Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: وزیر بهداشت طبق هیچ قانونی مجبور نیست که به شورای اسلامی شهر برود.

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت در نشست خبری آنلاین که با حضور تعدادی از خبرنگاران برگزار شد در پاسخ به این پرسش که چرا آمار فوتی‌های مبتلا به کرونا توسط برخی پزشکان یا افراد غیر کارشناس اعلام می‌شود و این افراد تلاش می‌کنند آمارهای رسمی را زیر سوال ببرند و وزارت بهداشت تاکنون اقدامی انجام نداده است گفت: برای بیان علت فوتی‌های مبتلا به کرونا نیازمند متخصصین هستیم و این آمار توسط کارشناسان اعلام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برخی واکنش‌های وزارت بهداشت را تحمل نمی‌کنند اگر تخلفی درحال انجام است نهادهای نظارتی باید رسیدگی کنند، ما از تلاش همکارانمان دفاع می‌کنیم و داروغه شهر نیستیم با صراحت و صداقت آمار را تقدیم مردم خواهیم کرد فهم اینکه سیاسیون چرا علاقه‌ای به این آمار دارند برای ما سخت است و من درباره چیزی که متوجه نمی‌شوم اظهار نظر نمی‌کنم، ظاهرا ما باید هر حرف ضد و نقیض بی پایه را بشنویم و اشاره‌ای به این اظهارات نکنیم.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: قرار نیست سلامت را به سیاست پیوند بزنیم و باید مانع این موضوع شویم، برای بقیه موارد دستگاه‌های مربوطه وظیفه خود را انجام خواهند داد.

جهانپور درباره عادی شدن پذیرش بیماران در آی سی های بیمارستان‌ها با وجود افزایش ترددها در شهر تهران گفت: امروز بیش از هزار تخت به نسبت روزهای اول برای خدمت به بیماران مبتلا به کرونا افزوده شده است و امروز با کاهش تعداد موارد بستری مبتلا به کرونا در آی سی یو مواجه هستیم و قاعدتا نیاز به این تخت‌ها برای این بیماران کاهش پیدا می‌کند لذا از آی سی یو برای بیماران غیر کوید 19 استفاده می‌شود و در صورت نیاز مجدد تغییر کاربری با فوریت انجام خواهد شد و در این زمینه مشکلی وجود ندارد. 

وی اظهار داشت: ما مسئول پاسخگویی به ادعای گزارشگران بدون مرز از سانسور اخبار کرونایی نیستیم، البته می‌بینید که ما هر روز آمار را اعلام می‌کنیم و این در حالی است که خیلی از کشورها آمار را نه تنها نمی‌گویند بلکه یک مقام سیاسی را با کلی دستورالعمل و چارچوب می‌آورند تا آن چیزی که خودشان دلشان می‌خواهد بگویند.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: وزیر بهداشت طبق هیچ قانونی مجبور نیست به شورای شهر برود و بخواهد برای آنها آمار اعلام کند، وزارت بهداشت به مجلس و قوه قضائیه و نهادهای بالادستی پاسخگو است و اینکه می‌گویند ما آمار سیاسی اعلام می‌کنیم را کاملاً رد می‌کنم.

جهانپور ادامه داد: در هیچ کشوری اطلاعات و آمار را از گورستان ها و بهشت زهرا نگرفته و اعلام نمی‌کنند و تنها مرجع ذی صلاح و رسمی برای اعلام آمار وزارت بهداشت است. باز هم خواهش می‌کنم درمان و بهداشت را سیاسی نکنند هرچند برخی از سیاسیون علاقه دارند به این حوزه ورود کنند. برخی از دوستان سرمایه اجتماعی را مورد هدف قرار گرفتند و دارند با آمار و مسائل کرونایی مردم را اذیت می‌کنند.

سخنگوی وزارت بهداشت بیان کرد: فاصله گذاری هوشمند به معنای عادی سازی امور نیست چرا که شرایط، شرایط عادی نیست، ما تلاش می‌کنیم با ارائه آمار به مردم یادآوری کنیم که هنوز خطر وجود دارد و اصلاً نمی‌خواهیم بگوییم که شرایط عادی است، چرا که از هر ۱۱ نفری که در ایران فوت می‌کند یک نفر به دلیل ابتلاء به کرونا است و این یعنی شرایط عادی نیست.

وی گفت: ما نمی توانیم آمار و ارقام دلخواه افراد را بسازیم، اینکه امروز آمار ما پایین تر از دیروز بوده است به دلبخواه کسی نیست و تنها واقعیت است.

جهانپور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه رئیس سازمان غذا و دارو گفته است ما هیچ گونه واردات داروهای مربوط به کرونا نداریم اما هلال احمر اعلام کرده دو محموله داروهای کرونا در حال وارد شدن به کشور است. آیا هلال احمر بدون مجوز وزارت بهداشت واردات انجام می دهد، تصریح کرد: بحث اصلی این است که داروی کرونای یعنی چه؟ امروز بنا بر شواهدی موجود برخی از داروها برای این بیماری کارایی دارد نه اینکه داروی این بیماری است. البته هر دارویی که برای درمان کرونا لازم باشه تولید داخل می شود. البته شاید یک دارویی وارداتی باشد و برای برخی مواقع برای بیماران کرونایی هم استفاده شود ولی نمی توان گفت که به دلیل اینکه این دارو وارداتی است پس داروی درمان کرونا را وارد میکنیم.

وی گفت: یکی دو مورد از دارو‌های وارداتی در طرح های مطالعاتی مورد استفاده قرار گرفته است که در پروتکل ها نیست اما به دلیل وارداتی بودن آن نمی توان آنها را داروی کرونا نام گذاری کرد؛ الان دارویی که برای درمان کرونایی ها مصرف می شود داروی وارداتی نیست و تمامی داروها تولید داخل است.

ادامه دارد/

منبع: فارس

کلیدواژه: وزارت بهداشت وزیر بهداشت بهداشت شورای شهر سخنگوی وزارت بهداشت مبتلا به کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۹۶۹۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موفقیت بانک ملی ایران در جذب سرمایه اجتماعی با پرداخت تسهیلات خرد

علی نیکزاد ثمرین در گفت‌وگو با روابط عمومی بانک ملی ایران، درخصوص عملکرد بانک ملی ایران گفت: به‌لحاظ اینکه اقتصاد ایران بانک محور است، افرادی که سرمایه‌گذاری می‌کنند، در ابعاد کوچک و بزرگ تسهیلاتی را از بانک‌ها مطالبه می‌کنند. 

وی با تأکید بر اینکه بهتر است بانک‌ها با بنگاهداری، رقیب بخش خصوصی نباشند، افزود: در رأس همه رهبر معظم انقلاب فرمودند بانک‌ها از بنگاهداری خارج شوند که بانک ملی ایران در سال 1402 با 36 همت خروج از بنگاهداری پیشگام شد و کارها را واگذار کرد که جای تقدیر و تشکر دارد. 

 نماینده مردم اردبیل، سرعین و نمین در مجلس شورای اسلامی اظهار امیدواری کرد که بانک ملی در سال 1403 هم در خروج از بنگاهداری پیشگام باشد و گفت: تمام بانک‌ها باید در این مسیر قدم بگذارند و از مسیر خرید و فروش ملک، ساخت و ساز، تشکیل هلدینگ و ... خارج شوند.

نیکزاد ثمرین در ادامه از اقدام رئیس بانک ملی ایران و هیأت مدیره این بانک برای آغاز پر ثمر خروج از بنگاهداری تقدیر و تشکر کرد. 

وی در خصوص اقدامات بانک ملی ایران در پرداخت تسهیلات تکلیفی در سال 1402 افزود: این بانک بیش از تعهدات خود تسهیلات تکلیفی پرداخت کرده است که این اقدام بسیار ارزشمند است؛ چرا که پرداخت این تسهیلات موضوعات جزیی مردم در زمینه درمان، مسکن، ازدواج و ... را کاهش می‌دهد. 

نماینده مجلس شورای اسلامی تسهیلات خرد را در جذب سرمایه اجتماعی و دلبستگی مردم به نظام بانکی مؤثر دانست و گفت: مردم از عملکرد بانک ملی ایران در زمینه تسهیلات تکلیفی بسیار رضایت دارند و بسیار پسندیده است که در تصمیم‌گیری‌های کلان کشور درخصوص تسهیلات خرد در استان‌ها تصمیم‌گیری‌های مفیدی انجام شود. 

نیکزاد ثمرین پرداخت تأکید کرد: رهبر معظم انقلاب و رؤسای ادوار و فعلی دولت تأکید داشتند که بانک ملی ایران به سمت خروج از بنگاهداری حرکت کند. همچنین پیشنهاد دارم بانک ملی در مباحث سرمایه‌گذاری طبق برنامه مدنظر پیش برود و از همه مهمتر در پرداخت تسهیلات خرد برای رفع مشکل مردم طبق آیه « انَّ حَوائِجَ النّاسِ اِلَیکُم مِن نِعَمِ اللهِ عَلَیکُم» اقدام کنند تا خدا به رزق و کارشان برکت دهد.

دیگر خبرها

  • وال استریت ژورنال: شمار کشته‌ ها در غزه از دست مقامات در رفته
  • وال استریت ژورنال: شمار کشته‌ها در غزه از دست مقامات در رفته است
  • آخرین جزییات از دوره جدید کالابرگ
  • موفقیت بانک ملی ایران در جذب سرمایه اجتماعی با پرداخت تسهیلات خرد
  • خرید تضمینی دانه‌های روغنی به بیش از ۶۰ هزارتن رسید
  • سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت منصوب شد
  • حجم سرمایه‌گذاری سه هلدینگ‌ وزارت تعاون در چهارمحال و بختیاری ۴۵۰۰ میلیارد تومان است
  • کلنگ زنی و افتتاح پروژه‌های بهداشتی و درمانی خراسان شمالی با حضور معاون وزیر بهداشت
  • ۱۰ پروژه درمانی امروز در خراسان شمالی به بهره‌برداری رسید
  • تاثیر افزایش دستمزدها در رشد تعداد بیمه‌شدگان