Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: به دنبال سقوط شدید قیمت نفت، خطر ورشکستگی شرکت‌های نفتی آمریکا که سرمایه‌گذار آنها بانک‌های بزرگ این کشور هستند، به خبر نخست رسانه‌های اسپانیایی تبدیل شد.  
به گزارش خرداد به نقل از نشریه لاوانگواردیا، براساس آمارهای ارائه شده، چهار بانک مطرح آمریکا شامل «جی پی مورگان»، «بانک آمریکا»، «سیتی گروپ» و «ولز فارگو» که میزان سرمایه‌گذاری هر یک از این شرکت‌های مالی و بانکداری در بخش نفت در سال ۲۰۱۹ بیش از ۱۰ میلیارد دلار بوده است، اکنون با خطر جدی ورشکستگی شرکت‌های نفتی روبرو هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته کارشناسان، زنگ خطر برای شرایط پیچیده بازار نفت از مدت‌ها پیش از ظهور بیماری کووید-۱۹ به صدا درآمده بود؛ درست زمانی که ۹۱ درصد از ورشکستگی‌های شرکت‌های آمریکایی در سه ماهه پایانی سال گذشته (۲۰۱۹) در حوزه نفت و گاز اتفاق افتاد و همچنین آمارهای شرکت اقتصاد انرژی و تحلیل مالی (LEEFA) بیانگر آن است که بسیاری از آنها در سال گذشته قادر به پرداخت ۲۶ میلیارد دلار بدهی‌های خود نبودند.     
«آرتم آبراموو» رئیس شرکت مشاوره ای و تحلیلی «ریستاد انرژی» نیز با بیان اینکه اکنون اوضاع خارج از کنترل است، تخمین زده حتی در صورت افزایش ۲۰ دلاری قیمت هر بشکه نفت، ۵۳۳ شرکت نفتی آمریکایی در سال ۲۰۲۱ اعلام ورشکستگی خواهند کرد؛ اما اگر نرخ ناچیز فروش نفت(آمریکا) همان ۱۰ دلار باقی بماند، شاهد ورشکستگی بیش از یک هزار و صد شرکت خواهیم بود که این در عمل به معنای نابودی همه شرکت‌های فعال حوزه نفت است؛ و این چیزی نیست جز «یک کابوس تمام عیار».
صنعت نفت با یک شمشیر دو لبه از عرضه زیاد و کاهش تکان‌دهنده تقاضا به دلیل تعطیلی ناشی از ویروس کرونا در جهان، در شرایط بحرانی قرار گرفته است که هرگز پیش از آن تجربه نشده بود.علاوه بر آن، بازار آمریکا با اشباع تولید نفت و پر شدن منابع ذخیره‌سازی آن، با آسیب زیادی روبرو شده است به گونه‌ای که بازار نفت این کشور را به منفی ۳۷.۶۳ دلار کشاند و این پیام سخت را به جهان مخابره کرد که حال و روز صنعت نفت آمریکا نیز خوش نیست و در بدترین بحران قرار گرفته است.
رئیس جمهوری آمریکا در ۲ سال گذشته به طور پیوسته از افزایش تولید نفت این کشور به عنوان دستاورد دولتش سخن می‌گفت و برای آنکه بازارهای خود را به دست آورد، صنعت نفت ایران و ونزوئلا را تحریم کرد، سرخوش از قیمت ۶۰ دلار در اوایل سال جاری بود و به همین دلیل حتی بیش از عربستان سعودی و روسیه، نفت تولید کرد. ترامپ در این مسیر از چپاول چاه‌های نفتی سوریه نیز دریغ نکرد.
سقوط بی‌سابقه قیمت نفت در ایالات متحده آمریکا علاوه بر اینکه این کشور را با چالش‌های جدی مواجه کرده است، سیستم‌های مالی جهانی را نیز با عواقب غیرقابل پیش‌بینی روبرو خواهد کرد.بازار سهام اسپانیا (IBEX) دیروز (سه‌شنبه) تحت تاثیر افت شدید قیمت نفت در بازارهای بین‌المللی، شاهد کاهش ۲.۸۸ درصدی بود.
بازارهای سهام سایر کشورهای اروپایی نیز از این سقوط قیمت نفت در امان نبوده و به ازای هر یورو معادل یک هزار و ۸۶ دلار، فرانکفورت با کاهش ۳.۹۹ درصدی، پاریس ۳.۷۷ درصدی، میلان ۳.۵۹ درصدی و لندن ۲.۹۶ درصدی مواجه شدند.  برچسب ها: رسانه‌های اسپانیا ، آمریکا ، ورشکستگی

منبع: خرداد

کلیدواژه: رسانه های اسپانیا آمریکا ورشکستگی قیمت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۹۴۱۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۱ |برنت ۸۸ دلار و ۳۳ سنت شد

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۷ سنت معادل ۰.۰۸ درصد کاهش به ۸۸ دلار و ۳۳ سنت رسید. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، قیمت نفت در اولین ساعات تجارت در روز سه‌شنبه به دنبال آغاز مذاکرات آتش‌بس بین رژیم صهیونیستی و حماس در قاهره و آرام شدن ترس از گسترش درگیری‌ها در خاورمیانه کاهش یافته است. اما نگرانی در مورد دورنمای نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا همچنان بازار را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 7 سنت معادل 0.08 درصد کاهش به 88 دلار و 33 سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با 11 سنت معادل 0.13 درصد کاهش، 82 دلار و 52 سنت معامله می‌شود.

رشد 15 درصدی بخش نفتی اقتصاد ایران در سال گذشتهمذاکرات بغداد و اربیل برای از سرگیری صادرات نفت شمال

مذاکره کنندگان حماس در روز دوشنبه قاهره را ترک کردند تا پس از گفتگو با میانجیگران قطری و مصری برای پاسخ به پیشنهاد صلح چند مرحله‌ای رژیم صهیونیستی تصمیم‌گیری کنند.
انتظار می‌رود حماس طی دو روز آینده پاسخ خود به این پیشنهاد را اعلام کند.
در این بین حمله رژیم صهیونیستی به منطقه رفح علیرغم هشدار سران کشورهای خارجی ادامه دارد.
ادامه حمله یمنی‌ها به کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی در دریای سرخ و کانال سوئز مانع کاهش قیمت نفت می‌شود و اگر ترس از مختل شدن عرضه وجود داشته باشد قیمت آن را بالا خواهد برد.
از طرف دیگر سرمایه‌گذاران منتظر نتیجه اجلاس فدرال رزرو آمریکا در اول ماه مه هستند. تورم بالا در این کشور احتمال کاهش زود هنگام نرخ بهره را پایین آورده است. کاهش نرخ بهره اقتصاد را تقویت کرده و تقاضا برای نفت را بالا می‌برد.
انتهای پیام/55

دیگر خبرها

  • نرخ ارز امروز ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ +جزئیات
  • نفت برنت به ۸۷ دلار و ۸۶ سنت رسید
  • برنت ۸۷ دلار و ۸۶ سنت شد
  • بحران گرانی در اسرائیل؛ بنزین 2 دلار شد، مواد غذایی 20 درصد گران شد
  • قیمت نفت چند دلار شد؟
  • تثبیت قیمت نفت در پی مذاکرات آتش‌بس در خاورمیانه
  • نقش انتخابات آینده آمریکا بر قیمت مسکن چیست؟
  • نرخ ارز امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ +جزئیات
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۱ |برنت ۸۸ دلار و ۳۳ سنت شد
  • حملات تند به نماینده مجلس و مرکز پژوهش های مجلس در رسانه دولت / چرا قیمت دلار را بین ۶۵ تا ۷۵ هزار تومان نگه داریم؟