Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@10:58:10 GMT

۳۲ رشته قنات در قزوین اصلاح و مرمت شدند

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۹۳۱۲۵

۳۲ رشته قنات در قزوین اصلاح و مرمت شدند

مدیر امور آب و خاک و فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برای اصلاح و مرمت این قنوات ۱۸ میلیارد ریال از محل اعتبارات دولتی هزینه صرف شده است.

احمد مستخدمی با  بیان اینکه قنوات از گذشته های دور یکی از منابع مطمئن تامین آب مورد نیاز کشاورزان بوده است، افزود: با هدف افزایش بهره وری قنوات از محل اعتبارات ملی و استانی هرساله نسبت به بهسازی و نوسازی و لایروبی و ترمیم تعدادی از آنها اقدام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسوول با بیان اینکه احیای قنوات از برنامه های مهم حوزه آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی به شمار می رود،گفت: حفظ و نگهداری قنوات در قالب طرح های کوچک تامین آب با توجه به نیاز مبرم کشاورزان و روستاییان به آنها ضروری است.

در حال حاضر ۲۱۹ رشته قنات فعال در سطح استان وجود دارد.

برچسب‌ها استان قزوین اراضی کشاورزی قنات ایرانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان قزوین اراضی کشاورزی قنات ایرانی استان قزوین اراضی کشاورزی قنات ایرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۹۳۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاروانسرای ینگی امام نیازمند مرمت هر چه سریعتر است

به گزارش جام جم آنلاین البرز، رحیم خاکی اظهار کرد: کاروانسرای ینگی امام یکی از ظرفیت‌های بسیار خوب استان البرز است که سال گذشته همراه با ۵۳ کاروانسرای دیگر در پرونده کاروانسرا‌های ایرانی به ثبت جهانی رسید.
به گفته مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز با اشاره به اینکه شرایط بنای کاروانسرا اکنون به گونه‌ای است که به مرمت نیاز دارد و باید هر چه سریعتر برای این موضوع اقدام شود.
او با اشاره به اینکه حدود ۱۰۰ الی ۲۰۰ میلیارد تومان برای مرمت کامل این بنا نیاز است، گفت: اعتبارات ناچیری هر ساله برای مرمت بخش‌هایی از این بنا در نظر گرفته می‌شود که جوابگوی نیاز مرمتی آن نیست، بنابراین اولویت واگذاری این بنا به بخش خصوصی است تا یکبار به صورت کامل مرمت بنا صورت گیرد.
به گفته او کاروانسرای ینگی امام از لحاظ موقعیت قرارگیری و دسترسی یکی از بهترین گزینه‌ها برای تبدیل به اقامتگاه و یا گذر فرهنگی به عنوان محلی برای برگزاری رویدادها، نمایشگاه‌ها و بازارچه صنایع دستی و فرهنگی است که در راستای حمایت از تولید ملی نیز قرار می‌گیرد.

دیگر خبرها

  • تخریب ۳۰۰ قنات جنوب سیستان و بلوچستان در سیل اخیر
  • برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی/ ۱۰۱ رشته قنات آسیب دیدند
  • ۳۰ رشته قنات خراسان شمالی در حال مرمت و لایروبی است
  • ایمن سازی سازه‌های آبی و خاکی و ساختمان‌های غیرایمن با سرعت پیگیری شود
  • احیا قنات‌ها در قم بی‌وقفه دنبال می‌شود
  • کاروانسرای ینگی امام نیازمند مرمت هر چه سریعتر است
  • تولید مازاد بر نیاز مرغ در استان قزوین
  • نیاز مبرم ۱۰۰ رشته قنات در خراسان شمالی به مرمت
  • نیاز ضرروی ۱۰۰رشته قنات در خراسان شمالی به مرمت
  • قیمت خرید تضمینی گندم را اصلاح کنید