Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-01@09:06:02 GMT

تولیدکنندگان نفت آمریکا توسط بازار تنبیه می‌شوند

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۹۴۸۸۷

تولیدکنندگان نفت آمریکا توسط بازار تنبیه می‌شوند

وزیر نفت گفت: تولید کنندگان نفت شیل در آمریکا و کانادا تعهدی را بر عهده نگرفتند و همانگونه که می‌بینیم به طور طبیعی توسط بازار تنبیه می‌شوند.

به گزارش ایمنا، بیژن زنگنه امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیات دولت با اشاره به اینکه مازاد عرضه در بازار نفت بسیار بالا است، ادامه داد: در بحران کرونا که به کاهش مصرف شدید فرآورده‌های نفتی منجر شده است، بخش مهمی از صنعت هواپیمایی تعطیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: حمل مسافر دچار اختلال شده و این موضوع مصرف سوخت هوایی و بنزین را کاهش داده و پالایشگاه‌ها ناچارند تولید خود را کاهش دهند.

زنگنه با اشاره به اینکه تقاضا برای نفت خام به شدت کاهش پیدا کرده است، گفت: برآوردها در سه ماهه دوم سال میلادی برآوردهایی نشان می‌داد که بازار با سه میلیون بشکه افزایش عرضه نسبت به تقاضا رو به رو خواهد بود اما با شیوع کرونا و در نشست ۱۰ روز قبل این عدد به ۱۴ میلیون بشکه رسیده بود که به معنای آن است که ۱۱ میلیون بشکه کاهش تقاضا در سه ماه دوم میلادی به دلیل بیماری کرونا افزوده شده است.

وزیر نفت تاکید کرد: با شیوع کرونا تقاضا برای نفت با کاهش رو به رو بود اما از اسفند ماه پدیده جنگ قیمت را داشتیم که برخی تولیدکنندگان تولید بالای نفت را شروع کردند و با رجز خوانی بحران را تشدید و تسریع کردند.

وی با بیان اینکه نفت هایی که در بازار به واسطه تولید بی رویه ریخته شده باید از بازار جمع شود، افزود: از همین رو در جلسه اوپک پلاس تصمیم بر آن شد تا ۱۰ میلیون بشکه تولید خود را جمع کند.

زنگنه تاکید کرد: در ماه آوریل نفت اضافه به بازارها عرضه کردند اما بر اساس تصمیم توافق کاهش تولید از اول ماه می ۱۰ میلیون بشکه از عرضه نفت کم می‌شود و در بازار آرام آرام تاثیرگذار خواهد بود.

وی گفت: وضعیت ذخایر و تقاضای نفت و همچنین نا معین بودن زمان پایان کرونا باعث شده تا قیمت ها در برابر رشد مقاومت کنند و مشکلات تشدید شود.

زنگنه با اشاره به اینکه نفت برنت به زیر ۲۰ و سبد اوپک ۱۴.۵ دلار قیمت خورده است، ادامه داد: این قیمت ها سال ها است که در بازار نفت دیده نشده است.  

وی با اشاره به اینکه تنها اقدامات اوپک کافی نیست، افزود: باید تولیدکنندگان اوپک و غیر اوپک کاهش تولید را به عهده بگیرند.  

زنگنه گفت: تولید کنندگان نفت شیل در آمریکا و کانادا تعهدی را بر عهده نگرفتند و همانگونه که می‌بینیم به طور طبیعی توسط بازار تنبیه می‌شوند.

وزیر نفت ادامه داد: همانگونه که در مبارزه با کرونا همه جهان باید همکاری کنند برای تعادل در بازار نفت نیز باید همکاری وجود داشته باشد به ویژه تولیدکنندگانی که نفت گران تولید می‌کنند.

منبع: ایرنا

کد خبر 420170

منبع: ایمنا

کلیدواژه: نفت قیمت نفت نفت برنت وزارت نفت وزیر نفت بیژن زنگنه شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق میلیون بشکه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۹۴۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبودی در عرضه چای نداریم

رضا کنگری، رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان از آرامش حاکم بر بازار برنج خبر داد و گفت:  قیمت کنونی هر کیلو برنج هاشمی در بنکداری‌ها به ۱۱۶ هزار تومان، برنج فجر  ۷۰ هزار تومان و شیرودی ۷۵ هزار تومان رسیده است.

به گفته او، هم اکنون کمبودی در عرضه اقلام اساسی همچون برنج و شکر نداریم و تنها در حوزه قیمت باید نظارت دقیق در بازار صورت بگیرد.

کنگری با بیان اینکه چای یکی از اقلام پرمصرف سبدخانوار محسوب می شود، افزود: علی رغم تغییر قیمت چای، این محصول به‌ وفور در بازار موجود است و کمبودی در این زمینه نداریم.

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی ادامه داد: در بازار شکر برخی تولیدکنندگان و تجار به بهانه مالیات ارزش افزوده، قیمت را افزایش داده‌اند، به طوریکه قیمت شکر در بازار به ۴۰ هزار تومان رسیده است. همچنین تولیدکنندگان به دلیل شفاف نبودن موضوع ارزش افزوده برای کالا‌های اساسی چک ۱۰ درصدی دو ماهه از خریداران دریافت می‌کنند.

او افزود: تا زمانیکه عرضه و تقاضا با یکدیگر همخوانی نداشته باشد، قیمت کالا با نوساناتی در بازار روبروست، در حالیکه با ایجاد تعادل میان عرضه و تقاضا، بازار ثبات دارد.

کنگری گفت: علی رغم وفور کالاهای اساسی همچون شکر، روغن و برنج در بازار، اما برخی تولیدکنندگان و تجار به بهانه تغییر نرخ مالیات ارزش افزوده سلیقه‌ای عمل می کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • افزایش پیش‌بینی قیمت نفت به دنبال احتمال کاهش عرضه
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • نفت برنت به ۸۷ دلار و ۸۶ سنت رسید
  • کاهش ۱۰۰ بشکه ای تولید روزانه نفت اوپک
  • کاهش قیمت نفت توقف‌بردار نیست
  • کمبودی در عرضه چای نداریم
  • برنت ۸۷ دلار و ۸۶ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ |برنت ۸۷ دلار و ۸۶ سنت شد
  • کاهش یک درصدی بهای نفت در بازار جهانی
  • قیمت نفت چند دلار شد؟