Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@18:11:29 GMT

بودجه شهرداری‌های استان سمنان ۱۲ درصد افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۹۸۱۸۴

بودجه شهرداری‌های استان سمنان ۱۲ درصد افزایش یافت

منوچهر فخری روز چهارشنبه در همایش شهرداران استان سمنان، افزود: بودجه سال گذشته شهرداری‌های استان هشت هزار و ۶۹۰ میلیون ریال بود. 

وی یادآور شد : استان سمنان دارای ۲۰ شهرداری فعال است و ۸۰ درصد جمعیت استان در مناطق شهری ساکن هستند. 

وی سرانه مردم استان سمنان در مناطق شهری از بودجه شهرداری ها را ۱۵ میلیون ریال دانست و گفت: سرانه تولید زباله در استان سمنان به ازای هر نفر، کمتر از یک کیلوگرم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فخری شهرداری‌ها را تاروپود مدیریت شهری دانست و تصریح کرد: میزان اثرگذاری هر نهادی به نقش‌ و اقدام‌های مثبت آن بستگی دارد و شهرداری ها نیز می توانند مرکز و نقش اصلی در اجرای طرح های مختلف اقتصادی ، عمرانی ، فرهنگی ، اجتماعی ایفا کنند. 

وی اضافه کرد: سال گذشته ، یک منطقه به شهرداری سمنان اضافه شد که لازم است برای خدمات رسانی مطلوب تر ، در شهر شاهرود هم شهرداری منطقه ای علاوه بر شهرداری مرکزی ایفای نقش کند.

وی اظهار داشت: طرح‌های عمرانی اثربخش و بسیار ارزشمندی در استان سمنان در حال انجام است که ساخت ندامتگاه ۳۰۰ نفره سمنان ، ندامتگاه دامغان، تعریض جاده شاهرود-آزادشهر، تعریض جاده سمنان-فیروزکوه، ساخت بخش سوانح سوختگی و سرطان بیمارستان کوثر، بخش ساختمان مهندسی دانشگاه سمنان ، پیگیری روند اجرای سدفینسک، ساخت جاده حرم تا حرم قطعه گرمسار -سمنان و صدها طرح دیگر، از جمله این طرح‌های عمرانی هستند.

فخری به توزیع اعتبارهای ملی اشاره کرد و گفت: شاخص توزیع اعتبارها باید تنها براساس رویکرد جمعیتی لحاظ نشود و برای خدمات‌رسانی مطلوب‌تر نیاز است در تصویب و تخصیص اعتبارها، شاخص جمعیت هم لحاظ گردد.

وی ادامه داد: برنامه محور بودن شهرداری‌ها، از سلیقه محور شدن شهرداران جلوگیری می‌کند که باید با همکاری معاونت عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور، برای تدوین این برنامه‌ها اقدامات لازم انجام شود.

وی بیان کرد: استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای سرمایه گذاری های جدید در دستور کار شهرداری های استان سمنان است و اقدام های خوبی از سوی شهرداری دامغان با راه‌اندازی واحد تجاری مشارکتی در سال ۹۸ انجام‌ شد.

فخری به مشارکت شهرداری‌های استان سمنان برای مقابله با کرونا اشاره کرد و گفت: گندزدایی معابر شهری و اجرای طرح های ضدعفونی، از طرح هایی بود که توسط شهرداری ها به خوبی مدیریت شد و بدون شک مردم نیز قدردان زحمات و تلاش های کارکنان شهرداری ها به ویژه پاکبانان هستند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: اقدام‌ها و جانفشانی‌های پاکبانان و نیروهای خدماتی شهرداری های استان سمنان برای مقابله با کرونا از یادها پاک نخواهد شد و این اقدام‌های ارزشمند در تاریخ ثبت می شود.

مهدی جمالی نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور و رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور نیز به صورت ویدئو کنفرانسی با این نشست ارتباط داشت. 

برچسب‌ها شهرداری سمنان سمنان شهرداری شاهرود شهرداری دامغان دامغان سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرداری سمنان سمنان شهرداری شاهرود شهرداری دامغان دامغان سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور شهرداری سمنان سمنان شهرداری شاهرود شهرداری دامغان دامغان سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور شهرداری های استان سمنان شهرداری ها اقدام ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۹۸۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور اعلام شد

متوسط قیمت کالا‌های خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور– فروردین ۱۴۰۳ از سوی مرکز آمار ایران منتشر شد.

 در گروه نان و غلات، اقلام " شیرینی خشک " با ۳.۳ درصد و" برنج ایرانی درجه یک " با ۲.۶ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

در فروردین ماه ۱۴۰۳ تغییرات متوسط قیمت اقلام خوراکی منتخب برای گروه‌های مختلف کالا‌های خوراکی در مناطق شهری کشور بشرح زیر است:

نان و غلات:

در این گروه، اقلام " شیرینی خشک " با ۳.۳ درصد و" برنج ایرانی درجه یک " با ۲.۶ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

گوشت قرمز، سفید و فرآورده‌های آنها:

در این گروه، اقلام " گوشت گوسفند" با ۵.۶ درصد، " گوشت گاو و گوساله" با ۱.۸ درصد و "کنسرو تن ماهی" با ۱.۲ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

لبنیات، تخم مرغ و انواع روغن:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به "شیر خشک" با ۴.۳ درصد و " کره پاستوریزه" با ۱.۲ درصد و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به " تخم مرغ ماشینی " با ۲.۰- درصد و "روغن نباتی جامد " با ۰.۱- درصد می‌باشد.

میوه و خشکبار:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به "پرتقال" با ۱۵.۲ درصد، "لیمو ترش" با ۱۳.۹ درصد و" انار " با ۱۰.۵ درصد می­باشد و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به " هندوانه " با ۱۴.۷- درصد است.

سبزیجات و حبوبات:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به"" پیاز" با ۲۹.۵ درصد، " هویج فرنگی" با ۱۳.۶ درصد و فلفل دلمه ای" با ۱۰.۷ درصد و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به " خیار " با ۳.۰- درصد است.

قند و شکر، آشامیدنی‌ها و سایر خوراکی‌ها:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به" شکر " با ۲.۹ درصد، " سس گوجه فرنگی " و" قند " با ۱.۸ درصد است.

منبع: روابط عمومی مرکز آمار ایران 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • شناسایی مهم ترین عامل تصادفات درون‌شهری در کردستان
  • سرای بانو در مشکین‌دشت احداث می‌شود
  • افزایش ۳.۶ برابری سرانه بودجه شهرداری استان
  • افزایش ۱۶ درصدی متوفیان ناشی از تصادفات درون شهری
  • ساماندهی لندفیل سراوان ۸۴ درصد پیشرفت دارد/ضرورت مدیریت زباله تر خانگی
  • استمرار عملیات‌های عمرانی و اجرایی شهرداری سمنان
  • تصویب بودجه ۲۱ میلیارد تومانی برای شهرداری پیربازار
  • بیش از ۹۵ درصد زیرساخت عمرانی در بافت بوشهر تکمیل شد
  • متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور اعلام شد
  • اعتبار ۳۵۰ میلیارد ریالی برای افزایش ایمنی تردد شهروندان در منطقه ۷ اصفهان