Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@20:28:51 GMT

نتایج طرح سنجش سلامت جسمانی نوآموزان در سال ۹۸ اعلام شد

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۹۵۰۷۵

نتایج طرح سنجش سلامت جسمانی نوآموزان در سال ۹۸ اعلام شد

به گزارش روز چهارشنبه سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، محمدحسن عظیم عراقی در جلسه شورای سیاستگذاری «طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی در سال آینده» با بیان اینکه بیش از ۶۰ هزار مرکز اقدام به نوبت گیری برای سنجش می‌کنند و نوآموزان از طریق این ۶۰ هزار مدرسه مراجعه و نوبت گیری می‌شوند، گفت: ۲ هزار پایگاه سنجش فعال در سطح کشور داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با احتساب والدین، نزدیک به چهار میلیون مراجعه در مدت سه ماه داریم که باید به آنها پاسخگو بوده و ارائه خدمات داشته باشیم.

سنجش رایگان نوآموزان برای عشایر و مناطق کمتر برخوردار

معاون تشخیص، پیشگیری، تربیت بدنی و پرورشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه تعرفه سال گذشته سنجش ۳۰ هزار تومان بوده است، اظهار کرد: ۷۵ درصد تمام بها، ۱۰ درصد نیم بها و ۵ درصد سهمیه کاملا رایگان به استان ها داده شد. علاوه بر این در سال گذشته برچسب سنجش رایگان در مناطق سیل زده لرستان، خوزستان، گلستان و مناطق زلزله زده کرمانشاه در اختیار استان‌ها قرار گرفت. تمام عشایر در سطح کشور که ۲۷ هزار نفر بودند نیز برچسب سنجش رایگان داشتند. در مناطق کمتر برخوردار نیز تعدادی برچسب رایگان شارژ شد که در مجموع به بیش از ۶۱ هزار مورد رسید.

عظیم عراقی در ادامه آماری از سنجش سلامت سال ۹۸ اعلام کرد و گفت: در بخش پیش از دبستان  ۳۷۸ هزار و ۷۳۴ نفر و در بخش بدو ورود به دبستان یک میلیون و ۵۸ هزار و ۷۷۴ نفر مورد ارزیابی قرار گرفتند. امسال روی پیش دبستانی مانور بیشتری خواهیم داد و انتظار معرفی نوآموزان از سوی معاونت آموزش ابتدایی را داریم. پایگاه‌ها را برای پیش دبستانی‌ها فعال نگه می‌داریم.

وی افزود: در شهر تهران آمار سنجش پیش دبستانی‌ها ۹۰ هزار و سنجش پیش دبستانی‌ها فقط ۱۱ هزار مورد بوده است و قابلیت افزایش موارد تحت پوشش پیش دبستانی در این شهر وجود دارد.

معاون تشخیص، پیشگیری، تربیت بدنی و پرورشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی با اشاره به اینکه ۱۰ درصد ارجاع تخصصی هوش، ۲.۱ درصد ارجاع تخصصی شنوایی در نوآموزان بدو ورود و پیش دبستانی  و ۴.۳ درصد ارجاع تخصصی بینایی در سال گذشته داشته‌ایم، گفت: شمار ارجاع تخصصی بینایی ۶۶ هزار و ۵۵۳ نفر بوده است که از اینها تعدادی نیاز به عینک داشتند. برخی تنبلی چشم و تعدادی نیازمند درمان دارویی، جراحی و وسایل کمک بینایی بودند. تعدادی هم به مدارس استثنایی ارجاع شدند. در مجموع ۱۶ درصد ارجاع تخصصی در بخش شنوایی، ‌هوش، بینایی و جسمی و حرکتی داشتیم که هزینه‌ای هم ندارد.

عظیم عراقی ادامه داد: در طرح سنجش سال گذشته، ۹۳.۸  درصد راست دست و مابقی چپ دست تشخیص داده شدند. همچنین والدین ۲۲.۸ درصد نوآموزان، رابطه خویشاوندی با یکدیگر دارند. این نسبت در سیستان و بلوچستان ۴۴.۲ درصد و در خوزستان ۳۹ درصد است و نشان می‌دهد باید در برخی استان‌ها، اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از مشکلات ژنتیکی انجام شود.

وی آمار بیسوادی والدین را نیز اعلام کرد و گفت: در میان نوآموزان ایرانی بدو ورود به دبستان، ۴.۴ درصد مادر بیسواد و ۳.۴ درصد پدر بیسواد دارند. در میان نوآموزان غیرایرانی بدو ورود به دبستان نیز ۵۲ درصد مادر بیسواد و  ۴۸.۱ درصد پدر بیسواد دارند.

معاون تشخیص، پیشگیری، تربیت بدنی و پرورشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی آماری از کوتاهی قد، لاغری و چاقی نیز اعلام کرد و گفت: کوتاهی قد شدید در نوآموزان بدو ورود ۰.۳ درصد (۳۵۸۱ نفر) و در پیش دبستانی ۰.۲ درصد (۷۸۰ نفر) است. نرخ لاغری شدید در بدو ورود به دبستان ۱.۴ درصد (۱۵ هزار و ۱۵۵ نفر) و در پیش دبستانی ۱.۳ (۴۷۸۴ نفر) درصد است. چاقی شدید نیز در دوره بدو ورود به دبستان ۵.۵ درصد (۵۸ هزار  ۴۸۴ نفر)  و در پیش دبستانی ۴.۷ درصد (۱۷ هزار و ۸۰۲ نفر)  بوده است.

عظیم عراقی افزود: نرخ برخورداری از دندان سالم نیز ۲۶.۴ درصد است و ۷۳.۶ درصد نوآموزان در بدو ورود به دبستان دارای دندان خراب هستند.

برچسب‌ها مدارس وزارت آموزش و پرورش دانش‌آموزان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس وزارت آموزش و پرورش دانش آموزان مدارس وزارت آموزش و پرورش دانش آموزان سازمان آموزش و پرورش استثنایی بدو ورود به دبستان درصد ارجاع تخصصی پیش دبستانی عظیم عراقی سال گذشته ۴ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۹۵۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتایج اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در حاشیه بازدید از نوبت اول کنکور سراسری ۱۴۰۳، در جمع خبرنگاران در دانشگاه الزهرا اظهار کرد: آزمون سراسری به سلامت برگزار شده است، فقط در یکی از شهر‌ها سیل آمده که ارتش جمهوری اسلامی برای کمک آمده است و داوطلبان را جابه‌جا می‌کند.

وی درباره آزمون فرهنگیان گفت: در هر ۵ گروه آزمایشی علاوه بر دفترچه اختصاصی دروس، دفترچه دانشجو معلم مختص فرهنگیان توزیع می‌شود و داوطلبان متقاضی پذیرش در دانشگاه فرهنگیان باید به سوالات آن دفترچه پاسخ دهند.

پورعباس تصریح کرد: تعداد ۶۶۰ هزار نفر در مجموع متقاضی آزمون اختصاصی فرهنگیان هستند.

رئیس سازمان سنجش ادامه داد: داوطلبان در این مقطع زمانی به دلیل اینکه در اردیبهشت کنکور را برگزار کرده‌ایم از آمادگی بیشتری برخوردار هستند و از این آمادگی استفاده می‌کنند، ضمن اینکه نمرات کنکور ۱۴۰۲ نیز همچنان معتبر است؛ بنابراین در مقطعی که قرار است انتخاب رشته صورت بگیرد ۴ نمره برای داوطلب یا به انتخاب خودشان یا انتخاب سازمان سنجش قابل استفاده است.

پورعباس گفت: کارنامه اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد و چند روز پس از آن فرایند انتخاب رشته آغاز می‌شود.

انتهای پیام/

نادیا عابد

دیگر خبرها

  • سنجش ۲۴هزار نوآموز در کردستان
  • سنجش کلاس اولی‌ها و پیش‌دبستانی‌ها تا پایان اردیبهشت ادامه دارد
  • تلاش برای بازگرداندن دانش آموزان بازمانده از تحصیل
  • داوطلبان کنکور مردادماه منتظر نتایج باشند
  • زمان اعلام نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳  
  • زمان اعلام نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳
  • نتایج اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود
  • اعلام نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ در نیمه مرداد
  • کنکور ۱۴۰۳ شروع شد | نتایج اولیه در این تاریخ منتشر می‌شود
  • نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می شود