Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-08@23:20:36 GMT

روز‌های سیاه ائتلاف سعودی در شمال غرب استان مارب

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۹۴۰۵۴

روز‌های سیاه ائتلاف سعودی در شمال غرب استان مارب

از استان مارب خبر می‌رسد، رزمندگان یمنی پس از مدتی وقفه، بار دیگر عملیات را علیه نیرو‌های ائتلاف سعودی از سر گرفتند و با عقب راندن آنان موفق شدند چندین منطقه را از اشغال خارج کنند و به کنترل دربیاورند.

رزمندگان یمنی مستقر در منطقه عملیات غافلگیرانه را در محور شمال غرب استان مارب (مرکز بخش مجزر) از روز گذشته (دوشنبه اول اردیبهشت) برای پاکسازی مناطق در اشغال ائتلاف سعودی از دو محور آغاز کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این عملیات غافلگیرانه در محور نخست از منطقه آل عفرج (هم مرز با شمال بخش مجزر) شروع و نیرو‌های یمنی توانستند به سمت منطقه «وادی حلحلان» در شمال غرب استان مارب و نزدیکی مرز‌های مشترک با استان الجوف پیشروی کنند.

در محور دوم نیز رزمندگان یمنی حملات گسترده‌ای را از منطقه «الحریشا» در شرق بخش «مجزر» و هم مرز با بخش «مدغل» انجام دادند و پس از درگیری‌های سنگین و نفس گیر موفق شدند نیرو‌های ائتلاف سعودی را مجبور به عقب نشینی کنند.

در جریان عملیات نیرو‌های یمنی در محور دوم، پایگاه نظامی «طارق بن زیاد» و پایگاه «الجفره» در گام نخست از اشغال نیرو‌های ائتلاف سعودی خارج شدند و به کنترل درآمدند.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیرو‌های یمنی در ادامه عملیات در محور دوم (شرق بخش مجزر) به سمت پایگاه نظامی «ماس» پیشروی کردند و توانستند بیمارستان «۷ جولای» و مناطق «الباطن، ام العلوب و الوجنه» را پاکسازی کنند.

با پیشروی‌هایی که در این محور به دست آمد، منطقه «الجفره» به طور کامل به کنترل درآمد و رزمندگان یمنی به ورودی منطقه «آل عایض» رسیدند و درگیری‌ها با نیرو‌های ائتلاف سعودی در این منطقه به شدت در جریان است. در حال حاضر نیرو‌های یمنی با پایگاه نظامی «ماس» ۵ کیلومتر فاصله دارند.

به گفته منابع میدانی، در جریان این عملیات شمار زیادی از نیرو‌های قبیله «جهم» که با ائتلاف سعودی همکاری می‌کنند کشته و زخمی شدند و خسارت‌های زیادی به تجهیزات نظامی آنان وارد آمد.

با ادامه پیروزی‌های میدانی نیرو‌های یمنی در شمال غرب استان مارب به ویژه در شرق بخش «مجزر»، اختلاف میان نیرو‌های ائتلاف سعودی (منصور هادی) و قبایل منطقه افزایش یافته و اتحاد آنان در معرض خطر فروپاشی قرار گرفته است.


اعلام الحربی

براساس اطلاعات به دست آمده، فرماندهان گروه «الشرعیه» وابسته به ائتلاف سعودی از نیرو‌های قبیله «جهم» خواسته اند که به هر شکل ممکن در مناطق تحت تصرف بمانند و با دفاع از مواضع، عقب نشینی نکنند.

قبیله «جهم» تعداد زیادی از نیرو‌های خود را در جریان درگیری‌های اخیر در غرب استان مارب از دست داد و دوست ندارد اتفاقاتی که پیشتر در محور پایگاه «کوفل» در شرق «صرواح» افتاد بار دیگر در شمال غرب استان مارب تکرار شود.

تلفات سنگین و گسترده باعث شد نیرو‌های قبیله جهم مواضع خود را در غرب استان مارب تخلیه و از مناطق متواری شوند؛ در حال حاضر ائتلاف سعودی با اعزام نیرو‌های جدید به مناطق درگیری تلاش می‌کند از پیشروی نیرو‌های یمنی در شمال غرب استان مارب جلوگیری کند.

ائتلاف سعودی با تزریق نیرو‌های جدید به خطوط درگیری درصدد است مواضع را در پایگاه نظامی «ماس» حفظ کند و در ادامه حملاتی را برای اشغال دوباره مناطق تازه آزاد شده در شمال غرب استان مارب انجام دهد.

رزمندگان یمنی در این عملیات تلاش می‌کنند امنیت مناطق مرزی مشترک بخش‌های «مجزر و مدغل» را در شمال غرب استان مارب به طور کامل تامین کنند و بخش دیگری از جاده مهم «سه راهی الجوف» به سمت شهر مارب را امن کنند.

اگر پیشروی نیرو‌های یمنی ادامه یابد، مناطق جنوبی و شمالی بخش مجزر از جمله «وادی الجفره، الصباری، وادی حلحلان و...» در آستانه آزادی قرار خواهند گرفت و ائتلاف سعودی مهم‌ترین پایگاه‌های اشغالی خود را در شمال غرب استان مارب از دست می‌دهد.

منبع: مشرق

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: شمال غرب استان مارب نیرو های ائتلاف سعودی نیرو های یمنی رزمندگان یمنی پایگاه نظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۹۴۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دفاع منسجم سامانه یکپارچه پدافند هوایی از آسمان ایران

فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال شرق با حضور در ایستگاه رادار شهرآباد در منطقه شمال شرق گفت:سامانه یکپارچه پدافند هوایی کشور با استفاده از تمامی ظرفیت‌ های پدافندی، دفاع منسجمی را از آسمان کشور انجام می‌دهد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، به نقل از روابط عمومی منطقه پدافند هوایی شمال شرق امام رضا (ع)، امیر سرتیپ دوم محمدرضا معصومی در بازدید از ایستگاه رادار شهرآباد، از مواضع توپخانه‌ ای گردان زمین به هوا و تعدادی از موقعیت‌ های دیدبانی بصری با ایجاد وضعیت‌‌های عملیاتی مختلف بازدید و میزان آمادگی رزمی و عملیاتی این قسمت‌ها را ارزیابی کرد.

وی در حاشیه این بازدید در جمع کارکنان و فرماندهان این ایستگاه راداری، با بیان اینکه سامانه یکپارچه پدافند هوایی کشور با استفاده از تمامی ظرفیت‌های پدافندی، دفاع منسجمی را از آسمان کشور انجام می‌دهد، اظهار داشت: پدافند هوایی با تکیه بر امکانات و تجهیزات در حوزه راداری، موشکی، توپخانه‌‌ای و اطلاعاتی اشراف مناسبی بر آسمان کشور دارد و این توانایی حاصل زحمات همه کارکنان در تمامی سطوح است.

فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال شرق با سرکشی از قسمت‌‌های مختلف نظیر مکان‌ های زیستی و رفاهی کارکنان وظیفه، ضمن تشکر از اقدامات صورت گرفته در این ایستگاه با حضور در جمع کارکنان پایور و وظیفه، با اشاره به اینکه دشمن همیشه در صدد ضربه زدن هست، خاطرنشان کرد: تک تک شما عزیزان باید وظیفه خود را به درستی و دقت انجام دهید و ضمن حفظ آمادگی کامل خود، در برابر دفاع از مردم احساس مسئولیت کنید، تا دشمنان را مأیوس کرده و بتوانید آسمانی امن را به مردم هدیه دهید.

امیر سرتیپ دوم معصومی در این بازدید ضمن ابراز رضایت از آمادگی کارکنان پایور و وظیفه این ایستگاه راداری، ضمن قدردانی از زحمات مجدانه آنها بر تلاش هرچه بیشتر در راستای ارتقای آمادگی رزمی تأکید کرد.

انتهای پیام/282/.

دیگر خبرها

  • تنش شدید میان روسیه و غرب درباره اعزام نیرو به اوکراین/ تصرف دو منطقه دیگر اوکراین توسط ارتش روسیه
  • وزیر جنگ رژیم صهیونیستی: تابستان داغی خواهیم داشت
  • دفاع منسجم سامانه یکپارچه پدافند هوایی از آسمان ایران
  • اجاره خانه در شمال تهران چقدر آب می خورد ؟ اجاره نشینی خوش نشینی یعنی همین !
  • شهرک‌نشینان صهیونیست: نتانیاهو ما را به حال خود رها کرده‌است
  • آزاد سازی اراضی ملی در منطقه بابلکنار شهرستان بابل
  • دومین مرحله از عملیات امحاء مزارع آلوده به فاضلاب در شمال غرب کلانشهر شیراز
  • استقرار اولین گروه از نیرو‌های رزمی فرانسه در اوکراین
  • پیکر بی‌جان ۲ فرد غرق شده در رودخانه نیاتک پیدا شد
  • توزیع ۲۸۸۰ تن آسفالت در معابر غرب و شمال‌غرب تبریز