Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-05@03:37:44 GMT

شهرداری دماوند ۱۵ هزار ماسک توزیع کرد

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۹۷۲۷۲

شهرداری دماوند ۱۵ هزار ماسک توزیع کرد

عباس صفری روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: با آغاز انتشار ویروس کرونا در کشور و به تبع آن در شهرستان دماوند، شهرداری اولویت کار خود را به ضدعفونی معابر و اماکن عمومی، بوستان ها، وسایل حمل و نقل عمومی، ادارات شهرستان و بسیاری از مراکز دیگر اختصاص داد که لازم است از همکاری نیروی انتظامی به جهت در اختیار قرار دادن خودروی یگان و نیروهای بسیجی تقدیر و تشکر کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار دماوند خاطرنشان کرد: طبق مصوبه ستاد کرونا در دماوند، حمل اموات کرونایی در شهرستان برعهده شهرداری دماوند بوده که در این راستا یک دستگاه آمبولانس به این امر اختصاص یافت و تمامی تجهیزات لازم جهت دفن اموات همچون دستکش و ماسک مخصوص، لباس های ایزوله و گان و دیگر امکانات فراهم شد.

صفری با بیان اینکه شهرداری برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، برخی از واحدهای خدماتی خود را که موجب درآمدزایی برای این نهاد بود، تعطیل و خدمات آنان به آینده موکول کرد، افزود: در راستای کاهش تردد ارباب رجوع، سیستم اتوماسیون اداری توسط سامانه میز خدمت الکترونیک در اختیار ارباب رجوع ها قرار گرفته که مراجعین می توانند با ورود به سایت شهرداری دماوند فعالیت خود را انجام دهند.

این مقام مسئول افزود: البته این سامانه هم اکنون به صورت آزمایشی است که با اتمام کامل و رفع نواقص و چالش ها به صورت رسمی مورد افتتاح قرار می گیرد؛ همچنین در ورودی ساختمان شهرداری نیز غربالگری مراجعین با تب سنج انجام می شود که در صورت مشکوک بودن به علائم کرونا، به مراکز درمانی ارجاع داده می شود.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه حمل و نقل عمومی نیز افزود: توزیع بیش از دوهزار ماسک در بین تاکسیداران در قالب پک های بهداشتی، ضدعفونی محوطه تاکسی و مینی بوس ها با ۱۵۰۰ لیتر در چندین مرحله و رعایت فاصله گذاری اجتماعی در مینی بوس های برون شهری با سوار کردن دوسوم مسافر از دیگر اقدامات صورت گرفته است.

صفری ادامه داد: یکی از اقدامات شهرداری در بخش نظارت بر زباله های سطح شهر، توقف عملیات تفکیک زباله، جمع آوری زباله گردان ها در سطح شهر و همچنین رفع کوتاهی های صورت گرفته از سوی پیمانکار منطقه گندک بود که هم اکنون روند مطلوبی ایجاد شده است؛ البته همراهی و تعامل شهروندان با تفکیک زباله از منزل می تواند در کاهش شیوع بیماری کرونا بسیار تاثیرگذار باشد.

این مقام مسئول همچنین به ساماندهی سگ های بلاصاحب در سطح شهر اشاره کرد و گفت: مدتی شاهد افزایش تعداد سگ ها در منطقه بودیم که علاوه بر ایجاد خلل در تردد شهروندان، از نظر بهداشتی نیز نیازمند توجه بود که علی رغم مشکلات ایجاد شده از سوی انجمن حامیان محیط زیست، جمع آوری در دستور کار قرار گرفت و اکنون شاهد کم شدن تعداد آنها هستیم.

شهردار دماوند یکی از اقدامات پیشگیرانه در جهت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا را مسدود نمودن فضاهای تفرجگاهی دانست و گفت: در راستای اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی و همچنین پیشگیری از شیوع کرونا، تمامی بوستان ها و مکان های گردشگری و تفرجگاهی شهر دماوند در تعطیلات نوروز به ویژه بعد از ۱۳ فروردین بسته شد که لازم است از همراهی مردم نیز تشکر کنیم.

وی همچنین به کمک های صورت گرفته توسط این نهاد به مراکز درمانی به ویژه بیمارستان سوم شعبان شهرستان اشاره کرد و افزود: بهره برداری از ایستگاه اورژانس شهر دماوند، اجرای پروژه روشنایی مسیر بیمارستان سوم شعبان، تهیه لوازم بهداشتی، نظارت و جمع آوری زباله های عفونی بیمارستان و ... از جمله اقدامات صورت گرفته است.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا تاکسی حمل و نقل عمومی دماوند زباله ماسک بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی اقدامات صورت ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۹۷۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص ارز تاکسی‌های برقی تهران تامین شده است

به گزارش خبرگزاری مهر، استفاده از وسایل نقلیه برقی می‌تواند راهکاری بسیار مؤثر در مسیر رفع و کاهش چالش‌های حیاتی و دارای مزایای زیست محیطی، کاهش وابستگی به سوخت‌های تجدیدناپذیر فسیلی و بهبود کیفیت هوا باشند. از این رو تغییر سبک حمل و نقل از سنتی بنزینی به برقی اهمیت ویژه‌ای‌دارد. در این راستا شهرداری تهران برقی‌سازی ناوگان حمل و نقل عمومی را دنبال می‌کند.

علیرضا زاکانی شهردار تهران پیرامون آخرین وضعیت تاکسی‌های برقی اظهار کرد: تاکسی‌های برقی شامل دو دسته خودمالکی و شرکت مالکی می‌شوند. رانندگان تاکسی در بخش شرکت مالکی، سهامدار آن شرکت خواهند شد.

وی افزود: تعدادی خودرو توسط خودروسازان وارد شده است و در بخش خودمالکی قراردادها در حال بسته شدن است، به زودی واگذاری خودرو به مالکین صورت خواهد گرفت.

زاکانی ادامه داد: در حال حاضر بالغ بر ۲۰۰۰ خودرو برقی آماده بوده و تخصیص ارز برای واردات خودروها با کمک بانک مرکزی صورت گرفته است.

گفتنی است یکی از نکات حائز اهمیت برای رانندگان تاکسی، قیمت خودروهای برقی است که نیازمند ارائه تسهیلات ویژه است. به گفته شهرداری تهران قیمت این خودروها قابل رقابت با خودروهای بنزینی خواهد بود.

علاوه بر این شهرداری تهران برای راه‌اندازی ایستگاه‌های شارژ این خودروها پیش از این ۴۰۰۰ نقطه را در سطح شهر تهران در ۲۲ منطقه شناسایی کرده است و بنا دارد تا پایان سال ۱۴۰۳ تعداد ایستگاه‌های اعلامی را احداث و مجهز کند.

کد خبر 6096387

دیگر خبرها

  • زاکانی: تخصیص ارز تاکسی‌های برقی تهران تامین شده است
  • تخصیص ارز تاکسی‌های برقی تهران تامین شده است
  • امام جمعه شیراز : در مجلس ختم و فاتحه، موسیقی می‌نوازند / شراب‌خواری و قماربازی ضرر دارد / یک دانشمند گفته اگر نصف شراب‌فروشی‌ها تعطیل شود، به نصف بیمارستان‌ها نیاز نداریم
  • رعایت عدالت در توزیع اعتبارات استان سمنان/ نذر فرهنگی ترویج شود
  • جشن سپاس کارگر در سمنان
  • غول جدید ماهواره‌ای به رقابت با ایلان ماسک می‌رود
  • ۶۰ هکتار به فضای سبز سنندج اضافه می‌شود
  • تلاش برای حل فروکش تنش آبی و ایجاد پایداری شبکه توزیع آب در شهرستان چهارباغ
  • روستای فهرج در مسیر جهانی شدن قرار گرفت
  • رشد چشمگیر احداث نیروگاه های خورشیدی در استان سمنان