع‌آوری «نامزد گلوله‌ها» سال گذشته از نمایشگاه کتاب به شدت غیرفرهنگی بود!
  • چگونه شریف در محله تاریخی طرشت ستاره خاورمیانه شد؟
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • آغاز عملیات اجرایی پایگاه سلامت مرکز خدمات جامع سلامت شهید فرهی
  • امضا دو تفاهم نامه علمی در همایش ملی تحول دیجیتال
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • تاکنون ۱۰۰ هزار جلد مصحف شریف در طرح ملی نورباران جمع آوری شده است
  • آغاز عملیات اجرایی پایگاه سلامت مرکز خدمات جامع سلامت دشتستان
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا