Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-04@13:35:55 GMT

آزادسازی ۳ کیلومتر از حریم محور تویسرکان ـ سرکان آغاز شد

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۹۷۱۳۰

آزادسازی ۳ کیلومتر از حریم محور تویسرکان ـ سرکان آغاز شد

حمید عبدالملکی از آغاز عملیات آزادسازی ۳ کیلومتر حریم محور تویسرکان ـ سرکان خبر داد و گفت: با تعریض این محور از طرفین، پیچ های خطرناک اصلاح شده و دید رانندگان افزایش می یابد، ضمن آنکه با ایجاد شانه سازی و باند کندرو برای باغداران، میزان تصادفات نیز کاهش می یابد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ سالیان بسیار است که محور تویسرکان ـ سرکان به دلایل متعدد از جمله نامناسب بودن عرض جاده و پیچ های خطرناک زمینه ساز تصادف های مکرر شده است، از این روز بالاخره اداره راه بر آن شد تا برای تعریض و آزادسازی حریم جاده اقدامات خود را آغاز کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بین تعدادی از درختان مسیر قطع شد و شایعه هایی به دنبال داشت که اداره راه اقدامات لازم برای تملک زمین های اطراف این محور را به منظور آغاز پروژه از قبل انجام نداده است.

از سویی دیگر نیز برخی همشهریان در تماس با خبرنگار عصر همدان از اقدام مناسب و به وقت راهداری تویسرکان قدردانی کرده و در پیام های خود عنوان کردند که ؛ ” درمورد تعریض جاده سرکان باید به این نکته توجه کرد که صددرصد اداره راه اخطار کتبی داده است. اما متاسفانه برخی مالکین مسیر با کاشت درخت و موانع مختلف در عمل به نوعی در حال ویلاسازی و تبدیل باغات این منطقه به زمین های مسکونی هستند که اگر در مسیر بروید خواهید دید در این چند سال اخیر دیوار کشی ها و ساخت و سازهای بسیاری در این مسیر رخ داده است و اداره راه این روزها وظیفه قانونی خود را مطابق با اصول و قواعد انجام داده است.”

کاهش تصادفات رانندگی با آزاد سازی حریم محور تویسرکان ـ سرکان

در این باره به سراغ حمید عبدالملکی، کارشناس اداره راهداری تویسرکان در گفت و گو با خبرنگار عصر همدان؛ با اشاره به آغاز عملیات آزاد سازی حریم محور تویسرکان ـ سرکان، گفت: محور تویسرکان سرکان به عنوان محور اصلی به صورت چهار خطه با رفوژ میانی به طول سه کیلومتر توسط اداره راهداری شهرستان در حال آزاد سازی حریم و تعریض به صورت شانه خاکی است.

وی با بیان اینکه در این عملیات با آزاد سازی حریم مصوب سال ۱۳۷۸‌ از طرفین پیچ ها و قوس تعریض می شود و شعاع دید رانندگان افزایش می یابد، اظهار کرد: همچنین با اجرای خاکریز و تعدیل شیب شیروانی در نقاط پرتگاهی، ایمنی محور ارتقاء می یابد و از طرفی دیگر باند کندرو برای باغداران ایجاد می شود.

کارشناس اداره راهداری تویسرکان با قدردانی از همه اهالی و کشاورزان که نهایت همکاری با اداره راهداری را داشته اند، افزود: ناگفته نماند که ۱۷٫۵ متر از دوطرف راه های اصلی جزء حریم راهداری است، بدین ترتیب هرگونه فنس کشی، دیوارکشی، درختکاری و ساخت وساز در این محدوده مطابق با قانون ممنوع است.

عبدالملکی تصریح کرد: این اقدامات با بهره گیری از هفت دستگاه خودرو سبک و سنگین و توسط ۲۰ نفر از نیروهای پرتلاش اداره راهداری تویسرکان در دست انجام است که در نهایت برای کاهش تصادفات و حفاظت از جان مردم انجام می شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: راهداری تویسرکان آزاد سازی حریم اداره راهداری اداره راه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۹۷۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریزش سنگ در جاده پلدختر - خرم‌آباد

روح‌الله شریف‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر از ریزش سنگ بر اثر شدت بارندگی‌های اخیر در محور پلدختر - خرم‌آباد خبر داد.

وی عنوان کرد: بر اثر بارندگی‌های اخیر در مناطق «گاوزرده»، «افرینه»، «ملاوی» و «طول کش» ریزش سنگ اتفاق افتاد.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای پلدختر، افزود: عوامل راهداری پلدختر در اقدامی سریع و عملیاتی مشابه محورهایی که در آن ریزش سنگ اتفاق افتاد را پاک‌سازی کردند.

شریف‌زاده، گفت: همچنین شدت بارندگی‌ها موجب آب‌گرفتگی در محور پلدختر - اندیمشک در خروجی شهر جنب جایگاه سوخت «چاغروند» شد که با تلاش عوامل این اداره بازگشایی شد.

وی افزود: اکیپ‌های راهداری در محورهای پلدختر - خرم‌آباد، پلدختر - اسلام‌آباد غرب و منطقه «طولکش»، پلدختر - اندیمشک و پلدختر - دره شهر با خودروهای سبک‌وسنگین و سایر تجهیزات به حالت آماده‌باش کامل هستند.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای پلدختر مردم و رانندگان برای کسب اطلاع از وضعیت راه‌های شهرستان می‌توانند با سامانه ۱۴۱ و شماره‌تلفن ۰۶۶۳۲۲۲۲۲۸۲ حاصل کنند.

کد خبر 6095894

دیگر خبرها

  • سیلاب محور بردسکن به طبس را مسدود کرد
  • اراضی رودخانه‌های استان یزد رفع تصرف شدند
  • ریزش سنگ در جاده پلدختر - خرم‌آباد
  • عملیات روکش آسفالت محور بیرجند نهبندان به طول ۳۶ کیلومتر
  • ریزش برداری از محورهای ایلام درپی بارش‌های شدید
  • رفع ۳۴ مورد تجاوز به حریم راه‌های شهرستان بروجرد
  • آغاز عملیات تکمیلی ۴ خطه شدن محور خروجی دره شهر به طول ۱۱‌.۵ کیلومتر
  • روکش آسفالت ۳۶ کیلومتر از محور بیرجند – نهبندان
  • روکش آسفالت 36 کیلومتر از محور بیرجند – نهبندان
  • اجرای ۱۸ طرح ابنیه فنی و پل در محور‌های مواصلاتی