Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@05:45:24 GMT

نقش فضای مجازی در شکل‌دهی هویت ایرانی و اسلامی

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۹۲۰۶۱

نقش فضای مجازی در شکل‌دهی هویت ایرانی و اسلامی

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها - قاسم حبیب زاده؛ در این برهه که فضای مجازی بر تمام شئون اجتماعی مردم تأثیر گذاشته و صاحب نظران سخن از شهروند حقیقی و شهروند مجازی به میان آورده‌اند، سوال این است کدام یک بر دیگری تأثیر بیشتری دارد، شهروند حقیقی بر شهروند مجازی، یا بلعکس.

هر چند چنین سوالی می‌تواند مسئله یک پژوهش علمی باشد و پاسخ آن در این مجال کوتاه نگنجد، اما از باب اهمیت آن چند نکته قابل طرح است:

۱_ در نظر سنجی که ایسپا انجام داده بود قریب به ۳۳ درصد پاسخ داده بودند که اولین جایی که انتظار دارند بازگشایی شود، اماکن مذهبی است و ۲۹ درصد آنها یکی از اولویت‌هایشان بازگشایی مساجد و نمازهای جماعت است، اما همین نظرسنجی اگر در فضای مجازی صورت گیرد با توجه به جو حاکم بر این محیط چه نتایجی حاصل خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲_ در خبرها آمده بود که دیجی کالا بعد از شیوع کرونا درآمدش چندین برابر شده، این یعنی مردم اقبال بیشتری به خرید اینترنتی پیدا کردند.

۳_ یک نظر بر این است که وقتی چند سایت پرمخاطب خرید و فروش مانند «دیوار» بیشتر از وزارت «صمت» در قیمت گذاری کالاها اثر گذارند، یعنی فضای مجازی حتی مدل حکمرانی را هم تغییر داده است.

۴_ اکثریت مردم مراودات، خبرگیری، تاثیرپذیری و تأثیرگذاری و … خود را در شبکه‌های پرمخاطب اجتماعی صورت می‌دهند که مدیریت و سرورهای اغلب آنها در خارج است، این یعنی دشمنان ما همه داده‌هایی که برای اثرگذاری در جنگ روانی و ادراکی لازم دارند، در اختیارشان است.

حال با این اوصاف دولت و نخبگان و مردم برای شکل دهی هویت ایرانی اسلامی شهروند مجازی چه وظایف و رسالتی دارند و در عمل چه کرده‌اند، در این موضوع هم باید بیشتر نوشت هم بیشتر فکر کرد و هم عمل...

فعال سیاسی

کد خبر 4906820

منبع: مهر

کلیدواژه: فضای مجازی هویت ایرانی ویروس کرونا شیراز بوشهر شیوع کرونا ایلام ستاد مقابله با کرونا قزوین شهرکرد بارش باران کمک به نیازمندان ماه مبارك رمضان بیرجند استانداری قزوین جهش تولید فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۹۲۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید/شادی جالب یک جفت لک‌لک‌ بعد از اولین تخم‌گذاری

ویدیویی از شادی دو لک لک پس از اولین تخم گذاری منتشر شده شده که در فضای مجازی پربازدید شده است.

به گزارش ایسنا، در این ویدیو که در فضای مجازی دست به دست می‌شود یک جفت لک لک پس از اولین تخم گذاری شروع به آواز خواندن و شادی می‌کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آغاز طرح ملی مشاركت اجتماعی مردم در فضای مجازی از تابستان
  • ببینید/شادی جالب یک جفت لک‌لک‌ بعد از اولین تخم‌گذاری
  • (ویدیو) احضار برخی چهره‌های فضای مجازی
  • کلاهبرداری اینترنتی با جعل هویت یک خواننده سرشناس
  • کلاهبرداری با جعل هویت یک خواننده سرشناس 
  • کلاهبرداری اینترنتی با جعل هویت یک خواننده سرشناس 
  • حکمرانی رسانه را جدی بگیریم
  • اقدامی غیرقانونی علیه کسب‌وکارهای آنلاین ایرانی/ پای رانت به فضای مجازی کشیده شد!
  • فیلم پربـازدید فضای مجازی؛ سخنرانی اقتصادی رئیسی در جنوب تهـران!
  • فیلم پربـازدید فضای مجازی؛ سخنرانی اقتصادی رئیسی در جمع تهرانی‌هـا!