Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، رئیس شبکه بهداشت و درمان گناوه گفت: با بازگشایی بازار و شلوغی شهر احتمال شیوع کووید ۱۹ در شهر به‌شدت افزایش‌یافته است. بنابراین شبکه بهداشت و درمان این شهرستان تصمیم گرفت با اعزام گروه‌های بازرسی برای بازدید و نظارت بر اجرای موازین بهداشتی مصوب در واحدهای صنفی، اقدامی برای کاهش احتمال شیوع این بیماری انجام دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد بازیاری با تاکید بر اینکه شهرستان گناوه ظرفیت تبدیل‌شدن به کانون شیوع بیماری را داشت و دارد، عنوان کرد: بسته شدن بازار در ابتدای اسفند ۹۸ کمک بسیار بزرگی در کاهش ابتلای ساکنان شهر و حتی استان به کووید ۱۹ داشت.

او ادامه داد: اینکه آمار ابتلا به این بیماری در گناوه در چند روز اخیر روی عدد ۲۲ ثابت مانده است نشان بر بالا بودن مطالبه گری و سواد سلامت مردم و عملکرد مطلوب مدافعان سلامت دارد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان گناوه بیان کرد: هر شخصی ممکن است ناقل بیماری کووید ۱۹  باشد و عاقلانه این است که با رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک و ضدعفونی مکان و دست‌ها احتمال ابتلای خود را پایین بیاوریم.

بازیاری با تشکر از مردم برای همکاری با مدافعان سلامت، گفت: مردم در دو ماه گذشته در کنار ما برای سلامتی همشهریان خود از هیچ‌گونه کمک و همراهی دریغ نکرده‌اند و اکنون وظیفه ما است به آن‌ها نشان بدهیم ما در کنار آن‌ها و برای سلامت آن‌ها مبارزه می‌کنیم.

او افزود: طراحی فهرستی با ۱۸ سؤال شامل موازین بهداشتی صنوف، به‌منظور آموزش و پایش عملکرد صاحبان واحدهای صنفی در بازار گناوه صورت گرفته است و از صاحبان این واحدها می‌خواهیم  با بازرسان بهداشت برای حفظ سلامت خود و دیگران همکاری کنند.

مرکز تجاری گناوه شامل ۶۳ پاساژ و هزار و ۸۶۶ باب مغازه است که گروه شبکه بهداشت و درمان روزانه آن‌ها را بررسی می‌کند.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا بازار گناوه بازگشایی بازار بازرسی بهداشتی شبکه بهداشت و درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۹۵۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نابودی یک تن مواد غذایی غیرقابل مصرف در چناران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،مدیر شبکه بهداشت و درمان چناران گفت:هزار و ۱۶۷ کیلوگرم موادغذایی غیر قابل مصرف و غیربهداشتی در این شهرستان کشف، جمع‌آوری و نابود شد. یعقوب مظفری گلوگاهی گفت: از ابتدای فروردین ماه تا کنون بیش از هزار و ۳۴۸ مورد بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و ۷۰۱ مورد سنجش مواد غذایی انجام شده است.   وی افزود: در این بازدیدها، ۱۴۵ اخطار صادر شده و سه مورد متخلف به مراجع قضایی معرفی شده است.   مدیر شبکه بهداشت و درمان چناران با تاکید بر رعایت نکات بهداشتی در روند تهیه، توزیع و نگهدای فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی گفت: شهروندان در هنگام خرید، نکات لازم همچون شرایط نگهداری، تاریخ انقضا و برچسب اصالت کالا را مورد توجه قرار دهند.

دیگر خبرها

  • توضیحات وزیر بهداشت درمورد رایگان شدن درمان کودکان زیر ۷ سال
  • نابودی یک تن مواد غذایی غیرقابل مصرف در چناران
  • خدمات رایگان وزارت بهداشت برای درمان کودکان
  • رایگان شدن درمان کودکان تا ۷ سال سرمایه‌گذاری برای آینده است
  • شبکه‌های آزمایشگاهی حوزه بهداشت و درمان تشکیل می شود
  • ارایه خدمات رایگان تخصصی سلامت روان در البرز
  • پرخطرترین شغل ها برای کارگران
  • بیماری‌های مُخِل سلامت کارگران
  • جلوگیری از توزیع مواد غذایی فاسد در مهریز
  • سلامت کارگران تحت تاثیر بیماری‌های مرتبط با تغییرات آب و هوایی