Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان شمالی سرپرست معاونت صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی خراسان شمالی گفت: با توجه به ابلاغ ستاد ملی مبارزه با کرونا، صنعتگران و هنرمندان صنایع‌دستی استان با رعایت طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و ثبت‌نام در سامانه اصناف، فعالیت در کارگاه‌های خود را آغاز کردند.

محمدرضا قهرمانیان اظهار کرد: فعالیت کارگاه‌های صنایع‌دستی استان با اولویت صیانت از سلامت کارکنان و مشتریان و همچنین جلوگیری از شیوع و گسترش بیماری کرونا از سر گرفته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی، قهرمانیان تصریح کرد: بیش از 15 هزار صنعتگر و هنرمند صنایع‌دستی استان می‌توانند با ثبت‌نام در سامانه اصناف و صنایع، مجوز شروع فعالیت خود را دریافت کنند.

وی با بیان اینکه کسب‌وکارهای مرتبط با بخش صنایع‌دستی در شرایط شیوع ویروس کرونا تحت تأثیرات منفی قرار گرفت، عنوان کرد: استمهال سه ماه حق بیمه سهم کارفرما و استمهال هزینه‌های برق و گاز مصرفی در این مدت و نیز تسهیلات در نظر گرفته‌شده ازجمله حمایت‌ها از کسب‌وکارهای آسیب‌دیده است.

قهرمانیان همچنین از صدور و تمدید 114 مجوز تولید انفرادی و گروهی صنایع‌دستی برای هنرمندان و صنعتگران این حوزه با هدف حمایت از آنان و رونق تولید در سال 98 خبر داد.

وی با اشاره به شعار سال که با عنوان جهش تولید از سوی مقام معظم رهبری نام‌گذاری شده است، گفت: با برنامه‌ریزی‌های در دست اقدام، به دنبال فراهم کردن زمینه‌های تحقق جهش تولید در حوزه صنایع‌دستی استان و افزایش تولیدات هستیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری صنایع دستی خراسان شمالي صنایع دستی استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۹۵۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سربازان مرزبانی سیستان و بلوچستان آموزش‌های صنایع‌ دستی را فرا می‌گیرند

ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون صنایع‌ دستی اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس تفاهم‌نامه آموزشی منعقد شده، سربازان وظیفه مرزبانی استان تحت تعلیم و آموزش صنایع‌ دستی قرار خواهند گرفت.

وحیده رخشانی امروز دوشنبه در جلسه هماهنگی طرح آموزش سربازان بیان کرد: یکی از اولویت‌ها و ماموریت‌های اصلی این معاونت گسترش فرهنگ آموزش صنایع‌ دستی در حوزه‌های مختلف است که در این راستا آماده همکاری و مشارکت با تمامی دستگاه‌های اجرایی، نظامی و بخش خصوصی هستیم. 

معاون صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان افزود: در همین راستا رایزنی‌هایی در سطح کلان انجام شده است که ماحصل آن انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در زمینه آموزش‌های صنایع‌دستی با قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح شد. 

وی ادامه داد: بر اساس این تفاهم نامه، روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه جلسه عملیاتی شدن آن با حضور نمایندگان مرزبانی استان در محل معاونت صنایع دستی اداره کل برگزار و مقرر شد در مرحله اول تعداد ۱۰۰ نفر از سربازان وظیفه فرماندهی مرزبانی سیستان و بلوچستان از آموزش‌های مهارتی صنایع‌ دستی حین خدمت بهره‌مند شوند. 

به گفته رخشانی، این دوره‌ها از نیمه مردادماه آغاز شده و به مدت سه ماه ادامه خواهد داشت که بر اساس نیازسنجی و اعلام از سوی مرزبانی در رشته‌های گوهرشناسی و تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، چرم و معرق توسط معاونت صنایع‌دستی استان برگزار می‌شود. 

معاون صنایع دستی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در پایان نیز به برگزیدگان گواهینامه‌های پایان دوره مهارتی تعلق خواهد گرفت و می‌توانند از مزایای آن به منظور ایجاد کسب و کار استفاده کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • روستای تاریخی و کویری اصفهک، در راه جهانی شدن
  • یازدهمین جشنواره شکوفه‌های بهاری در رامسر برگزار می‌شود
  • سربازان مرزبانی سیستان و بلوچستان آموزش‌های صنایع‌ دستی را فرا می‌گیرند
  • حمایت از تولید راه تحقق شعار سال جهش تولید
  • هشدار زرد هواشناسی در پی فعالیت سامانه بارشی در کشور
  • رگبار باران و رعدوبرق در ۶ استان کشور طی امروز / بارش‌ها در کدام مناطق تشدید می‌شود؟
  • صنایع‌دستی استان کردستان از دریچه دوربین
  • هواشناسی ایران / هشدار زرد در پی فعالیت سامانه بارشی در کشور
  • خوشه‌های خوش‌سالی در خراسان شمالی با جهش تولید و مشارکت کشاورزان
  • ٣٨٥ هنرمند واجد شرایط صنایع‌دستی کردستان بیمه شدند