Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران گفت: با اعمال نظر وزارت بهداشت و خارجه، پیش بینی می‌شود امسال در صورت نیاز کشورهای منطقه، ظرفیت صادرات اقلام بهداشتی به این کشورها برای مقابله با کرونا تا سقف ۱.۵ میلیارد دلار افزایش یابد.

به گزارش ایسنا، حمید زادبوم در جلسه کارگروه توسعه صادرات که امروز (چهارشنبه) برگزار شد، اظهار کرد: در بررسی هایی اولیه ای که انجام شد، مشخص شده در حال حاضر بیش از ۸۸ کشور ممنوعیت و محدودیت صادراتی و ۲۰ کشور این محدودیت ها را برای صادرات کالاهای اساسی خود در شرایط کرونا اعلام کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: علاوه بر موارد گفته شده ۵۳ کشور نیز در شرایط کنونی صادرات تجهیزات پزشکی و دارویی خود را ممنوع کرده اند.

زادبوم در ادامه با اشاره به اینکه با شرایط پیش آمده مدل تجارت بین المللی در حال تغییر است، گفت: در حال حاضر در سراسر دنیا، به ناچار امر صادرات توسط کشورها محدود شده است، اما ما باید در عین حال این شرایط را به فرصت تبدیل کنیم.

وی ادامه داد: در صورتی که بازار مصرفی اقلامی مانند ماسک در داخل کشور اشباع شود و ظرفیت تولید افزایش یابد، می توانیم با توجه به نیاز کشورهای منطقه به ماسک، به آنها صادرات داشته باشیم.

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران در ادامه با اشاره به اقدامات بشر دوستانه انجام شده و همدلی با کشورهای همسایه در شرایط کرونا گفت: با اعمال نظر وزارت بهداشت و خارجه، پیش بینی می شود امسال در صورت نیاز کشورهای منطقه، ظرفیت صادرات اقلام بهداشتی به این کشورها برای مقابله با کرونا تا سقف ۱.۵ میلیارد دلار افزایش یابد.

وی خاطرنشان کرد: این در حالی است که سال گذشته ۴۱۰ میلیون دلار اقلام بهداشتی به کشور های همسایه صادرات داشته ایم.

زادبوم در ادامه بر ضرورت تقویت زیر ساختارها برای توسعه صادرات تاکید کرد و گفت: به همین منظور برنامه ریزی های منسجمی با دستگاه های مرتبط انجام شده است.

معاون وزیر صمت اظهار کرد: علاوه بر این هیچ رویداد تجاری تعطیل نخواهد شد، بلکه به صورت مجازی یا با رعایت پرتکل های بهداشتی برگزار می شود.

وی با اشاره به ارقام صادرات ایران در چندماهه اخیر نیز خاطرنشان کرد: از بهمن ۱۳۹۸ تا ۱۵ فروردین ۱۳۹۹ صادرات کشور در مجموع ۲۰ درصد کاهش یافته و واردات هفت درصد افزایش داشته است.

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران گفت: رفع تعهد ارزی سال ۹۹ هنوز تعیین تکلیف نشده است و به زودی از سوی وزرا تعیین تکلیف می شود .

وی در پایان در خصوص آخرین وضعیت مرزهای صادراتی نیز گفت: در حال حاضر مرزهای افغانستان، ارمنستان، آذربایجان و همچنین مرز ریلی ترکیه باز است و در حال هماهنگی برای بازگشایی کامل مرزهای زمینی و هوایی با ترکیه هستیم و علاوه بر این مرزهای عراق کردستان نیز باز است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دارو صادرات تركيه سازمان توسعه تجارت ایران کروناویروس اقلام بهداشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۹۶۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۴۱ درصدی ارزش صادرات کالا از خراسان جنوبی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، مدیرکل گمرکات استان، در گفتگو با خبرنگار صدا و سیما گفت: در این مدت ۱۴۲ هزار تُن کالا از گمرکات خراسان جنوبی به ارزش ۴۳ میلیون دلار به خارج از کشور صادر شده است.

کوهگرد افزود: صادرات قطعی کالا‌های تولیدی صادراتی استان به ارزش ۱۱ میلیون دلار به وزن ۷۱ هزار تن بوده که در مقایسه با پارسال ۱۸ درصد کاهش داشته است.

وی گفت: کالا‌های تولیدی استان در این مدت به کشور‌های عراق، ارمنستان، پاکستان، قزاقستان، ترکمنستان و افغانستان صادر شده است.

مدیر کل گمرکات استان افزود: سیمان، روغن سوخت تقطیری، صیفی جات، کاشی و سرامیک، مصنوعات پلاستیکی و نمک خوراکی از جمله کالا‌های صادراتی از گمرک خراسان جنوبی در این مدت بوده است.

کوهگرد به مجموع کالا‌های اظهار شده در سایر گمرکات کشور، خروجی از گمرک ماهیرود و گمرک مستقر در بازارچه‌های مرزی استان در این مدت مدت اشاره کرد و گفت: در این مدت ۷۱ هزار تُن کالا به ارزش ۳۲ میلیون دلار کالا‌های تولیدی دیگر استان‌های کشور از طریق گمرکات استان صادر شده است.

کوهگرد گفت: این صادرات به لحاظ ارزشی ۸۸ درصد افزایش داشته است.

وی شیشه، اوره پریل، کاشی و سرامیک، ظروف شیشه‌ای، شمش آهن و سایر کالا‌ها را از اجمله این کالا برشمرد.

دیگر خبرها

  • امارات ولش کن، ما اماراتش کردیم | کدام کشورهای همسایه را آباد کردیم؟ | فیلم
  • تبادل فرهنگ گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان با کشورهای همسایه تقویت شود
  • آفریقا؛ قاره فرصت ها؛ موانع همکاری های تجاری ایران و آفریقا چیست؟
  • افزایش ظرفیت تبادل برق با کشورهای همجوار به ٥ هزار مگاوات
  • حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است/ آماده تعامل هستیم
  • توسعه صادرات گیاهان دارویی با تکمیل زنجیره ارزش
  • ارتباط شبه سوئیفت با ۱۰ کشور داریم
  • وزیر صمت: با وجود تحریم ۱۵۳ میلیارد دلار تجارت خارجی داریم
  • ارتباط شبه سوئیفت و تجارت با ۱۰ کشور از طریق ارزهای ملی
  • افزایش ۴۱ درصدی ارزش صادرات کالا از خراسان جنوبی