Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، علیرضا قاسمی رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان داراب بیان کرد:‌ کارکنان منابع طبیعی داراب که به منظور اجرای حکم قضایی به منطقه (گورخر) واقع در تل بارگاه بخش رستاق شهرستان داراب رفته بودند در هنگام بازگشت مورد حمله مسلحانه قرار گرفتند.

جابر نظافت دادستان داراب نیز ضمن تایید این مطلب ادامه داد: مهاجمان چهار نفر بودند که پس از درگیری خودرو خود را رها کرده و از صحنه متواری شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او، افزود: افراد متواری تحت تعقیب هستند  که با آن ها برخورد قانونی می شود.

نظافت که به تازگی به عنوان دادستان داراب منصوب شده است در اولین دستور اداری خود سه روز پیش به ادارات منابع طبیعی و جهاد کشاورزی داراب دستور داده بود که در راستای پیشگیری از وقوع جرم وصیانت و احیا حقوق عامه در حفظ و حراست از اراضی ملی اقدام کنند.
او، در دستور قضایی به این ادارات تاکید کرده بود، گزارش‌های دریافتی حکایت از این دارد که در بعضی از نقاط شهرستان زمین‌خواری به کوه‌خواری رسیده و حریم رودخانه ها وچشمه ها و انهار طبیعی مورد تعرض قرار گرفته و تغییر غیر مجاز کاربری اراضی زراعی وباغی گسترش یافته ، موضوعی که ممکن است این مناطق را به مراکز فساد تبدیل کند.

دادستان داراب اضافه کرد: از مدیران منابع طبیعی وجهاد کشاورزی می خواهم با جدیت واهتمام بیشتری با بررسی میدانی وارد عمل شوند وبه وظایف قانونی خود عمل کنند.

نظافت اظهار کرد: در قانون، ساخت و ساز در زمین‌های کشاورزی و باغ‌ها از سوی مالکان برای استراحت خود، کارگران و نگهداری ابزار آلات کشاورزی پیش بینی شده است که افراد سودجو با قطعه قطعه کردن اراضی زراعی و باغی مانع از بهره وری تولیدات کشاورزی می شوند.

او، تاکید کرد: به زودی بررسی های میدانی و شناسایی در این خصوص با نظارت دستگاه قضاییانجام می شود و به زودی به سراغ آن ها می رویم.

دادستان داراب  از عموم مردم داراب درخواست کرد از خرید وفروش زمین‌های قطعه قطعه شده کشاورزی خودداری کنند واگر متخلفان قبل از حضور مراجع قضایی وادارات زیربط به قانون تمکین و وضعیت را به شکل سابق درآورند، از تخفیفات قانونی بهره مند می‌شوند.

شهرستان داراب ۲۵۳ کیلومتری جنوب شرق استان فارس واقع شده است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ت

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: منابع طبیعی و آبخیزداری حمله مسلحانه قوه قضائیه شهرستان داراب منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۹۷۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قتل مسلحانه پزشک ماهشهری؛ کیفرخواست صادر شد

دادستان عمومی و انقلاب بندر ماهشهر از صدور کیفرخواست در خصوص پرونده قتل پزشک ماهشهری خبر داد.

به گزارش ایسنا، محمدی با اشاره به دستورات رئیس کل دادگستری استان خوزستان در مورد موضوع امنیت روانی جامعه و برخورد قاطع و سریع با جرائم خشن، گفت: پس از اطلاع از موضوع بلافاصله با حضور بازپرس در صحنه قتل و بررسی شواهد موجود، پرونده تشکیل و تحقیقات به سرعت آغاز شد.

وی ادامه داد: پس از انجام تحقیقات اولیه و شناسایی متهم، فرد مظنون در کمترین زمان ممکن دستگیر و پس از بازداشت به جرم خود اعتراف و نحوه قتل و علت آن را تشریح کرد.

دادستان عمومی و انقلاب بندر ماهشهر با بیان اینکه مبارزه با فساد و برخورد مصداقی با جرایم خشن و تأمین امنیت روانی جامعه با دقت نظر و سرعت عمل، از اولویت برنامه‌های این دادستانی است، گفت: پرونده پس از تکمیل تحقیقات ظرف دو ماه با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری یک استان خوزستان ارسال شد.

دیگر خبرها

  • ۲ تن چوب تاغ قاچاق در محور فولاد محله_مازندران کشف شد
  • مبارزه با طرح آفت جوانه خوار درختان بلوط در شهرستان فلارد
  • آزاد سازی اراضی ملی در منطقه بندپی شرقی شهرستان بابل
  • کشف ۳ تن چوب قاچاق در سوادکوه
  • سوزاندن بقایای محصولات کشاورزی منجر به نابودی زمین می‌شود
  • قتل مسلحانه پزشک ماهشهری؛ کیفرخواست صادر شد
  • رفع تصرف و خلع ید ۱۰۲۹۷ مترمربع اراضی ملی در شهرستان ساری
  • رزمایش اطفای حریق در جنگل‌های تمام استان‌ها اجرا می‌شود
  • آزادسازی بیش از ۲۰ هکتار از اراضی ملی حومه قیروکارزین
  • کاشت نهال متناسب با آب و هوای شهرستان دهلران باشد