Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن خیریانپور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگارایرنا افزود: استان مازندران در سرمایه گذاری خارجی وارده  برای  تکمیل طرح های تولیدی و صنعتی و بهره برداری  این طرح ها  در بین ۳۱ استان کشور رتبه اول را در سال گذشته به خود اختصاص داده است.
وی اضافه کرد: در سال گذشته سه طرح نیروگاهی با سرمایه گذاری ۲۵.۶ میلیون دلاری در استان مازندران به بهره برداری رسیده است و از محل این سرمایه گذاری برای حدود ۴۰ نفر از بیکاران استان نیز ایجاد اشتغال شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهارداشت : در مجموع در سال گذشته ۲۲ نیروگاه برق کوچک مقیاس از ۵۳ طرح در دست احداث در این بخش با اعتبار ۱۲ هزار و ۲۴۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.
پرداخت چهار هزار میلیارد ریال اعتبار به اشتغال روستایی 
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران گفت : در سال گذشته همچنین چهار هزار و ۶۰ میلیارد ریال تسهیلات در قالب اشتغال روستایی به روستاییان این خطه شمال کشور پرداخت شد که با این اعتبار حدود سه هزار و ۷۷۲ طرح اشتغالزایی در دست اجرا قرار گرفت.
خیریانپور اظهارداشت : ۹۱۰ میلیارد ریال از این تسهیلات در اختیار بیش از ۲هزار و ۲۵۲ مدد جوی تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی در راستای تواتمند سازی آنها قرار داده شد.
وی با اشاره به پرداخت تسهیلات در قالب اشتغال فراگیر گفت : در سال گذشته برای این بخش نیز حدود ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای ۳۰۲ طرح تسهیلات از سوی بانک های عامل پرداخت شد.
براساس آخرین گزارش مرکز آمار ایران نرخ بیکاری در استان مازندران ۹.۴ درصد اعلام شد که ۶ دهم درصد کمتر از میانگین کشوری است.
استان مازندران سه میلیون و ۲۵۸ هزار نفر جمعیت دارد که ۲۸ درصد از جمعیت فعال این استان در بخش صنعتی ، ۵۲ درصد در بخش خدمات و گردشگری و حدود ۲۰ درصد نیز در بخش کشاورزی اشتغال دارند.

برچسب‌ها مازندران سرمایه گذاری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مازندران سرمایه گذاری مازندران سرمایه گذاری استان مازندران سرمایه گذاری میلیارد ریال سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۹۴۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمایه‌گذاری در زنجیره ارزش مازندران افزایش پیدا کند

منتخب مردم بابل در انتخابات مجلس دوازدهم با اشاره به اینکه برپایی نمایشگاه اکسپو ایجاد آشنایی مازندران با تجار و بازرگانان داخلی و خارجی می‌شود، تاکید بر تقویت سرمایه‌گذاری در زنجیره ارزش این استان کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، احمد فاطمی، امروز_چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ در بازدید از غرفه مازندران واقع در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴- تهران در جمع خبرنگاران برگزاری اکسپو را فرصتی برای آشنایی مازندران با تجار و بازرگانان داخلی و خارجی عنوان و اظهار کرد: مزیت‌های این استان باید در عرصه‌های ملی به نمایش گذاشته شود تا بتوان از این طریق، زمینه برای صادرات محصولات مازندران افزایش پیدا کند.

وی افزود: با وجود مزیت‌های مهم کشاورزی در مازندران و برخورداری از ظرفیت‌های ویژه متأسفانه امروز کشاورزان در این استان با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند.

نماینده منتخب بابل در مجلس دوازدهم نبود پایانه صادراتی قوی را مهم‌ترین مشکل در زنجیره ارزش عنوان و مطرح کرد: با وجود نبود چنین ظرفیتی برای این بخش مشکلاتی ایجاد کرده است.

فاطمی ادامه داد: این محصولات در انبار کشاورزان انبار می‌شود و در نهایت دلالان از این وضعیت سود می‌برند.

وی برپایی این نمایشگاه را فرصتی جهت آشنایی با بازرگانان ایرانی و خارجی دانست و گفت: می‌توان در این مکان با تجار و بازرگانان در زمینه سرمایه‌گذاری و زنجیره ارزش استان‌ها اقدام کرد.

منتخب مردم بابل در دور جدید فعالیت خانه ملت با تاکید بر اینکه تلاش خواهیم کرد تا در زمینه صادرات مرکبات و کیوی با وضع قوانین و ارائه تسهیلات کمک شود، اظهار کرد: برای بهبود وضعیت کشاورزان، باغداران و برنج‌کاران مازندران باید زمینه‌هایی برای کاهش هزینه‌های تولید محصول ایجاد کنیم.

کد خبر 749704

دیگر خبرها

  • سرمایه‌گذاری در زنجیره ارزش مازندران افزایش پیدا کند
  • چینی ها ۱۰ هزار میلیارد ریال در مازندران سرمایه گذاری می کنند
  • شناسایی ۷۲۳ فرصت سرمایه گذاری در مازندران
  • ۸۰ هزار گردشگر خارجی پارسال به مازندران سفر کردند
  • صدور ۱۶۵ میلیون دلار مجوز سرمایه گذاری خارجی در مازندران
  • افزایش ۱۷ درصدی درآمدگمرکات مازندران از تجارت خارجی
  • افزایش ۱۷ درصدی درآمد گمرکات مازندران از تجارت خارجی
  • ۷۲۳ فرصت سرمایه گذاری در مازندران شناسایی شد
  • ضبط ۲ دستگاه موتور سیکلت خارجی غیرمجاز
  • بیش از ۱۲ هزار میلیارد ریال عوارض ارزش‌افزوده در آذربایجان‌غربی پرداخت شد