Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: به نظر می‌رسد مهمترین پیام این سفر پشتیبانی ایران از لحاظ سیاسی امنیتی از مردم و دولت سوریه بود که به خوبی ارایه شد و توافقات بسیار خوبی نیز صورت گرفت.

امیرموسوی کارشناس مسائل غرب آسیا در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو درباره ضرورت سفر وزیر امور خارجه کشورمان در شرایط فعلی و به ویژه شیوع بیماری کرونا که سطح دیپلماسی در کل جهان را کاهش داده به سوریه گفت: این سفر نشان دهنده آن است که شرایط ویژه‌ای باعث ایجاد سفر ظریف به دمشق شده، چون اساسا بنا بود این سفر ماه گذشته برگزار شود، که به دلیل شیوع کرونا به تعویق افتاد، اما شواهد امر حکایت از این دارد امکان به تعویق انداختن این دیدار بیش از این وجود نداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یکی از دلایل ضرورت انجام این سفر را شرایط ویژه در سوریه و منطقه دانست و افزود: توافق و آتش بس سوریه و ترکیه به درستی در ادلب اجرا نشده و جاده حلب به لاذقیه هنوز باز نشده و گشت مشترک سوریه- ترکیه به دلیل ممانعت تروریست‌ها صورت نگرفته است شرایط سختی در سوریه حکمفرماست و مردم و ارتش سوریه به دنبال بازگشایی این جاده هستند. این شرایط در حالی در سوریه وجود دارد که این توافق از طرف سوری‌ها در حال اجراست و آتش بس نیز توسط آن‌ها رعایت می‌شود و ۱۲ نقطه بازرسی ترکیه از سمت سوریه پس از اجرای این توافق مورد تعرض قرار نگرفته است. لذا تلاش‌های دیپلماتیک ایران برای نزدیکی نظرات ترکیه و سوریه برای حل و فصل مسائل ادلب نیز از نکات مهم این سفر به حساب می‌آید.
این کارشناس مسائل غرب آسیا محور بعدی سفر ظریف به سوریه را نزدیکی به برگزاری اجلاس آستانه دانست و یادآور شد: به زودی اجلاس آستانه با محوریت سه کشور ایران، روسیه و ترکیه در فضای مجازی برگزار خواهد شد که باید مشورت‌های ویژه‌ای قبل از برگزاری این اجلاس صورت می‌گرفت از آنجا که ایران به دلیل روابط ویژه و استراتژیک با دمشق مشورت‌هایی در سطح بالا باید یا یکدیگر انجام دهند لذا این سفر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بود.
وی مسئله بعدی را آزادی زندانیان داعشی در شرق فرات توسط آمریکا دانست و افزود: این اتفاق خطر بزرگی برای عراق، سوریه و منافع جمهوری اسلامی به دنبال دارد که نیازمند مشورت‌های فوری و ضروری بود.
موسوی هم چنین محور بعدی سفر ظریف به سوریه را تشکیل کمیته سیاسی برای تدوین قانون اساسی در سوریه عنوان کرد و افزود: تدوین قانون اساسی در سوریه مدت هاست که به تعویق افتاده و دلیل آن نیز ایجاد شرایط نامعقول توسط مخالفین در سوریه است و دولت سوریه به دنبال فعال شدن این کمیته است که بتواند هر چه زودتر قانون اساسی این کشور را تدوین کند.
این کارشناس مسائل غرب آسیا افزایش تهدیدات رژیم صهیونیستی در منطقه را دلیل دیگر دیدار ظریف با مقامات سوری دانست و   تصریح کرد: براساس این تهدیدات دو کشور نیازمند مشورت‌های مهمی بودند . در کنار همه این مسائل شرایط منطقه و تحولات لبنان را نیز نباید از نظر دور داشت. اخیرا تلاش‌هایی با بازگشت سعد حریری به بیروت علیه دولت "دیاب" در حال وقوع بوده و تحولات خطرناکی علیه مقاومت در حال شکل گیری است. در این بین تشکیل دولت جدید توسط الکاظمی در عراق و فشار‌های آمریکا نیز از محور‌های این سفر به حساب می‌آید.   موسوی در پایان خاطرنشان کرد: به هر حال به نظر می‌رسد مهمترین پیام این سفر پشتیبانی ایران از لحاظ سیاسی امنیتی از مردم و دولت سوریه بود که به خوبی ارایه شد و توافقات بسیار خوبی نیز در این سفر و دیدار ظریف با بشار اسد و وزیر خارجه سوریه صورت گرفت که همه این‌ها نکات مهمی در خصوص سفر یک روزه وزیر امور خارجه کشورمان به سوریه محسوب می‌شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کرونا بشاراسد کارشناس مسائل غرب آسیا سفر ظریف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۹۳۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسائل معیشتی، محور اصلی مطالبات مردم است

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، آیت‌ الله سید احمد علم‌ الهدی، در دیدار با سید صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که روز دوشنبه به میزبانی دفتر نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی برگزار شد، با تأکید بر ضرورت رسیدگی دولت به سفره و معیشت مردم اظهار کرد: طرح کالابرگ الکترونیک از جمله طرح‌های موفق اقتصادی در سال‌های اخیر بود که نفع آن به صورت مستقیم به سفره‌های مردم رسید. با وجود این، نباید محدود به اجرای این طرح‌های معیشتی بمانید. در هر شرایط، تمرکز و توجه اصلی شما باید ناظر بر کنترل گرانی باشد. گرانی را باید به هر طریق کنترل کنید ولو اینکه زبان زور پای کار باشد.

وی ادامه داد: اقتدار حکومتی باید در دو عرصه ارز و گرانی پای کار بیاید. البته در سال‌های اخیر، سیاست‌هایی اتخاذ شده که مردم به چشم دیده‌اند تهدیدهای دشمن همچون هویت آن‌ها توخالی است اما در هر حال، تثبیت اقتصاد کشور و معیشت ملت همچنان باید در دستورکار دولت باشد.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: این یک حقیقت است که با وجود تلاش‌های مستمر و مجدانه در دولت سیزدهم، همچنان دستاوردهای دولت برای مردم به مرحله تجسم عینی نرسیده و ملموس نشده است. به همین دلیل، تأکید ویژه ما بر رسانه و انعکاس فعالیت‌هاست تا بر مردم روشن شود که در چه حوزه‌هایی کار شده و در چه عرصه‌هایی نیاز به فعالیت وجود دارد.

وی افزود: عمده مطالبه مردم در شرایط فعلی متمرکز بر عرصه‌های اقتصادی است و این‌طور نیست که شما تصور کنید همه‌چیز با ارائه آمار و اعداد و ارقام حل می‌شود. خیر؛ در شرایط فعلی کشور نیازمند بکارگیری قدرت اقناع هستیم تا حقیقت موضوع برای مردم تشریح شود. جامعه باید به طور واضح، زیر و بم ماجرا را بداند و تحقق این هدف جز با تقویت اطلاع‌رسانی و به‌کارگیری قدرت رسانه صورت نمی‌گیرد.

امام جمعه مشهد تأکید کرد: در همه قضایا، رمز موفقیت شما مقارن با میزان اخلاصی است که در عمل دارید. وقتی انسان در عمل مخلص باشد، کار او کار خدا می‌شود و در این شرایط، ذات اقدس پروردگار به اراده قاهر خودش اجازه نخواهد داد کار بر زمین بماند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مخالفان سوریه: موضع ترکیه در قبال ما ثابت است
  • مسائل معیشتی، محور اصلی مطالبات مردم است
  • مسائل مرزی میان دو کشور ایران و ترکیه بررسی شد
  • بررسی مسائل مرزی میان دو کشور ایران و ترکیه در مرز‌های شمال استان آذربایجان غربی 
  • ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه‌های تروریستی در شمال سوریه
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه های تروریستی در شمال سوریه
  • انهدام تجهیزات زرهی تروریست‌ها در حومه حلب، ادلب و لاذقیه
  • عملیات موفق ارتش سوریه علیه تروریست‌ها+فیلم
  • الدفاعی: وعده صادق، پایان‌بخش توهم ارتش شکست‌ناپذیر اسرائیل