Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اکوفارس، حبیب جهان ساز رئیس سازمان چای در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران، از تاخیر برداشت برگ چین اول برگ سبز چای خبر داد و گفت: با توجه به سرمای اخیر، برداشت برگ سبز چای با کمی تاخیر از پنجم اردیبهشت آغاز می‌شود.

پیش بینی تولید ۱۳۵ هزار تن برگ سبز چای

او افزود: با وجود شرایط مساعد اقلیمی پیش بینی می‌شود که امسال ۱۳۵ هزار تن برگ سبز چای تولید شود که از این میزان ۳۰ هزار تن چای خشک استحصال می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جهان ساز با اشاره به اینکه ۳۰ درصد چای مورد نیاز کشور از تولید داخل تامین می‌شود، بیان کرد: بنابر آمار سالیانه ۱۰۵ هزار تن چای مورد استفاده قرار می‌گیرد که ۳۰ درصد این میزان از تولید داخل و مابقی از طریق واردات تامین می‌شود.

واردات ۷۵ هزار تن برگ سبز چای در سال گذشته

رئیس سازمان چای درباره آخرین وضعیت واردات چای در سال ۹۸ گفت: اگرچه آمار دقیق واردات را وزارت صمت باید اعلام کند، اما بنابر آمار غیر رسمی سال گذشته حدود ۷۰ تا ۷۵ هزار تن چای وارد کشور شده است.

او میزان واردات چای را تابع نوسان نرخ ارز و قیمت خرید تضمینی اعلام کرد و افزود: با توجه به اعلام قیمت خرید تضمینی مناسب و احیای بخشی از باغات رها شده پیش بینی می‌شود که امسال نیاز به واردات تا حدودی کاهش یابد.

رئیس سازمان چای درباره آخرین جزئیات پرداخت تسهیلات زراعی اظهار کرد: با پرداخت تسهیلات زراعی ۲۱۳ هکتار از باغات رها شده به چرخه تولید بازگشتند.

جهان ساز در پایان تصریح کرد: امسال اعلام نرخ خرید تضمینی، رضایت چایکاران را جلب کرده است که این امر در افزایش کمیت و کیفیت تولید تاثیرگذار خواهد بود.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: برگ سبز چای هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۹۶۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روزانه ۳۰۰ تن گوشت گرم وارداتی در تهران و البرز توزیع می شود

منصور پوریان در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بنابر آمار جمعیت دام سبک نسبت به سال های پیش گسترده بوده که این امر نیازمند بازار مناسب است.

به گفته او، بنابر اعلام مرکز آمار جمعیت دام سبک ۷۲ میلیون راس و دام سنگین ۷.۵ میلیون راس است که براین اساس کمبودی در عرضه گوشت نداریم.

پوریان از توزیع روزانه ۲۵۰ تا ۳۰۰ تن گوشت گرم وارداتی در تهران و البرز خبر داد و گفت: بنابر برنامه ریزی های صورت گرفته واردات گوشت گرم در سایر استان ها توزیع می شود به طوریکه واردات به ۶۰۰ تن در روز می رسد.

رئیس شورای تامین کنندگان دام ادامه داد: واردات و توزیع مناسب گوشت منجر به اشباع شدن بازار می شود که در نتیجه این امر موجب شده تا دام زیادی روی دست تولیدکننده بماند که صادرات دام سیاست مناسبی در راستای تنظیم بازار و تعدیل قیمت محسوب می شود.

او با بیان اینکه واردات کماکان ادامه دارد، افزود: با توجه به حجم بالای واردات و افزایش جمعیت دامی تولید داخل، روند کاهشی به خود می گیرد و قیمت ها متعادل می‌شود.

پوریان گفت: عرضه گسترده دام زنده داخلی در نهایت منجر به دستیابی به قیمت واقعی گوشت قرمز تولید داخل می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • برداشت گل محمدی از باغات بابل
  • عطر گل‌محمدی در گلستان‌های کرمانشاه پیچید
  • وابستگی به واردات نهاده‌های دامی با جایگزینی علوفه کم آب کاهش می‌یابد
  • پیش بینی برداشت افزون بر ۶ هزار تن غلات در گراش
  • روزانه ۳۰۰ تن گوشت گرم وارداتی در تهران و البرز توزیع می شود
  • تولید گندم را به ۱۹ میلیون تن می رسانیم
  • راه‌اندازی مرکز زنجیره سرمای واکسن با اعتبار ۱۳ میلیارد در زاهدان
  • ۴۱ مرکز خرید گندم در اردبیل راه‌اندازی شد
  • پیچیده شدن عطر خوش گل‌های محمدی در خراسان جنوبی + فیلم
  • خرید تضمینی گندم و کُلزا در کهگیلویه و بویراحمد