Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه اهل سنت درمیان با بیان اینکه مردم نظام جمهوری اسلامی را دوست دارند اما توقع دارند مسؤولان در عمل خودشان را نشان دهند، گفت: مردم شهرستان از تعطیلی کارخانه قند قهستان رنج می‌برند و بسیاری از کارکنان آن خانه‌نشین شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس از درمیان، جلسه بررسی مشکلات شهرستان درمیان ظهر امروز با حضور مسؤولان شهرستانی و با حضور منتخب مردم شهرستان‌های بیرجند؛، خوسف و درمیان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسینعلی بخشی سرپرست فرمانداری شهرستان درمیان، با بیان اینکه شهرستان درمیان با ۵۴ هزار نفر جمعیت از سه بخش مرکزی، قهستان و گزیک تشکیل شده، گفت: این شهرستان دارای شش دهستان و چهار مرکز شهری است و در مجموع ۱۵۴ آبادی در این شهرستان وجود دارد.

وی بیان داشت: ۷۳ درصد جمعیت شهرستان درمیان روستایی هستند بنابراین ضروری است به قشر زحمت‌کش روستایی که بیشتر آنان در بخش کشاورزی فعالیت دارند، توجه و ممیزهای خاص در حوزه توسعه کشاورزی و دامپروری انجام شود.

راه‌های درمیان؛ بی‌نصیب از اعتبار ملی

سرپرست فرمانداری شهرستان درمیان خواستار بازگشایی بازارچه‌های مرزی و تردد خودروها و کامیون‌ها در این شهرستان شد و عنوان کرد: متأسفانه در سطح شهرستان هیچ محور شریانی وجود ندارد و این شهرستان هیچ اعتبار ملی در حوزه راه ندارد.

بخشی با بیان اینکه بازارچه میل ۷۳ در گذشته بازارچه اصلی استان بوده اما در حال حاضر تقریباً غیر فعال است، تبیین کرد: جاده دسترسی به کارخانه سیمان باقران متأسفانه جاده ناامنی است و خطرات و مشکلات زیادی دارد که باید به این مهم توجه ویژه صورت پذیرد.

وی اضافه کرد: سیمان باقران ظرفیت افزایش تولید از سه هزار و ۵۰۰ تن در روز را دارد لذا نیاز به اقدامات و امکانات بیشتری در این حوزه وجود دارد.

سرپرست فرمانداری شهرستان درمیان با اشاره به سهمیه سوخت مرزنشینان، بیان داشت: سهمیه سوخت مرزنشینان به کسانی تعلق می‌گیرد که در شعاع ۲۵ کیلومتری مرز قرار داشته باشند و شهرستان درمیان جزو کم‌برخوردارترین شهرستان‌های استان است که تقاضا داریم هر سه بخش شهرستان بتوانند از سهمیه سوخت برخوردار شوند.

مهاجرت؛ عامل اصلی کاهش جمعیت

بخشی کاهش نرخ جمعیت در این شهرستان را به‌دلیل مهاجرت افراد دانست و گفت: با توجه به تحریم‌های ظالمانه علیه کشور اعتبارات تملک شهرستان در سال گذشته حدود ۳۰ میلیارد تومان بوده که متأسفانه بیشتر از ۸.۸ میلیارد اختصاص پیدا نکرده است.

وی مطرح کرد: بالغ بر ۶۰۰ رشته قنات در شهرستان درمیان وجود دارد که متأسفانه نتوانستند آن‌ها را احیا کنند و برخی خشک و برخی دیگر بر اثر سیلاب‌ها آسیب دیده‌اند لذا ضرورت دارد در حوزه لایروبی قنوات اقدامات مؤثری انجام شود.

سرپرست فرمانداری شهرستان درمیان تأمین آب شرب را یکی از مشکلات اصلی در شهرستان درمیان ذکر و مطرح کرد: حدود ۲۰ میلیارد تومان اعتبار جهت اصلاح شبکه‌های آبرسانی در سطح شهرستان مورد نیاز است.

روزهای تلخ کارخانه قند قهستان

مولوی عبداللهی امام جمعه اهل سنت شهرستان درمیان گفت: با توجه به اینکه مذهب مردم شهرستان درمیان دو نوع شیعه و سنی است اما هیچ‌گاه محبت و وحدت در بین مردم از بین نرفته است.

وی حضور پرشور مردم درمیان در انتخابات را نشان‌دهنده انقلابی بودن مردم این منطقه دانست و مطرح کرد: مردم نظام جمهوری اسلامی را دوست دارند اما توقع دارند مسؤولان در عمل خودشان را نشان دهند.

امام جمعه اهل سنت درمیان با اشاره به مشکلات مردم این منطقه، تبیین کرد: مردم شهرستان درمیان در سال ۱۳۷۲ املاکی را خریداری کردند که هنوز مکان آن‌ها مشخص نیست لذا پیگیری‌های زیادی انجام شد اما متأسفانه چون تعامل خوبی بین ادارات وجود نداشته تاکنون هنوز هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

عبداللهی خواستار توجه نهادهایی همچون مستضعفان و بنیاد علوی در راستای توسعه شهرستان شد و مطرح کرد: مردم شهرستان از تعطیلی کارخانه قند قهستان رنج می‌برند و بسیاری از کارکنان آن خانه‌نشین شده‌اند.

گلایه از نبود شهرک صنعتی فعال در درمیان

حجت‌الاسلام مصیب خزاعی امام جمعه شهرستان درمیان با گلایه از نبود شهرک صنعتی فعال در این شهرستان، گفت: در خصوص کارخانه قند قهستان هنوز اقدامی صورت نگرفته که باید در دستور کار مسؤولان قرار گیرد و نگذارند سال‌های سال بر روی زمین بمانند.

وی اضافه کرد: شهرستان قهستان طی هشت سال گذشته حتی یک متر زمین از زمین و شهرسازی نگرفته لذا در این خصوص هم اقدامات لازم باید صورت گیرد.

انتهای پیام/69039/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس خراسان جنوبی شهرستان درمیان قند قهستان کارخانه جاده های درمیان مهاجرت فرمانداری درمیان بازارچه های مرزی میل 73 سیمان باقران تحریم کاهش جمعیت آب شرب اعتبار ملی امام جمعه اهل سنت درمیان عبداللهی انتخابات نظام جمهوری اسلامی انقلاب اسلامی شهرک صنعتی بنیاد علوی سرپرست فرمانداری شهرستان درمیان کارخانه قند قهستان مردم شهرستان امام جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۹۶۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت تسنیم از نشست خبری امام‌جمعه خرم‌آباد+فیلم

حجت‌الاسلام شاهرخی در یک نشست صمیمی پای صحبت‌های اهالی رسانه در لرستان نشست. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، جمعی از اصحاب رسانه لرستان امروز با حجت‌الاسلام سید احمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در این استان، دیدار کردند.

رابطه صمیمی حجت‌الاسلام شاهرخی با خبرنگاران لرستان از نکات قابل‌ توجه این محفل محسوب می‌شد و همین صمیمیت سبب شد خبرنگاران دیدگاه‌ها و مشکلات این استان را بی‌پرده بیان کنند.

پیگیری مسائل اساسی لرستان با مشارکت اساتید حوزه و دانشگاه

پروژه‌های نیمه‌تمام، بیکاری و چالش‌های فرهنگی لرستان ازجمله مسائل مطرح‌شده در نشست خبری با خبرنگاران بود و حجت‌الاسلام شاهرخی خواستار رسیدگی به این مشکلات شد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان در این دیدار با بیان اینکه خبرنگاران با سخنی که می‌گویند و قلمی که به‌کار می‌برند، جایگاه مهمی دارند، تأکید کرد: خبرنگاران نباید از روی حدس و گمان قلم بزنند و با مطالب بی‌پایه و اساس اذهان را مشوش کنند.

حجت‌الاسلام شاهرخی عنوان کرد: آگاهی‌دادن درست و به‌دور از بداخلاقی‌ها، کینه و نفرت موردنیاز است و اهل رسانه در این راستا اولین گروهی هستند که این وظیفه را باید به‌درستی انجام دهند.

.

انتهای پیام/ 645/

دیگر خبرها

  • به برنامه تحولی در شهر و روستاها نیاز داریم
  • میامی نیازمند ایجاد کارخانه‌های فرآوری/ مسئولان به فکر باشند
  • شوراها رابط بین نظام، مردم و حاکمیت هستند
  • افزایش نگرانی اسرائیل از قرار گرفتن در لیست سیاه سازمان ملل
  • تناسب جمعیت روستایی و شهری خراسان شمالی حفظ شود
  • کم‌توجهی به روستاها موجب حاشیه‌نشینی در شهرها می‌شود
  • یونس فضلی مسئول کوکیوان فدراسیون تکواندو کانادا شد
  • روایت تسنیم از نشست خبری امام‌جمعه خرم‌آباد+فیلم
  • کابینه نتانیاهو هزینه زیادی را به ما تحمیل کرد/ طبقه متوسط در حال نابودی
  • بیش از ۱۰ هزار نفر زیر آوارهای غزه مفقود هستند