Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد جعفری روز چهارشنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این در حالیست که مطالبات تمامی مراکز خصوصی و غیر دانشگاهی طرف قرارداد در سال ۹۷ نیز  به طور کامل تسویه شده است.

وی گفت: سازمان بیمه سلامت ایران به منظور صیانت از حقوق بیمه شدگان تمام سعی خود را به کار بسته تا با پرداخت بدهی‌ها، حمایت هر چه بیشتر خود را از نظام سلامت در راستای ارائه خدمات مطلوب به بیمه شدگان انجام دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان با اشاره به تخصیص ۶ماهه اول سطح یک روستاییان اظهار داشت: تسویه حساب ۶ ماهه نخست امسال سطح  یک روستایی (پرسنلی) مراکز بهداشت تحت پوشش دانشگاه‌های کرمان، بم، جیرفت، رفسنجان و سیرجان انجام شده است.

جعفری با اشاره به تخصیص هزینه‌های بیمارستان‌ها و سایر موسسات درمانی استان گفت: تسویه مطالبات آذر ماه ۹۸ تعدادی از بیمارستان‌ها و مراکز خصوصی و غیر دولتی دانشگاهی و تسویه مطالبات اسناد الکترونیک اسفند ماه ۹۸ درمانگاه‌ها، داروخانه‌ها، پزشکان، پاراکلینک ها هم صورت گرفته است.

وی بیان داشت: بیمه شدگان بیمه سلامت دراستان کرمان در صندوق‌های کارکنان دولت، سایراقشار، روستاییان و سلامت همگانی در صورت انقضای تاریخ اعتبار و داشتن نسخ سفید دفترچه، بدون نیاز به اعتبار بخشی و حضور در دفاتر پیشخوان و ادارات بیمه می‌توانند تا ۳۱ خرداد ۹۹ به مراکز درمانی طرف قرارداد مراجعه و از خدمات سلامت بهره‌مند شوند.

جعفری تصریح کرد : بیماران کرونایی پس از مراجعه و ثبت در سامانه امید، اطلاعاتشان به صورت اورژانسی به سازمان ارسال و پس از دریافت نتیجه ارزیابی وسع تحت پوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان ادامه داد: این اقدام در راستای توصیه‌های بهداشتی در پیشگیری از سرایت ویروس کرونا و صیانت از سلامت بیمه شدگان و کاهش مراجعات حضوری به دفاتر پیشخوان انجام گرفته است.

وی گفت: همچنین سامانه پاسخگویی ۱۶۶۶ سازمان بیمه سلامت برای کاهش مراجعات مردم به مراکز درمانی، به صورت ۲۴ ساعته پاسخگوی سوالات کرونایی هموطنان عزیز می باشد.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان درباره آخرین آمار جمعیت بیمه شدگان استان خاطرنشان کرد: هم اکنون یک میلیون و ۷۲۰ هزار نفر در کرمان در پنج صندوق کارکنان دولت، بیمه همگانی، بیمه روستایی، بیمه سایر اقشار و ایرانیان تحت پوشش سازمان بیمه سلامت هستند.

برچسب‌ها ویروس کرونا کرمان سلامت روان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا کرمان سلامت روان ویروس کرونا کرمان سلامت روان استان کرمان بیمه شدگان بیمه سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۹۷۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از۶۰ درصد جمعیت آذربایجان غربی زیر پوشش بیمه سلامت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد ، فریده جعفری افزود: با توجه به این آمار، سالانه میلیون ها خدمت با همراهی بیمه سلامت در مراکز درمانی، تشخیصی و داروخانه ها به مردم آذربایجان غربی ارائه می شود که این امر باعث افتخار ماست.

او اضافه کرد: بخش قابل توجهی از خانواده های کم بضاعت استان در قالب بیمه رایگان، از خدمات بیمه سلامت بهره مند هستند.

جعفری گفت: در آبان ۱۳۷۳ قانون بیمه همگانی خدمات درمانی کشور از سوی مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید که متعاقب آن سازمان بیمه خدمات درمانی در کشور تشکیل شد؛ در استان ما نیز در سال ۱۳۷۴ با نام اداره کل خدمات درمانی شروع به کار کرد.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان غربی در ادامه گفت: در سال ۱۳۹۱ این سازمان با ایجاد تکالیف و ماموریت های جدید به سازمان بیمه سلامت تغییر نام داد که هدف از تشکیل این سازمان، پوشش بیمه آحاد جامعه بود که در حال حاضر در چهار صندوق کارکنان دولت، روستاییان و عشایر، همگانی ایرانیان و سایر اقشار ارائه خدمات می کند.

جعفری گفت: این سازمان با عقد قرارداد با همه بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی دولتی، برخی بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها، آزمایشگاه‌ها، داروخانه‌ها و پزشکان به ارائه خدمات به اقشار مختلف جامعه می‌پردازد.

او در مورد بیماران خاص افزود: پوشش بیمه برای پنج دسته بیماران خاص که زیر پوشش صندوق بیماران خاص بودند وجود داشت و هزینه خدمات و دارو برای آنان تقریبا رایگان بود اما نیاز شدیدی به حمایت بیماران سرطانی، پارکینسون، کم شنوا، کم توان و اوتیسم و دیگر بیماری های نظیر این دارای طول درمان و هزینه های فراوان وجود داشت.

وی اضافه کرد: از شهریور سال ۱۴۰۱ با تشکیل صندوق حمایتی بیماران صعب العلاج و خاص، ۱۰۷ نوع بیماری پرهزینه مشخص شده توسط وزارت بهداشت تحت پوشش این صندوق قرار گرفت؛ در این زمینه امکان پوشش بیمه ای رایگان برای بیماران خاص، بدون توجه به دهک بیماران خاص فراهم شد.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان غربی اظهار کرد: همچنین ۵۱ بیماری شایع در سامانه های الکترونیکی بیمه سلامت پیاده سازی شده و در حال حاضر اگر بیمه شده دارای یکی از بیمه های پایه درمان باشد و توسط همکاران ما نشاندار شده باشد، با مراجعه به همه مراکز درمانی در هنگام دریافت خدمات و دارو با کاهش پرداخت از جیب بیمار رقم ناچیزی برای دریافت خدمت یا داروی خاص خود پرداخت خواهد کرد.

جعفری گفت: با تلاش های صورت گرفته، هزینه داروی بیماران MS به صورت کامل تحت پوشش بیمه سلامت بوده و پرداختی بیمه شده به صفر رسیده است.

دیگر خبرها

  • ایجاد داروخانه دولتی ویژه بیماران خاص در کرمانشاه
  • ارائه رایگان ۴۴ میلیون خدمت دارویی به بیمه‌شدگان در مراکز درمانی تأمین‌ اجتماعی
  • ارائه رایگان ۴۴ میلیون خدمت دارویی به بیمه‌شدگان در مراکز درمانی تأمین‌اجتماعی
  • ارائه رایگان ۴۴ میلیون خدمت دارویی به بیمه‌شدگان در مراکز درمانی
  • ۸۰ درصد بیمه شدگان سلامت همدان رایگان زیر پوشش هستند
  • ارائه ۴۴ میلیون خدمت دارویی به بیمه‌شدگان تامین‌ اجتماعی
  • بیش از۶۰ درصد جمعیت آذربایجان غربی زیر پوشش بیمه سلامت
  • خسارت کشاورزان خوزستانی در کمترین زمان پرداخت می‌شود
  • صدور ۱۰ مجوز فعالیت گردشگری سلامت در مشهد
  • درمان بیماران سرطانی در مراکز دولتی رایگان است/ نشان‌دار شدن بیش از دو میلیون بیمار خاص