Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@02:32:58 GMT

فعالیت مراکز انتقال خون مازندران در ماه مبارک رمضان

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۹۴۳۰۱

فعالیت مراکز انتقال خون مازندران در ماه مبارک رمضان

مدیرکل انتقال خون مازندران گفت: شرایط کنونی که شیوع ویروس کرونا میزان مراجعه کنندگان را برای اهدای خون کاهش داده است ؛ شروع ماه مبارک رمضان نیز موجب کندی روند اهدای خون و کاهش ذخائر خون در استان می‌شود.

اسماعیل پوریانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: از زمانی‌که بحث ویروس کرونا مطرح شد باتوجه به بحث قرنطینه خانگی ذخایر خونی استان کاهش یافت که در این زمینه بر حضور مستمر اهداکنندگان تاکید شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: طی این مدت باحضور اهداکنندگان وضعیت ذخایر خونی بهتر شد ولی همچنان کاهش وجود دارد که تاکید بر حضور پررنگ و مستمر اهداکنندگان است.

مدیرکل انتقال خون مازندران اضافه کرد: باتوجه به اینکه در ماه مبارک رمضان به‌دلیل روزه‌داری شرایط برای اهدای خون به صبح‌ها و بعد از افطار موکول می‌شود در این زمینه ساعت فعالیت پایگاه‌های انتقال خون در استان اعلام می‌شود.

این مسؤول بیان کرد: از روز شنبه 6 اردیبهشت ماه سال 99 مصادف با اولین روز ماه مبارک رمضان مرکز انتقال خون ساری از 8 صبح تا ساعت 13 و بعد از اذان مغرب از ساعت 21 تا 00:30 بامداد آماده پذیرش داوطلبان اهدای خون است.

پوریانی ادامه داد: دیگر مراکز جامع اهدای خون از جمله مراکز انتقال خون شهرستان‌های آمل ، بابل از ساعت 8 صبح تا 13 و شب از ساعت 21 تا  00:30 بامداد و مرکز تنکابن  نیز علاوه بر صبح از ساعت 21 تا 24 شب فعال هستند.

وی یادآور شد: فعالیت مرکز بهشهر شب‌ها از ساعت 21 تا 00:30 بامداد و مرکز جویبار شنبه تا پنج شنبه از ساعت 21:15 تا 23:30 و مرکز گلوگاه  نیز چهارشنبه  هر هفته از ساعت 21:15 تا 23:30 خواهد بود.

مدیرکل انتقال خون مازندران با بیان اینکه مرکز انتقال خون قائم‌شهر بعد از افطار از ساعت 21 تا 24 و مرکزچالوس از شنبه تا پنج‌شنبه از ساعت 7:30 تا 13:30 و مرکز نور نیز روزهای یک‌شنبه و سه‌شنبه در همین ساعت میزبان داوطلبان و اهداکنندگان خون است.

این مسؤول اضافه کرد: همچنین مرکز انتقال خون رامسر از شنبه تا پنج‌شنبه از ساعت 8 صبح تا 13 فعال است.

پوریانی خاطرنشان کرد:  در شرایط کنونی که شیوع ویروس کرونا میزان مراجعه کنندگان را برای اهدای خون کاهش داده است ؛ شروع ماه مبارک رمضان نیز موجب کندی روند اهدای خون و کاهش ذخائر خون در استان می‌شود این در حالی است که نیاز به خون و فرآورده‌های خونی یک فرایند همیشگی و  روزانه بوده و مدت زمان نگهداری آن محدود است.

وی اظهار کرد: درخواست ما از مردم نوع‌دوست مازندران که شرایط اهدای خون را دارند این است، با رعایت مسائل بهداشتی و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در ماه مبارک رمضان در مراکز انتقال خون حضور پیدا کنند و همانند گذشته در حفظ و تامین ذخایر خون مورد نیاز بیماران استان در کنار ما باشند.

مدیرکل انتقال خون مازندران در پایان گفت: همچنین به‌منظور جلوگیری از اتلاف وقت داوطلبان اهدای خون، امکان اخذ نوبت اهدای خون از طریق سامانه Nobatdehi.ibto.ir فراهم است.

انتهای پیام/86034/ع

منبع: فارس

کلیدواژه: مدیرکل انتقال خون مازندران پوریانی اهدای خون پایگاه انتقال خون مازندران مدیرکل انتقال خون مازندران ماه مبارک رمضان ساعت 21 اهدای خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۹۴۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای جایزه باران مسطورا در کرمان

به گزارش خبرنگار مهر، مسابقه نهایی زندگی با آیه‌ها استان کرمان امروز جمعه ۷ اردیبهشت ماه از ساعت ۱۲ ظهر آغاز و در ساعت ١٢ روز شنبه ۸ اردیبهشت ماه پایان می‌یابد.

مدت زمان پاسخ به ٢٠ سوال این مسابقه ۱۵ دقیقه می‌باشد که ۱۳ دقیقه برای پاسخ به سوالات و ۲ دقیقه برای مشخصات اولیه در نظر گرفته شده است.

علاقمندان جهت شرکت در مسابقه نهایی زندگی با آیه‌ها استان کرمان با جوایز متعدد، می‌توانند وارد لینک زیر شوند.

https://formafzar.com/form/9hz70

کد خبر 6088890

دیگر خبرها

  • رشد ۱۶ درصدی اهدای خون در خراسان شمالی
  • ثبت ۲۶ هزار و ۵۷۸ ماموریت توسط اورژانس تهران در هفته گذشته
  • برقراری ۶۴ هزار تماس با اورژانس تهران در هفته گذشته/ انجام ۴۲۴۲ تماس مزاحمت آمیز
  • ۱۰۵ مرکز خرید تضمینی گندم در گلستان آماده فعالیت هستند
  • ۵۳ درصد از داوطلبان اهدای خون خراسان رضوی «مستمر» هستند
  • اهدای جایزه باران مسطورا در کرمان
  • ۲۷ رقم برنج در کشور معرفی شده است
  • آشنایی معاونان و معلمان پرورشی مدارس یزد با فرهنگ اهدای خون
  • نظارت و بازرسی مستمر از مراکز دارویی درمانی و مایه کوبی دامپزشکی شهرستان تربت حیدریه
  • کاهش آسیب‌های اجتماعی با راه‌اندازی مراکز آموزش شهروندی