Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-09@02:30:55 GMT

سهمیه دولتی علوفه پاسخگوی نیاز دامداری‌های سمنان نیست

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۹۳۴۰۷

سهمیه دولتی علوفه پاسخگوی نیاز دامداری‌های سمنان نیست

رضا طباطبایی عمید روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا، با بیان اینکه علوفه دام به صورت سهمیه از سوی سازمان جهادکشاورزی استان سمنان توزیع می‌شود، ابراز داشت: نیاز دامداری‌های استان سمنان به جو ماهانه دست کم پنج هزار تن است و این در حالی است که سازمان جهادکشاورزی استان تنها ۲هزار و ۵۰۰ تن جو سهمیه اختصاص داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل اتحادیه دامداران استان سمنان ادامه داد: دامداران این استان باید باقیمانده نیاز دامداری‌ها به علوفه را در بازار با قیمت گزاف خریداری کنند.

طباطبایی عمید بیان کرد: جو به نرخ دولتی به ازای هر یک کیلوگرم  ۱۳هزار و ۵۰۰ ریال تا ۱۵هزار ریال  عرضه می‌شود.

وی تصریح کرد: نیاز دامداری‌های استان سمنان به ذرت برای تعلیف دام در ماه دست کم سه هزار تن است، اماجهاد کشاورزی تنها یکهزار تن ماهانه سهمیه می‌دهد.

مدیرعامل اتحادیه دامداران استان سمنان اضافه کرد: قیمت ذرت به نرخ دولتی به ازای هر یک کیلوگرم ۱۷هزار ریال و در  بازار  به قیمت آزاد نزدیک به ۲۵هزار ریال عرضه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ماهانه دست کم ۲هزار تن سویا  نیاز دامداری‌های استان سمنان است که تنها در حدود ۷۰۰تا۸۰۰تن توسط جهاد کشاورزی به شرکت‌های پشتیبانی برای توزیع تحویل  داده می‌شود که خیلی کمتر از نیاز دامداران است.

وی اضافه کرد: قیمت سویا به ازای هر یک کیلوگرم به نرخ دولتی ۲۷هزار ریال و در بازار به نرخ آزاد ۴۰هزار ریال به سختی یافت می‌شود.

طباطبایی عمید یادآور شد: عرضه سویا خارج از شبکه توزیع سازمان جهادکشارزی استان سمنان ممنوع است، اما در بازار دلالان یافت می‌شود که قیمت گرانی دارد.

مدیرعامل اتحادیه دامداران استان سمنان گفت: با افزایش قیمت نهاده، دامداری مقرون به صرفه نیست و تولیدکنندگان دچار مشکل می‌شوند؛ انتظار می‌رود مسوولان توجه بیشتری برای حل مشکلات دامداران داشته باشند.

اتحادیه دامداران استان سمنان متشکل از ۲۶ شرکت است که هر شرکت دست کم ۱۰ عضو و برخی شرکت ها مانند شرکتی در شهرستان شاهرود یک هزار و ۷۸۰ عضو دارد.
۶ هزار و ۷۰۰ دامدار زیر چتر اتحادیه دامداران استان سمنان قرار دارند، استان در حدود ۴۰ واحد دامداری صنعتی دارد.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا استان سمنان افزایش قیمت جهاد کشاورزی کشاورزی گرانی بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی اتحادیه دامداران استان سمنان نیاز دامداری هزار تن دست کم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۹۳۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت سکه امروز ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

قیمت امروز سکه توسط اتحادیه صنف فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر، نقره و سکه تهران اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، اتحادیه صنف فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر، نقره و سکه تهران، قیمت سکه را به شرح زیر اعلام کرد:

قیمت آنلاین سکه را در نشانی زیر مشاهده کنید:

https://www.estjt.ir/

کد خبر 744663

دیگر خبرها

  • افزایش ۶۰ درصدی درآمدهای مالیاتی استان سمنان
  • قیمت طلا امروز ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت سکه امروز ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • بورسیه دستیاران تخصصی پزشکی برای ارائه خدمت در مناطق محروم
  • ۳۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای ارتقای راه‌های سیستان و بلوچستان نیاز است
  • سازمان‌جهانی غذا: ذخیره غذا در غزه تنها پاسخگوی چهار روز است
  • بورسیه دستیاران تخصصی پزشکی برای ارائه خدمت در رشته‌های مورد نیاز
  • افتتاح ۲۱۳ نیروگاه خورشیدی کوچک مقیاس در روستاهای سمنان
  • ۲۰۰ میلیارد ریال از حقوق دولتی معادن برای عمران خواف تخصیص یافت
  • کشف بیش از ۹ میلیارد ریال کالای قاچاق در سمنان