Web Analytics Made Easy - Statcounter

رستم حسن زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با قدردانی از اهداکنندگان خون اظهار داشت: با توجه به شیوع بیماری ویروس کرونا و نگرانی برخی افراد میزان اهدای خون در کهگیلویه و بویراحمد کاهش یافته است که نیروهای نظامی و اداری برای نجات جان بیماران پیش قدم و بخشی از این کمبودها را جبران کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با یادآوری این نکته که هر یک از بیماران تالاسمی به یک تا ۲ واحد خون در ماه نیاز دارند افزود: اهدای خون به این بیماران در روزهای کرونایی مدیریت شد اما همچنان چشم انتظار مردم نوعدوست به ویژه بانوان برای اهدای خون هستیم.

مدیرکل انتقال خون کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: با توجه به شروع بکار عمل های جراحی از روز شنبه ششم اردیبهشت که ماه های اسفند و فروردین تعطیل بوده است نیاز به فراورده های خونی در تمام گروه های خونی در استان وجود دارد.

حسن زاده از ساماندهی گروه های سیار برای انجام خونگیری در شهرهای بدون پایگاه های انتقال خون در استان خبر داد.

وی عنوان کرد: این گروه ها برای جبران کمبود کاهش استقبال مردم در اسفند و فروردین به شهرهای مختلف کهگیلویه و بویراحمد اعزام خواهند شد.

حسن زاده تاکید کرد: هم اکنون پایگاه های انتقال خون در شهرهای یاسوج،دهدشت و دوگنبدان آماده پذیرش اهداکنندگان خون در استان هستند.

وی با اشاره به اینکه ۵۰ درصد دریافت کنندگان خون استان بانوان هستند و تنها چهار درصد از خون اهدایی از سوی زنان انجام می شود از تمامی بانوان کهگیلویه و بویراحمد در سنین بین ۱۸ تا ۶۰ برای مشارکت در اهدای خون دعوت می کنیم .

حسن زاده عنوان کرد: باوزهای نادرستی درباره مضر بودن اهدا خون برای بانوان وجود دارد که این موضوع قابل تایید نیست و تنها در زمان بارداری و شیردهی اهدا خون برای آنان منع شده است.

مدیرکل انتقال خون کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: هم استانی ها هیچ گونه نگرانی برای مراجعه به مراکز اهدای خون نداشته باشند.

حسن زاده تاکید کرد: این اداره کل به منظور رفاه حال و صرفه جویی در وقت مردم کهگیلویه و بویراحمد ، سامانه نوبت دهی اینترنتی را راه اندازی کرده است.

مدیرکل انتقال خون کهگیلویه و بویراحمد گفت: افرادی که شرایط اهدای خون را دارند می توانند به آدرس https://nobatdehi.ibto.ir  مراجعه کرده و تاریخ و ساعت مورد دلخواه خود را برای اهدای خون به صورت غیر حضوری انتخاب و در وقت مشخص شده به این مرکز مراجعه کند .

فرآیند اهدا و تزریق خون به دریافت کنندگان، «انتقال خون» نام دارد.

اهدای خون هنگامی رخ می دهد که یک فرد سالم به طور داوطلبانه مقدار مشخصی از خون خود را در یک مرکز انتقال خون هدیه می کند.

خون اهدا شده پس از انجام آزمایش های غربالگری و تایید سلامت به منظور تهیه فرآورده های خونی مورد استفاده قرار می گیرد یا به وسیله بانک خون مراکز درمانی به افراد دیگر تزریق می شود.

براساس آخرین آمار تاکنون ۸۴ هزار و ۸۰۲ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و اند و ۵ هزار و ۲۹۷ نفر ر نیز بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند.

ویروس کرونا موسوم به « کووید ۱۹»  اواسط ماه دسامبر (۲۴ اذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

برچسب‌ها کرونا سهم_من_در_مهارکرونا کهگیلویه وبویراحمد سازمان انتقال خون ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا کهگیلویه وبویراحمد سازمان انتقال خون ایران کرونا کهگیلویه وبویراحمد سازمان انتقال خون ایران کهگیلویه و بویراحمد انتقال خون اهدای خون حسن زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۹۴۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقال هوایی نوجوان ۱۳ ساله مسجدسلیمانی برای اهدای اعضاء

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خبرآنلاین ؛ فرهنگ کره‌بندی رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی استان خوزستان از انتقال هوایی نوجوان ۱۳ ساله خبر داد

وی گفت؛ این نوجوان دچار مرگ مغزی بود که با بالگرد از مسجدسلیمان به شهرستان اهواز اعزام شد تا مراحل انتقال اعضاء بدن ایشان صورت بگیرد.

کره بندی افزود؛ پرواز بالگرد اورژانس هوایی خوزستان در ساعت ۱۵:۵۰ حامل فرشته ۱۳ ساله‌ی مسجدسلیمانی بود که برای پیوند اعضاء به اهواز پرواز کرد.

این کودک که متاسفانه دچار مرگ‌مغزی شده بود که با رضایت والدین برای نجات جان چند بیمار و با تلاش همکاران بهداشتی - درمانی مسجدسلیمان و تیم اورژانس هوایی با ایمنی کامل و در سریع‌ترین زمان ممکن به بیمارستان گلستان اهواز انتقال یافت.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900974

دیگر خبرها

  • انتصاب سرپرست شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد
  • مدیرعامل شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد تغییر کرد
  • هشدار مدیریت بحران استان به کوهنوردان، گردشگران و عشایر
  • تحولات اوکراین| سکوت کاخ سفید درباره نابودی ۶ موشک دوربرد
  • کمتر از یک درصد از افراد واجد شرایط در سیستان و بلوچستان خون اهدا می‌کنند
  • جابه‌جایی بیش از یک میلیون تن کالا از کهگیلویه و بویراحمد
  • بی بهره بودن استان از ظرفیت سدها را به رهبر انقلاب گزارش می دهیم
  • برگزاری جشن روز معلم در دانشگاه فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد
  • حل برخی مشکلات اهدای خون در شهرستان‌های استان یزد
  • انتقال هوایی نوجوان ۱۳ ساله مسجدسلیمانی برای اهدای اعضاء