Web Analytics Made Easy - Statcounter

این روزنامه فرانسوی، در پی سقوط بی‌سابقه بهای نفت نیویورک که روز دوشنبه با کاهش فزاینده‌ای به منفی ۳۷.۶۳ دلار در هر بشکه رسید نوشت: شرکت‌های نفتی در فرانسه دوباره غرق در بحران می‌شوند.

لیبراسیون افزود: شرکت‌های فعال در این بخش که به سختی از شوک نفتی سال ۲۰۱۴میلادی بهبود یافته‌اند با وجود نیازی که به بودجه برای انطباق خود با تغییرات آب و هوایی دارند ناچارند با تضعیف این زنجیره، سرمایه گذاری‌های خود را کاهش دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



پس از سال ۲۰۱۴ و در آخرین بحران بزرگ نفتی این بخش ۱۰هزار شغل را در فرانسه کاهش داده بود که با وجود توقف شدید تقاضا ناشی از بیماری همه گیر کووید -  ۱۹، این ممکن است بدتر هم بشود.

لیبراسیون نوشت: هنگامی که از متخصصان صنعت نفت و گاز در مورد تاثیرات ویروس کرونا بر این صنعت سوال می‌شود بلافاصله خاطره «تاریک‌ترین لحظات» پدیدار می‌شود. با این تفاوت که امروز، سقوط بهای نفت ممکن است شمار زیادی از شرکت‌های معتبر نفتی را به مراتب بیش از آنچه در ۶ سال پیش اتفاق افتاد غرق کند و در سایه غول نفتی «توتال»، این بخش شماری از شرکت‌های فرانسوی بسیار در معرض خطر مانند «تکنیپ» و «والورک» را دربر می‌گیرد.

«برونو لومر» وزیر اقتصاد فرانسه روز سه‌شنبه هشدار داد که سقوط بهای نفت، اقتصاد جهانی را که با تبعات گسترده شیوع کرونا دست به گریبان است، تهدید می‌کند.

بهای نفت آمریکا در آستانه پایان دوره قراردادهای مهلت دار برای تحویل محموله‌ها در ماه می/ اردیبهشت، از بامداد دوشنبه به طور فزاینده‌ای روند سقوطی به خود گرفت و به منفی ۳۷.۶۳ دلار در هر بشکه رسید. منفی شدن قیمت نفت آمریکا ناشی از این است که تاسیسات ذخایر نفت این کشور در حال پر شدن است، نفت مازاد تولیدی این کشور فروخته نمی‌شود و قابلیت ذخیره‌سازی هم ندارد و نگهداری آن به دردسری برای تولیدکننده‌ها تبدیل شده است.
هر بشکه نفت برابر ۱۵۹ لیتر در اوایل سال جاری در نیویورک به بهای ۶۰ دلار داد و ستد می‌شد و قیمت آن روز جمعه گذشته به ۱۸.۷۲ دلار کاهش یافت و سه روز بعد به منفی ۳۷.۶۳ دلار سقوط کرد.

بهای نفت نیویورک، از بامداد دوشنبه با شیب تند روند نزولی به خود گرفت و از اندکی کمتر از ۱۵ دلار برای هر بشکه در بامداد به ۵ دلار در اوایل شب و سپس یک سنت در ساعات پایانی روز رسید و تا زیر صفر تنزل کرد، زیرا فروشندگان نفت که به دلیل اشباع مخازن قادر به ذخیره کردن بیشتر نیستند، آماده پرداخت مبلغی به خریدارانی شدند که بتوانند نفت روی دست مانده را به هزینه خود برداشت کرده و جابجا کنند.

روزنامه اقتصادی و فرانسوی زبان «لکو» بلژیک روز سهشنبه در تحلیلی از سقوط بی‌سابقه بهای نفت نیویورک با عنوان «عصبانیت اروپا پس از سقوط تاریخی طلای سیاه» و تاثیر آن بر بازارهای اروپایی نوشت: بازارهای اروپا که از سقوط تاریخی قیمت هر بشکه نفت نیویورک برای تحویل در ماه می ‌شوکه شده‌اند خود نیز در آستانه سقوط قرار گرفته اند.

با این وجود کارشناسان نفتی تاکید دارند که وضعیت بازار در روزهای آینده بهبود خواهد یافت. آنان یادآوری می‌کنند که این موقعیت، علاوه بر شرایط استثنائی و بی‌سابقه کنونی، نشان گذار فروشندگان به قراردادهای ماه ژوئن نیز هست.

برچسب‌ها ویروس کرونا فرانسه ایالات متحده آمریکا نفت پروندهٔ خبری سقوط بی‌سابقه بهای نفت ؛ اقتصاد جهان زیر سایه کرونا هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا فرانسه ایالات متحده آمریکا نفت ویروس کرونا فرانسه ایالات متحده آمریکا نفت نفت نیویورک بی سابقه بهای نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۹۲۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بریکس می‌تواند جایگزینی برای دلار آمریکا ارائه کند

یک مقام صندوق بین‌المللی پول گفت، در صورت سقوط نظام مالی جهانی و دلار آمریکا، گروه بریکس می‌تواند جایگزینی برای آن ارائه کند.

به گزارش ایسنا، «الکسی موژین» عضو هیئت مدیره صندوق بین‌المللی پول گفت: اگر نظام مالی جهانی سقوط کند، کشورهای عضو گروه بریکس می‌توانند جایگزینی برای دلار آمریکا پیدا کنند.

موژین گفت: «مباحث زیادی درباره کمبودهای نظام مالی کنونی مطرح شده است. علاوه بر آن، بسیاری از مقالات باور دارند گروه بریکس می‌تواند جایگزینی برای سیستم مالی کنونی ارائه دهد.»

به گفته این مقام صندوق بین‌المللی پول کشورهای عضو بریکس می‌توانند یک واحد جدید ارائه کنند که در صورت سقوط دلار و نظام پولی جهان، آن را جایگزین کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بریکس می‌تواند جایگزینی برای دلار آمریکا ارائه کند
  • تصویری غم‌انگیز از سقوط ارزش ریال + عکس
  • خندیدن گردشگر روس به سقوط ارزش ریال (عکس)
  • کف قیمت نفت در ۸۰ دلار محکم شد
  • راهکارهای رئیس کمیسیون اقتصادی برای تعدیل قیمت خودرو؛از واردات تا کاهش قیمت بهای تمام شده
  • افزایش پیش‌بینی قیمت نفت به دنبال احتمال کاهش عرضه
  • نفت برنت به ۸۷ دلار و ۸۶ سنت رسید
  • برنت ۸۷ دلار و ۸۶ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ |برنت ۸۷ دلار و ۸۶ سنت شد
  • کاهش یک درصدی بهای نفت در بازار جهانی