Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت آبفای خراسان شمالی از رشد ۲۲ درصدی مصرف آب در استان خبر داد و گفت: در حال حاضر ۸۳ روستای خراسان شمالی به وسیله تانکر آبرسانی می‌شود. ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۱ استانها خراسان شمالی نظرات - اخبار استانها -

غلامحسین ساقی در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در بجنورد، با بیان اینکه وضعیت آبرسانی به شهرها مساعدت بوده و مشکل خاصی در این مورد وجود ندارد اظهار داشت: با توجه به تهیه سند آبرسانی پایدار به شهرها در حال حاضر مشکل خاصی در نحوه آبرسانی به شهرها وجود نداشته و به طور کلی حال آب شهرهای استان مساعد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آخرین وضعیت پروژه‌های آبرسانی ‌استان مرکزی؛ پیشرفت خط انتقال آب از سد کمال‌صالح به اراک به 90 درصد رسیدگزارش ویدئویی تسنیم|وضعیت اسفبار آبرسانی سیار به حاشیه شهر کرمان / رنج و مشقت مردم برای قطره‌ای آبپیگیری تسنیم نتیجه داد؛ 4 روستای چابهار آبرسانی شد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی از وجود مشکلات زیرساختی حوزه آب در روستاهای استان خبر داد و افزود: به جز 14 روستای شهرستان گرمه که با یک مجتمع آب تغذیه می‌شوند، تقریباً تمام روستاهای استان مشکلات زیرساختی در جهت تامین آب آشامیدنی دارند.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات زیرساختی روستاهای استان خاطرنشان کرد: تامین آب آشامیدنی در برخی از روستاهای استان برقرار بوده و هیچ‌ گونه مشکلی ندارند اما بعضی از روستاهای استان علی‌رغم دارا بودن تاسیسات زیرساختی اما مشکلاتی در حوزه فرسوده بودن شبکه توزیع و یا ضعف در منابع آبی داشته و یا به طور کلی تاسیسات زیرساختی آن‌ها به درستی طراحی نشده است.

ساقی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر در 83 روستای خراسان شمالی آبرسانی به وسیله تانکر انجام می‌شود گفت: از ابتدای اپیدمی ویروس کرونا در خراسان شمالی قانونی را در شرکت آب و فاضلاب استان به تصویب رساندیم که اگر حتی تنها یک خانواده در یک روستا ساکن باشد باید آبرسانی به آن نقطه را انجام دهیم ولو اینکه آن نقطه تحت پوشش ما نباشد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی با اعلام این خبر که مشکلات زیرساختی روستاهای استان در کوتاه‌مدت برطرف نخواهد شد خاطرنشان کرد: سند آبرسانی پایدار به روستاهای استان تا پایان خرداد ماه آماده شده و مطابق آن مشکلات زیرساختی روستاهای خراسان شمالی را در یک بازه زمانی مشخص برطرف خواهیم کرد.

وی با اشاره به دیده شدن برنامه تامین آب دام در این سند افزود: شرکت آب و فاضلاب هیچ‌گونه تعهدی در مورد تامین آب دام در روستاها را ندارد اما این مهم را به خوبی می‌دانیم که افراد ساکن در روستا با دام خود زنده هستند لذا برنامه تامین آب دام نیز در سند آبرسانی پایدار به روستاها دیده شده و همین امر سبب بالارفتن حجم کار می شود ضمن اینکه این مهم سبب تحقق منویات مقام معظم رهبری در سال جهش تولید در روستاها می شود.

ساقی در پایان از رشد 22 درصدی مصرف آب خانگی خبر داد و اضافه کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا در استان و توصیه های پزشکی مبنی بر شست و شوی دست، تا پایان اسفند ماه 98 مصرف آب خانگی نسبت به دوره مشابه در سال گذشته 22 درصد و اسفند ماه نسبت به بهمن ماه 80 درصد رشد داشته است.

انتهای پیام/312/ح

R7719/P/S6,55/CT1

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شرکت آب و فاضلاب مشکلات زیرساختی روستاهای استان خراسان شمالی تامین آب مصرف آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۹۱۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۹ طرح آبرسانی در شهرستان خرمدره

به گزارش خبرگزاری مهر، علی محمد نادرخانی گفت: این طرح‌ها شامل اجرای خطوط انتقال شمال شهر خرمدره به طول ۴ کیلومتر، آبرسانی به فاز ۳ شهرک گلدشت، تأمین آب آشامیدنی سایت اداری و مساکن ملی خرمدره، تکمیل مخزن ۱۰۰۰ متر مکعبی سوکهریز است.

وی افزود: احداث ۲ کیلومتر خط انتقال آب روستای فلج، یک کیلومتر خط انتقال روستای قلعه حسینیه، حفر و تجهیز چاه شماره ۱۶ خرمدره و تکمیل مخزن ۴۰۰۰ متر مکعبی خرمدره از جمله دیگر طرح‌هایی است که امسال در دستور کار شرکت آبفا قرار دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان بیان کرد: سال گذشته نیز ۱۰ طرح آبرسانی با اعتبار بالغ بر ۹۷ میلیارد تومان در شهرستان خرمدره اجرا و به بهره برداری رسید.

نادرخانی گفت: اجرای ۸۰ میلیارد تومان طرح‌های توسعه‌ای در تصفیه خانه آب ابهر و خرمدره نیز از جمله اقدامات شرکت آبفا در سال گذشته در شهرستان خرمدره بود.

این مسئول یادآور شد: توسعه خدمات آب و فاضلاب به ویژه در حوزه روستایی از اولویت‌های کاری شرکت آبفا در سال جدید است که در این راستا روستای نصیرآباد خرمدره به عنوان نخستین روستای استان، از خدمات جمع آوری و تصفیه بهداشتی فاضلاب برخوردار شد.

گفتنی است شهرستان خرمدره با ۷۵ هزار نفر جمعیت و ۳۴ هزار مشترک یکی از ۸ شهرستان تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب در استان زنجان است.

کد خبر 6089966

دیگر خبرها

  • تأمین آب آشامیدنی روستای کهن دژ در بخش ناغان
  • افزایش ۵۰۰۰ مترمکعبی مخازن آب روستاهای کردستان
  • اجرای ۹ طرح آبرسانی در شهرستان خرمدره
  • تامین آب آشامیدنی روستای کهن دژ
  • آب آشامیدنی روستای کهن دژ در شهرستان کیار تامین شد
  • افزایش ده درصدی مصرف برق در خراسان رضوی
  • مجوز افزایش دوباره «قیمت لاستیک» به فاصله شش ماه/ سازمان حمایت از مصرف کننده خبر دارد؟
  • سرمایه گذاری دو هزار میلیاردی درشهرستان گرمه
  • افزایش ۵ درصدی میزان مصرف گاز در زنجان
  • افزایش ۴۱ درصدی مصوبات سفر رییس جمهور در حوزه آبرسانی گناباد