Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-07@15:23:42 GMT

غصب زمین‌های اطراف مسجد ابراهیمی

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۹۱۹۹۴

غصب زمین‌های اطراف مسجد ابراهیمی

یک مقام فلسطینی اسرائیل را به استفاده از توجیهات قانونی جعلی برای غصب بیشتر فلسطین متهم کرده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از نیوعرب، یک مقام فلسطینی اسرائیل را به استفاده از توجیهات قانونی جعلی برای غصب بیشتر فلسطین متهم کرده است.

 

آویخای مندلبلیت مشاور قضایی دولت رژیم صهیونیستی با تصرف اراضی متعلق به مسجد ابراهیمی در الخلیل واقع در جنوب کرانه باختری و بکارگیری آنها برای پروژه‌های یهودی‌سازی و شهرک‌سازی به بهانه توسعه موافقت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

اداره اوقاف فلسطین بهانه‌های رژیم صهیونیستی را رد و اعلام کرده است: تصویب این طرح تجاوز آشکار به مالکیت ویژه مسلمانان بر مسجد ابراهیمی و موقوفات متعلق به آن می‌باشد.

 

مندلبلیت حکمی صادر کرده است که زمین های اطراف مسجد ابراهیمی را به تصرف وزارت جنگ اسرائیل درآورده است.

 

توجیه قانونی مندلبلت در مورد اجازه تصرف اراضی نامشخص است. براساس توافق نامه های صلح که در دهه 1990 امضا شد ، این سرزمین به طور قانونی تحت کنترل خودگردان فلسطین است.

 

حسام ابو الراب ، معاون وزیر اوقاف فلسطین ، مقامات اسرائیلی را به استفاده از شرایط موجود و توجیهات قانونی برای غصب سرزمین های فلسطین در الخلیل متهم کرده است.

 

به گزارش خبرگزاری فلسطین ، وفا ، ابو الرب از یونسکو خواست تا در برابر این اقدام ایستادگی کند. یونسکو در سال 2017 شهر قدیمی الخلیل را به عنوان میراث جهانی معرفی کرد.

 

الخلیل محل سکنون بیش از 200هزار نفر از فلسطینی هایی است که پس از توافق اسلو هنوز مورد افراطی ترین خشونت های یهودیان هستند.

پایان پیام/42

منبع: شبستان

کلیدواژه: اشغال الخلیل مسجد ابراهیمی رژیم صهیونیستی مسجد ابراهیمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۹۱۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث ۱۲ دستگاه دوربرگردان در محور‌های مواصلاتی مازندران

یاسر ابراهیمی معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران گفت: با توجه به نقش دوربرگردان در ارتقای ایمنی راه‌ها و کاهش تصادفات جاده‌ای ۱۲ دستگاه دوربرگردان در محور‌های پر تصادف استان در حال احداث می‌باشد.

او افزود: احداث دوربرگردان در محور‌های (محمود آباد- نور، شماره ۳ کمربندی تنکابن، ساری فرح آباد) آکند (هلال کلا آمل-بابل، تیله نو بهشهر-گلوگاه، کلوده آمل-محمود آباد، دریا پشته رامسر، انارور رویان -نوشهر، هشت تیکه گلوگاه، هریس رامسر، قلعه کش آمل –بابل، حمید آباد ساری-فرح آباد) در حال اجراست که بخش زیادی از این پروژه‌ها رو به اتمام است.

ابراهیمی گفت: تبدیل بریدگی‌ها در جاده‌ها به دوربرگردان‌های استاندارد راهکاری مناسب برای کاهش نقاط پرحادثه در جاده‌های استان است.

او افزود: با استفاده از دوربرگردان تصادفات احتمالی حذف می‌شوند، زیرا وسایل نقلیه در یک جهت و با سرعت کم حرکت می‌کنند.

ابراهیمی با اشاره به شرایط بومی و قرارگیری روستا‌ها و مراکز جمعیتی و کشتزار‌ها در حاشیه راه‌ها، گفت: وجود شهر‌ها و روستا‌های متعدد در امتداد جاده‌های بین شهری عاملی است که، بنا به ضرورت، باعث ایجاد سرعت گیرها، تقاطع‌ها و بریدگی‌های متعددی در طول جاده‌های استان می‌شود که استاندارد نبودن این بریدگی‌ها و تقاطع‌های جاده‌ای درصد ایمنی مسیر را کاهش می‌دهد.

معاون فنی و راه‌های روستایی استان افزود: برای هریک از این دوربرگردان‌ها به طور میانگین ۲۰ میلیارد تومان از اعتبارات ملی و استانی هزینه می‌شود.

او گفت:فراهم آوردن ایمنی لازم در جاده‌ها نوعی سرمایه گذاری است که برای پیشگیری از وقوع سوانح و حفظ سلامت مردم انجام می‌شود.

ابراهیمی ابراز امیدواری کرد بخشی از این پروژه‌های مهم و ضروری تا اواخر امسال به بهره برداری برسد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • ۱۱۶ هکتار از اراضی ملی استان اردبیل رفع تصرف شد
  • رهبر معظم انقلاب: حج امسال باید برائت از دشمن جنایتکار صهیونیستی و حامیانش باشد/ حجاج باید بتوانند منطق قرآنی برائت ابراهیمی را برجسته‌تر از همیشه نشان دهند/ برای دفاع از فلسطین منتظر دیگران نمی‌مانیم
  • کشف ۱۴۹ رأس دام قاچاق در بندرخمیر
  • احداث ۱۲ دستگاه دوربرگردان در محور‌های مواصلاتی مازندران
  • دیدار مسئولان و کارگزاران حج با رهبر انقلاب تا ساعتی دیگر
  • واقعیت فرونشست زمین در دریاچه مهارلو از دریچه دوربین مهر؛
  • پاسخ به شبهه قرآنی تحلیلگر اسرائیلی در توجیه غصب سرزمین فلسطین
  • رفع تصرف اراضی ملی ۱۳۰ میلیارد ریالی در تالش
  • برگزاری مراسم بزرگداشت آیت الله رئوفی
  • ۱۲۴۲ حمله نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست به فلسطینیان در آوریل ۲۰۲۴