Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،، علیرضا سلیمی درجلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در اخطاری با استناد به اصل ۱۱۰ قانون اساسی در خصوص ماده (۱) طرح اصلاح برخی از قوانین درباره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران، مجلس شورای اسلامی و شورا‌های اسلامی کشور، گفت: فقط شورا‌های اسلامی ۱۱۷ هزار عضو دارند و بسیاری داوطلب که اگر آن‌ها شکایت کند آیا امکان بررسی این شکایت در شورای نگهبان وجود دارد یا خیر؟ در واقع ما در مجلس کوتاهی کرده‌ایم و قانون انتخابات را اصلاح نکرده و به شورای نگهبان و هیأت‌های نظارتی و اجرایی فرصت لازمه داده نشده است، حال به دلیل کوتاهی خودمان نمی‌توانیم صورت مسئله را پاک کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین ماده الحاقی به این طرح می‌گوید "در صورت درخواست داوطلب می‌توان مستندات را در اختیار آن‌ها گذاشت"، اما هیأت‌های اجرایی این امکان را دارند که مستندات را در اختیار داوطلب درخواست کننده و درخواست نکننده قرار دهند لذا چرا حق داوطلب را محدود می‌کنیم بنابراین باید گفت عبارات، با دقت نوشته نشده است.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به اسم دفاع از حقوق شهروندی نباید حقوق آن‌ها را محدود کنیم لذا اگر ماده یک تصویب شود اختیارات شورای نگهبان را فراتر از مراجع چهارگانه خواهید کرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی شورای نگهبان مصوبات مجلس مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۹۲۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای ائتلاف کاندیداهای مورد حمایت خود در خرم‌آباد را اعلام کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، شورای ائتلاف نیروهای انقلابی لرستان کاندیداهای مورد حمایت خود در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه خرم‌آباد و چگنی را اعلام کرد.

در این راستا «محمدرضا ملکشاهی راد» و «هادی هاشمی» از سوی این شورا مورد حمایت و معرفی قرار گرفته‌اند.

دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در تاریخ ۲۱ اردیبهشت‌ماه در حوزه انتخابیه خرم‌آباد و چگنی برگزار خواهد شد.

کد خبر 6090814

دیگر خبرها

  • نظارت ۹۹۰ نفر از شبکه مردمی ناظران شورای نگهبان در دور دوم انتخابات مجلس
  • لایحه برنامه هفتم پیشرفت اصلاح شد
  • لحظه به لحظه از صحن علنی مجلس / ادامه بررسی ایرادات شورای نگهبان در لایحه برنامه هفتم توسعه
  • آغاز جلسه علنی عصر مجلس
  • چرا موافقت نامه همکاری امنیت اطلاعات ایران و روسیه در شورای نگهبان بررسی نشد؟!
  • ۸۸ هزار داوطلب آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ انتخاب رشته کردند
  • آشنایی با ۸ نامزد راه‌یافته به دور دوم انتخابات مجلس در تبریز
  • آشنایی با ۸ کاندیدای راه‌یافته به دور دوم انتخابات مجلس در تبریز
  • اصلاح‌طلبان درباره روند بررسی صلاحیت‌ها چه گفتند؟
  • شورای ائتلاف کاندیداهای مورد حمایت خود در خرم‌آباد را اعلام کرد