Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

برهم صالح، رئیس جمهوری عراق در مصاحبه با روزنامه واشنگتن تایمز با اشاره به بحران اقتصادی کشورش، اظهار کرد: به دلیل کاهش قیمت نفت، با بحران اقتصادی بسیار جدی مواجه هستیم، چراکه در کشورهای تولید کننده نفت مانند عراق کاملا به درآمد حاصل از نفت تکیه می‌شود.

وی افزود: ما نیازمند انجام برخی اصلاحات اقتصادی ضروری در عراق هستیم و در صورتی که مشکل فساد حل و فصل نشود تحقق چنین هدفی ممکن نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برهم صالح همچنین تصریح کرد: بدون مقابله با فساد نمی‌شود اقتصاد سیاسی در کشور را تغییر داد، اقتصاد سیاسی کنونی عراق به تندروها از جمله تروریست‌ها اجازه می‌دهد تا بار دیگر و پس از شکست، مجدداً ظاهر شده و رشد کنند، چراکه این افراط گرایی از نبود فرصت‌های شغلی برای جوانان و احساس ناامیدی در آنها تغذیه می‌کند.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش درباره روابط بغداد با آمریکا و ایران تأکید کرد: رهبران عراق تمامی تلاش خود را برای برقراری توازن و توافق در روابط‌شان با تهران و واشنگتن به کار می‌گیرند.

رئیس جمهوری عراق در این باره افزود: ایران همسایه مهمی برای عراق است، ما مرزهای مشترکی به طول ۱۴۰۰ کیلومتر مربع داریم و نمی‌توانیم این کشور را نادیده بگیریم. امیدواریم که تمامی کشورهای همسایه از جمله ایران درباره یک موضوع مشترک؛ یعنی حمایت از کشور دارای حاکمیت عراق به توافق برسند.

برهم صالح ادامه داد: این مسأله در مورد روابط با آمریکا نیز صدق می‌کند و عراقی‌ها باید خودشان سرنوشت‌شان را رقم بزنند نه با مداخلات و دیکته‌های خارجی؛ این مسأله موفقیت آمیز نخواهد بود و تنها منجر به تضعیف و بی‌ثباتی عراق خواهد شد.

وی درباره اخراج نظامیان آمریکا از عراق نیز عنوان کرد: طرحی در پارلمان عراق تصویب شد که به خروج نیروهای آمریکا و نیروهای خارجی از عراق اختصاص دارد و ما باید در کنار هم بنشینیم و با صراحت درباره ماهیت ماموریت و نحوه عملکرد این نیروها در عراق بحث کنیم.

برهم صالح در بخش دیگری از اظهاراتش به موضوع تشکیل دولت جدید عراق اشاره کرد و گفت: مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر مامور به تشکیل دولت عراق با حمایت سیاسی در داخل کشور از میان احزاب شیعه، سنی و کردها مکلف به تشکیل دولت شد و ملت کاملا امیدوار هستند که وی به زودی موفق به تشکیل دولت شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: عراق طی چند سال گذشته از بحران‌های زیادی عبور کرده است، اما می‌توانیم آنچه امروز تجربه می‌کنیم را "شدیدترین بحران" طی این سال‌ها بنامیم؛ تصور کنید که ما در قلب جهان اسلام و قلب منطقه خاورمیانه قرار داریم و همزمان با یک بحران اقتصادی در نتیجه کاهش بهای نفت، ویروس کرونا و تشدید اتفاقات میان ایران و آمریکا و همچنین جهان عرب مواجه هستیم؛ تمامی این اتفاقات به طور همزمان در حال رخ دادن است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: برهم صالح كرونا عراق ارزان شدن نفت تشکیل دولت برهم صالح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۹۳۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحولات جهانی به سود ایران است

سعید لیلاز: غربی‌ها متوجه شدند که قسمت کوچکی از بحران میان فلسطین و اسرائیل، تحت تاثیر ایران است.

به گزارش مشرق، یک فعال سیاسی اصلاح طلب بر این باور است که تحولات جهانی چند سال گذشته به سود جمهوری اسلامی ایران بوده است.

سعید لیلاز طی گفتگویی با یورونیوز تاکید با بیان اینکه در سه سال گذشته همه تحولات بین‌المللی، کم یا زیاد، به سود جمهوری اسلامی بوده، تصریح می کند، از جمله بحران غزه که باعث شده توجه غرب همان قدر که از اوکراین منحرف شده، از روابط ایران و چین هم منحرف شود به سمت حل و فصل بحران غزه. بویژه که غربی‌ها در این فاصله متوجه شدند که قسمت کوچکی از بحران میان فلسطین و اسرائیل، تحت تاثیر ایران است.

وی همچنین در بخش دیگری از گفتگوی خود با اشاره به اینکه تحریم های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران بیشتر اثر سیاسی و سمبلیک دارد و بر زندگی مردم و اقتصاد ایران تاثیر عمیقی نخواهد داشت، می گوید: او درباره تاثیر تحریم‌ها بر روابط ایران و اروپا گفت: تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا نقار و شکاف بین ایران و این اتحادیه را بیشتر خواهد کرد. اتحادیه اروپا در گذشته میانجی بین ایران و آمریکا بود، ولی الان کشورهای عربی این نقش را بر عهده دارند.

دیگر خبرها

  • ان‌بی‌سی: دولت آمریکا با آتش‌بس غزه در پی مهار اعتراض‌های دانشجویی است
  • ترامپ: من تجربه بدی با نتانیاهو دارم
  • تحولات جهانی به سود ایران است
  • افشای گفت‌وگوهای مخفیانه عربستان با اسرائیل در جریان جنگ غزه + جزئیات
  • گفت‌وگوهای پنهانی عربستان با اسرائیل در جریان جنگ غزه
  • خبر مهم قالیباف درباره حقوق بازنشستگان
  • تشکیل مجمع مشورتی شورای ادوار بندرعباس
  • ۱۰ شکاف بزرگ در روابط رژیم‌صهیونیستی با غرب طی جنگ طوفان الاقصی
  • دخیا همراه با ولا و ماتا به دنبال یک تجربه جدید
  • ریاض: به توافق امنیتی با آمریکا نزدیک شده‌ایم