Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/فارس مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اعلام فعالیت‌های مجازی که به مناسبت ماه مبارک رمضان در نظر گرفته شده و دعوت از فعالان فرهنگی هنری برای اعلام برنامه‌های همراستا در این ایام ارزشمند، گفت: رمضان تنها یک ماه عبادی نیست، یک فرهنگ است و برنامه‌های اسلام، برای رسیدن انسان به سعادت جاودانه تدوین شده، سعادتی که پهنایی به گستردگی دنیا و آخرت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صابر سهرابی در آستانه فرار رسیدن ایام ارزشمند رمضان، بیان کرد: روزه عبادتی است که در ره پویی بشر به سوی کمال و تعالی نقش بسزایی دارد و برای رستگاری انسان و رهایی او از قید تن و توجه او به افق‌های سبز معنویت، واجب شده است. انسان خو گرفته با روزمرگی در یک پودمان معنوی یک ماهه، رهایی از بند مادی‌گرایی و زنگارزدایی از دل را با هم تجربه می‌کند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی ارشاد فارس، او با اشاره به اینکه روزه ماه رمضان از زبان پیامبر(ص) بسیار بر آن تأکید شده و این مطلب را از احادیث بسیار زیادی که تقریبا شبیه به هم هستند و از راویان معتبر نقل شده‌اند می‌توان فهمید، افزود: رمضان ماه قرب به پروردگار، ماه نزول قرآن، ماه رحمت و ماه بریدن از تعلقات دست و پاگیر است. ماه رمضان، ماه ضیافت پروردگار و ماه جشن و سرور است. زادروز دومین اختر امامت، نواده ی پیامبر(ص)، امام حسن مجتبی(ع) است و بزرگ عید مسلمانان؛ عید فطر را بشارت می دهد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس اظهار کرد: البته ماه رمضان، ماه تعاون، همیاری، صله ی رحم، دستگیری از بینوایان، زدودن کینه ها، دوری از کبر و خودخواهی و ماه عمل به صفات حسنه و بریدن از ناپسندی هاست و همچنین، گریان و داغدار از بزرگترین مصیبتی است که عالم انسانی به خود دیده، ماه شهادت و عزای مولای متقیان، حضرت علی(ع) است.

سهرابی اعلام کرد: نخستین طرح قرآن نویسی با عنوان « کاتبان وحی » به منظور کتابت قرآن توسط دانش آموزان و زیبا نویسی با خط تحریری است که علاقه مندان برای شرکت در این طرح باید کلمه کاتبان وحی را در واتساپ به شماره تلفن 09176033568 ارسال کنند و همچنین در مقوله نماز و اهمیت آن و مسابقات دیگر فرهنگی نیز بزودی برنامه‌های برای ماه پربرکت رمضان در دست تهیه است و با اخبار بعدی به اطلاع مخاطبان خواهد رسید.

او گفت: با استعانت از خداوند متعال و به همت قرارگاه قرآنی جوانان فارس، جامعه قرآنی امام عصر (عج) و با همکاری مرکز قرآن و عترت ناحیه بسیج دانشجویی فارس و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس به حول و قوه الهی نخستین جشنواره تلاوت‌های ناب استان فارس در فضای مجازی نیز در فروردین ماه سال جدید برگزار شد که در این مسیر ارزیابی ۶۵ تلاوت ارسالی از سراسر استان، ٣٧ تلاوت ارسالی از خواهران و ٢٨ تلاوت ارسالی از برادران به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد فارس خاطرنشان کرد: اساتید گرانقدر به ارزیابی تلاوتها پرداخته وتلاوتهای برتر را انتخاب و معرفی کردند که در ادامه قاریان برتر جشنواره که حائز بیشترین امتیاز مربوطه شدند نیز بدین ترتیب اعلام شد و از خواهران؛ مقطع بزرگسالان مطهره زارعی ( نفر اول) فاطمه رضایی (نفر دوم) فاطمه کاظمی (نفر سوم) و  خواهران زیر ١۴ سال، نفر اول ریحانه منفرد، نفر دوم مبینا اسماعیلی مقدم، نفر سوم ساره اعتصامی جو و نفر چهارم زهرا موسوی هستند.

سهرابی گفت: همچنین با نظر هیئت داوران در مقطع زیر ١۴ سال به دلیل نزدیکی امتیازات ۴ نفر را به عنوان نفرات برتر اعلام شد و برادران در مقطع بزرگسالان، امیر حسین فتحعلی (نفراول) سید جعفر بردبار (نفردوم) محمد اسماعیلی فرد ( نفرسوم) و برادران؛ مقطع زیر ۱۴ سال؛ امیرحسین خجسته فر، رضا ملکی، علی دلرحیم نژاد، محمد حسن نور محمدی، محمد داوودی انتخاب شدند و با نظر هیئت داوران در مقطع زیر ١۴ سال به دلیل نزدیکی امتیازات ۵ نفر به عنوان نفرات برتر اعلام گردیدند که دبیرخانه جشنواره قرآنی تلاوتهای ناب استان فارس مسابقه بزرگ مجازی "سبک زندگی مهدوی" را نیز در فضای مجازی با اهداء ۳۱۳ جایزه ۵۰ هزار تومانی به برگزیدگان مسابقه برگزار کرده و در ایام ماه مبارک رمضان از تمام برگزیدگان تقدیر خواهد شد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان در پایان با آرزوی گذر هر چه زودتر از این روزهای سخت بیماری کرونا و شکوفای فعالیت‌های فرهنگی و هنری حضوری در حوزه قرآن و عترت بیان کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با همکاری موسسه قرآنی ذکر جمیل، پویش «خانه‌های مهدوی» را نیز با رویکرد هر خانواده مهدوی یک مراسم جشن و سرور را به منظور ارسال عکس و فیلم کوتاه از مراسم جشن خانگی برگزار کرده و به 313 نفر از شرکت کنندگان در این پویش معنوی هدایایی را اهداء کرده و برای انتخاب خانواده برتر به مباحی چون تزئینات مناسب، مشارکت اعضای خانواده بویژه کودکان و نوجوانان، مولودی خانی و آهنگ مناسب، بیان احادیث و یا داستان کرامت حضرت حجت توسط اعضای خانواده و خلاقیت ونوآوری را مد نظر داشته که هزینه شرکت در این مسابقه نیز 100 صلوات به نیت امام عصر (عج) در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری ماه رمضان موسسه قرآنی استان فارس فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۹۲۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از برترین‌های المپیاد ورزش کارگری استان یزد

در دومین المپیاد ورزش کارگری استان یزد، ۶ هزار کارگر مرد و زن یزدی از ۶۶ واحد تولیدی استان در رشته‌های طناب زنی، پرتاب توپ، دو سرعت و قوی‌ترین مردان به رقابت باهم پرداختند.

دومین المپیاد ورزش کارگری استان از مهرماه ۱۴۰۲ با هدف ترویج بیشتر فرهنگ ورزش در بین کارگران استان یزد آغاز شد و تا اسفندماه ادامه داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • برخی برای حج ۳۰ سال در نوبت خواهند ماند
  • تجلیل از برترین‌های المپیاد ورزش کارگری استان یزد
  • نماینده ولی فقیه : برخی برای حج ۳۰ سال در نوبت خواهند ماند / برخی از کسانی که برای حج سپرده‌گذاری کرده‌اند چشمشان به کعبه نمی‌افتد و از دنیا می‌روند
  • برخی برای حج ۳۰ سال در نوبت خواهند ماند | برخی از آنها چشمشان به کعبه نمی‌افتد و از دنیا می‌روند!
  • برخی برای حج ۳۰ سال در نوبت خواهند ماند!
  • حنجره خود را در کرسی های تلاوت قرآن در سرزمین وحی، وقف خدا کنید
  • زندگی با آیه ها یک فعالیت هم افزا با حضور دستگاه های مختلف بود
  • ویژه برنامه تحویل سال رادیو ایران بالاترین امتیاز را کسب کرد
  • برنامه سازان صدا و سیمای خوزستان در ماه رمضان تجلیل شدند
  • قرآن آموزان و روزه اولی‌های استان بوشهر تجلیل شدند