Web Analytics Made Easy - Statcounter

از هفته گذشته هجوم ملخ‌ها در برخی نقاط سربیشه مشاهده شد اما امروز هجوم ملخ‌ها در سربیشه و نهبندان بیشتر بود که مسئولان در این باره گفتند "ملخ ها بومی و از نوع مراکشی است و هیچ ملخ صحرایی مشاهده نشده و جای نگرانی نیست". ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۸ استانها خراسان جنوبی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش  خبرگزاری تسنیم از بیرجند، خروس خوان است و ماه در آسمان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 بوی عطر گل‌های محمدی همراه با نسیم صبحگاهی می‌وزد. در خانه را باز می‌کنم اما ناگهان با هجوم ملخ‌ها مواجه می‌شویم ملخ‌هایی که ازیک هفته اخیر میهمان شهرستان‌های سربیشه و نهبندان هستند.

هفته گذشته این ملخ‌ها برای نخستین بار در گمرک ماهیرود سربیشه دیده شدند و روزهای بعد از برخی نقاط نهبندان خبرها حاکی از هجوم ملخ‌ها بود.

امروز نیز تصاویر و اختبار ارسالی از سربیشه و نهبندان حاکی از وجود ملخ‌ها در شهرستان سربیشه دارد. اما مسئولان جهاد کشاورزی به مردم اطمینان می‌دهند نگران نباشند این ملخ‌ها از نوع بومی بوده و ملخ‌های صحرایی نیستند که خسارت بر مزارع کشاورزی وارد کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار تسنیم گفت: درحال حاضر ملخ‌های مشاهده شده در دو شهرستان نهبندان و سربیشه از نوع مراکشی و بومی بوده است که هرساله در این ایام با بارش‌های رگباری می‌آیند و خطری برای مزارع کشاورزی نیست.

قوسی با بیان اینکه تاکنون موردی از هجوم ملخ‌های صحرایی در استان مشاهده نشده است افزود: خراسان جنوبی آمادگی برای مقابله با آفت ملخ‌های مهاجر را دارد.

وی ادامه داد: از اسفندماه سال گذشته بررسی‌ها در حال انجام است و برای مقابله با ملخ مهاجم یک دستگاه « یو ال وی» پاش و تعدادی ناظر از استان خراسان جنوبی به سیستان و بلوچستان ارسال و اعزام شدند.

احتمال حمله جدید ملخ های صحرایی به ایران از سه کشورهجوم ملخ به مراتع شهرستان اصلاندوز مغان؛ عملیات مقابله با آفات نباتی اجرا می‌شودآماده‌باش فارس برای هجوم جدید ملخ‌ها؛ تاکنون هیچ خسارتی به مزارع وارد نشده است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه مبارزه با ملخ‌ها بر عهده جهاد کشاورزی است افزود: این آفت عمومی است لذا همه ساله شبکه‌های مراقبت و پیش آگاهی که وظیفه رصد و پایش عوامل خسارت زای گیاهی را بر عهده دارند آفاتی از جمله ملخ را رصد و نسبت به افزایش آن جلوگیری می‌کنند.

مدیر جهاد کشاورزی سربیشه نیز اظهار داشت: این ملخ‌ها در یک هفته گذشته در مناطق مرزی ماهیرود و درح سربیشه مشاهده شدند که با بارش باران از بین رفتند و با توجه به افزایش بارندگی‌ها در یک هفته گذشته چون این نوع آفت داخل زمین تخم‌ریزی می‌کند رطوبت سبب خروج ملخ‌ها و حضور آنها در مراتع و مزارع می‌شود که دوباره در شهر درح مشاهده شدند.

جوادی بایگی افزود: این ملخ‌ها تاکنون هیچ خسارتی به مزارع و باغات شهرستان وارد نکردند و کنترل و پایش روزانه ملخ‌های مهاجم صحرایی و بومی در شهرستان انجام می‌شود.

وی از کشاورزان، دامداران و بهره‌برداران بخش کشاورزی خواست در صورت مشاهده کانون‌های ملخ موضوع را به جهاد کشاورزی شهرستان اعلام کنند تا قبل از وقوع خسارت این آفت مهار شود.

مدیر جهاد کشاورزی نهبندان هم نوع ملخ‌های دیده شده در این شهرستان را از نوع ملخ بومی و مراکشی اعلام کرد و گفت: کارشناسان ما از صبح در حال بررسی بودند و جای نگرانی نیست این ملخ ها بومی و از نوع صحرایی نیستند.

انتهای پیام/254/ش

R41348/P/S6,56/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سربیشه و نهبندان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی هجوم ملخ ها هفته گذشته ملخ ها ملخ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۹۸۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موراتا: خیلی‌ها بهتر از من بودند که حالا نیستند

به گزارش "ورزش سه"، آلوارو موراتا یکی از مهم‌ترین بازیکنان اتلتیکو و تیم ملی اسپانیاست. او به بیماری نورالژی عصب سه‌قلو دچار شده، این بیماری در اثر آسیب تدریجی عصب سه‌قلو به وجود می‌آید. دچار شدن به آن باعث درد شدید در چشم‌ها، دندان‌ها، فک، پیشانی، بینی و چند عضو دیگر می‌شود.

این مهاجم 31 ساله میهمان پادکست ویدیویی میراویا بود و از فداکاری هایی که برای رسیدن به سطح اول فوتبال جهان انجام داده، صحبت کرد.

موراتا گفت:"برنده شدن در زندگی همه چیز نیست، شما همچنین باید برای تلاش و آمادگی‌ای که یک فرد در گذشته داشته، ارزش قائل شوید. فکر می‌کنم تجربه یادگیری خیلی مهم است، هم برای فرزندانم و هم برای دیگران."

موراتا در مورد اهمیت تسلیم نشدن در برابر چالش‌ها و همچنین پشتکار یک ورزشکار اینطور گفت:"بسیاری از افراد را دیده‌ام که بهتر از من بازی می‌کردند اما الان خبری از آن‌ها نیست. با این تفاوت که البته من علاوه بر خوش شانسی، برای رویاهایم سخت جنگیده‌ام.

من خیلی چیزها را از دست داده‌ام. مثلا عروسی‌ها یا تقریبا همه غسل ​​تعمیدهایی که در خانواده‌ام برگزار می‌شود را از دست داده‌ام اما در نهایت به رویای خود جامه عمل پوشانده‌ام و از حرفه‌ای باورنکردنی لذت برده‌ام."

او در دوران حرفه‌ای خود لحظات سختی را هم تجربه کرده است؛ مثلا در جام ملت‌های اروپای قبلی:"اتفاقات ناخوشایند زیادی را تجربه کرده‌ام. در هتل از خواب بیدار می‌شدم و فکر می‌کردم که آیا هر اتفاقی که می‌افتد واقعا ارزشش را دارد؟ اما ما جلو رفتیم و این لحظه‌ای است که من به آن افتخار می‌کنم."

چند هفته دیگر قرار است او دوباره به عنوان مهاجم مورد اعتماد لوئیس دلا فوئنته با چالش جام ملت‌های اروپا روبرو خواهد شد. این مهاجم به دلیل بیماری‌اش طی دو بازی قبلی به میدان نرفته و انتظار می‌رود برای بازی بعدی در خانه مایورکا در دسترس باشد.

دیگر خبرها

  • موراتا: خیلی‌ها بهتر از من بودند که حالا نیستند
  • تالاب کجی نمکزار نهبندان ۸۰ درصد آبگیری شد
  • کشف و توقیف ۲۵هزار لیتر سوخت قاچاق در خراسان جنوبی
  • صفحه نخست روزنامه‌های خراسان جنوبی - یکشنبه ۹ اردیبهشت
  • ۵۴۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی خراسان جنوبی
  • برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی/ ۱۰۱ رشته قنات آسیب دیدند
  • خسارت میلیاردی سیل به کشاورزی خراسان جنوبی
  • رزهای تولیدی خراسان جنوبی ۳۷.۵ میلیارد تومان ارزآوری داشت
  • تخصیص ۳۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل طرح تغذیه مصنوعی بندان
  • یک میلیون و ۵۰۰ هزار شاخه گل رز در خراسان جنوبی تولید شد