Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@13:26:00 GMT

ورود پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به عرصه آموزش بین الملل

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۹۱۷۳۰

ورود پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به عرصه آموزش بین الملل

به گزارش خبرگزاری مهر، مسئولان پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و مدرسه عالی مطالعات اسلام و غرب ۳۰ فروردین ماه سال جاری با یکدیگر ملاقات کردند و در زمینه جذب و پذیرش دانشجویان خارجی و برگزاری دوره‌های آموزشی برای دانشجویان و طلاب اروپا و آمریکا، روش‌های مشارکت دو مرکز در برگزاری دوره‌های آموزشی بین المللی پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این دیدار؛ که در پژوهشگاه حوزه و دانشگاه برگزار شد، حجت الاسلام علی محمد حکیمیان؛ ریاست پژوهشگاه و حجت الاسلام شجاع علی میرزا ریاست مدرسه عالی و معاونان پژوهشی و بین الملل دو مرکز حضور داشتند.

علی محمد حکیمیان در این جلسه بر اهمیت ارائه دستاوردهای غنیِ علمی حوزه و پژوهشگاه در ارائه رهیافت‌های اسلامی به موضوعات علوم انسانی و اجتماعی به دانشجویان و طلاب خارجی تأکید نموده و آشناسازی و تعمیق آگاهی و علایق اسلامی در میان آنها از طریق تبیین مسائل با تکیه بر روش شناسی اسلامی و تربیت نیروهای علمی و کارآمد از کشورهای مختلف در آن دو قاره در راستای پاسخ گویی به نیازهای معرفتی جهان معاصر در بستر آموزه‌های قرآن کریم را ضروری دانستند.

رئیس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه وجود ظرفیت‌های مناسب علمی شامل اساتید و اعضای هیأت علمی فرهیخته و منابع علمی متنوع و گسترده در پژوهشگاه و تجارب موفق مدرسه عالی در جذب دانشجویان و طلاب خارجی و برگزاری دوره‌های آموزشی متعدد را فرصتی کم نظیر قلمداد کردند و ابراز داشتند که همگرایی و هم افزایی میان این دو ظرفیت قابل توجه به تثبیت و ارتقا جایگاه علوم و معارف اسلامی در غرب و اثرگذاری بیشتر آنها در نهاد علم و در میان علاقمندان به این دسته از علوم منجر خواهد شد.

در ادامه شجاع علی میرزا نیز در این دیدار به تجارب گذشته و فعالیت‌های جاری مدرسه اشاره نموده و تصریح کردند که رویکرد آموزشی مدرسه همان آموزش علوم حوزوی به زبان انگلیسی و توجه ویژه به نیازهای معرفتی و علمی جهان معاصر بوده و تأسیس این مدرسه در راستای توسعه حوزه‌های مطالعات تطبیقی اسلام و غرب و غرب شناسی انتقادی بوده و در این زمینه تاکنون کتب متعددی از اندیشمندان حوزوی به زبان انگلیسی ترجمه شده و این آمادگی وجود دارد تا در برگزاری دوره‌های آموزشی مشترک با پژوهشگاه منابع علمی پژوهشگاه در راستای اهداف آموزشی دوره نیز به زبان انگلیسی ترجمه و آماده شوند.

در پایان این جلسه سند پنج ساله همکاری‌های علمی و بین المللی پژوهشگاه و مدرسه با محورهای متنوع فعالیت در این حوزه به امضای رؤسای دو مرکز رسید و مقرر شد کمیته‌ای مشترک متشکل از معاونان پژوهشی و بین الملل دو طرف نسبت به تدوین برنامه‌های علمی اجرایی با هدف جذب طلاب و دانشجویان خارجی و برگزاری دوره‌های آموزشی اقدام نمایند. همچنین استفاده از امکانات و تسهیلات پژوهشگاه و تدارک امکانات مورد نیاز، ترجمه و آماده سازی مقالات و کتب برگزیده به زبان انگلیسی برای دوره‌های آموزشی موردنظر، ارائه آموزش‌های ضروری به اساتید دوره‌ها و سایر اقدامات نیز توسط آن کمیته مورد بررسی قرار خواهد گرفت. ضمن آنکه ارائه فرصت‌های مطالعاتی به دانشجویان و طلاب خارجی و برگزاری دوره‌های آموزشی بین المللی با استفاده از مجوزهای قانونی وزارت عتف و صدور مدرک و بهره گیری از دانشجویان و طلاب خارجی در برنامه‌های علمی و پژوهشی پژوهشگاه از دیگر محورهای مورد توافق در این جلسه بود.

کد خبر 4906138

منبع: مهر

کلیدواژه: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه توافقنامه همکاری نشست علمی ویروس کرونا کنفرانس بین المللی شیوع کرونا ماه مبارك رمضان معرفی کتاب مسلمانان امام زمان حضرت مهدی عج شبکه چهار سیما پژوهشگاه فرهنگ هنر و ارتباطات فضای مجازی مهدویت فلسفه رسول جعفریان اخلاق خارجی و برگزاری دوره های آموزشی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه دانشجویان و طلاب خارجی زبان انگلیسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۹۱۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی دانشگاه یزد برای جذب دانشجویان بین‌الملل

عباس کلانتری رئیس دانشگاه یزد در حاشیه تجمع حمایت از استادان و دانشجویان معترض به جنایات رژیم صهیونیستی در کشور‌های جهان گفت: با توجه به دریافت مجوز بورس تحصیلی دانشگاه یزد برای جذب دانشجویان بین‌الملل از سوی هیئت امنا، این دانشگاه آمادگی دارد به دانشجویان تعلیقی دانشگاه‌هایی که این روز‌ها به خاطر اعتراض به جنایات رژیم کودک کش صهیونیستی تعلیق یا اخراج شده‌اند و نیز به متقاضیان تحصیل در ایران که ساکن غزه هستند، بورس (امتیاز تحصیل رایگان) اعطا کند. 

وی یادآور شد: به زودی لینک ثبت نام از این دانشجویان در بخش همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه یزد فعال خواهد شد.

گفتنی است دانشگاه یزد از سال ۱۳۹۵ در مقاطع مختلف تحصیلی دانشجوی بین‌الملل جذب می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • خطر فرونشست در کمین ۱۵۰ مدرسه اصفهان
  • خطر فرونشست در ۱۵۰ مدرسه اصفهان/ ۴۲ مدرسه تعطیل شد
  • نواخته شدن زنگ سپاس معلم در مشهد
  • ۳۶۰۰ معلم در اصفهان استخدام می‌شود/تخلیه ۴۲ مدرسه به دلیل فرونشست
  • مسکن مهر دامغان نیازمند ۲ مدرسه است
  • آمادگی دانشگاه یزد برای جذب دانشجویان بین‌الملل
  • روبیکا در سال ۱۴۰۳ به بیش ۱۰ حوزه جدید ورود خواهد کرد
  • دوره آموزشی مدیران دبیرستان‌های شبانه‌روزی غرب کشور در سنندج
  • کارگاه آموزش حقوقی برای مشاوران املاک در کردستان برگزار شد
  • جزئیاتی از تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد آذربایجان‌شرقی و شرکت مهندسی معدنی نوآوران مس