Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-04@03:52:07 GMT

مقتل طلبه شهید قاسمی در همدان گلباران می‌شود

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۹۸۳۲۹

مقتل طلبه شهید قاسمی در همدان گلباران می‌شود

معاون تهذیب حوزه علمیه آخوند ملاعلی همدان گفت: هرچند به دلیل رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی نمی‌توان مراسم باشکوهی برای طلبه شهید مصطفی قاسمی گرفت، اما مقتل این شهید گلباران می‌شود. ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۵ استانها همدان نظرات - اخبار استانها -

حجت‌الاسلام سید محمدرضا ملیحی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان اظهار داشت: هفتم اردیبهشت نخستین سالروز شهادت روحانی جوان، مصطفی قاسمی است که به‌طور مظلومانه به دست یکی از اشرار به شهادت رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: ستاد گرامیداشت نخستین سالروز شهادت این طلبه جوان از سه ماه پیش تشکیل شده و قرار بود یکی از سخنرانان مطرح کشور در آن حضور یابد، اما با توجه به گسترش ویروس کرونا و تعطیلی اجتماعات مذهبی این برنامه برگزار نمی‌‎شود.

معاون تهذیب حوزه علمیه آخوند همدان گفت: با این حال با هدف تجلیل از مقام شامخ این شهید بزرگوار و تکریم خانواده وی، تعدادی از مسئولان حوزه و طلاب، ضمن حضور بر سر مزار شهید با خانواده ایشان دیدار می‌کنند.

حجت‌الاسلام ملیحی اعلام کرد: ویژه برنامه‌ای هم با همکاری صدا و سیمای مرکز استان تدارک دیده شده و خانواده شهید قاسمی در این برنامه حضور می‌یابند.

وی، گلباران مقتل شهید قاسمی در کنار مدرسه آخوند را از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده دانست و افزود: به دلیل تقارن سالروز شهادت وی با ماه مبارک رمضان، پویش ختم قرآن به نیت ایشان در حوزه‌های علمیه کشور انجام می‌شود

 

طلبه شهید همدانی که بود؟‌همدان| زندگی «شیخ مصطفی قاسمی» به رشته تحریر درآمدمنزل طلبه شهید همدانی حجت‌الاسلام مصطفی قاسمی

 

به گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام مصطفی قاسمی، طلبه جوانی همدانی، زاده روستای «میهمله» شهرستان بهار بوده و 18 سال اقامه نماز جماعت در مسجد حاج کربعلی همدان را برعهده داشت.

وی 7 اردیبهشت 98 پس از خروج از حوزه علمیه آیت‌الله آخوند به دست یکی از اشرار سابقه‌دار همدان و با ضرب گلوله به شهادت رسید.

این فرد که پس از ارتکاب قتل، آن را به‌عنوان سند افتخاری در صفحه شخصی‌اش به نمایش گذاشته و انگیزه خود را کشتن یک طلبه بیان کرده بود در درگیری با پلیس کشته شد.

انتهای پیام/744/ ت

R41405/P1336/S6,75/CT1

منبع: تسنیم

کلیدواژه: حجت الاسلام مصطفی قاسمی طلبه شهید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۹۸۳۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیکر مطهر شهید ۲۵ ساله پس از ۳۸ سال شناسایی شد


به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان همدان، مجید صفدریان در گفتگویی با اعلام این خبر افزود: شهید رنجنوش متولد ۱۳۴۰ در شهرستان کبودرآهنگ بود که پس اعزام به جبهه از لشگر ۳۲ انصارالحسین (ع) همدان، در روز ۱۲ اسفند سال ۶۵ و در عملیات کربلای پنج، منطقه عملیاتی شلمچه به فیض شهادت نائل آمد.

وی گفت: آیین تشییع و تدفین پیکر این شهید والامقام تازه تفحص شده روز شنبه همزمان با فرا رسیدن سالروز شهادت مؤسس مکتب تشیع، حضرت امام جعفر صادق(ع) در میدان امام خمینی(ره) شهر همدان برگزار می شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان یادآور شد: استان همدان ۴۰۰ شهید مفقودالاثر دارد که ۳۰ نفر از آن‌ها توسط آزمایش دی ان ای مشخص شدند.

لازم به ذکر است، شهید محمد رنجنوش در اول فروردین ۱۳۴۰ در شهرستان کبودرآهنگ متولد و در سال ۱۳۵۸ ازدواج کرد و صاحب دو فرزند پسر شد.

وی به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت و دوازدهم اسفند ۱۳۶۵ در شلمچه به شهادت رسید، در تفحص منطقه شلمچه بقایای پیک این شهید والامقام به دست آمد که با آزمایش دی ان‌ای هویتش مشخص شد.

به گزارش خبرآنلاین، استان همدان، هشت هزار شهید، بیش از ۲۷ هزار جانباز و حدود هزار آزاده در دوران دفاع مقدس، تقدیم ایران اسلامی در جهت دفاع از میهن کرده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901762

دیگر خبرها

  • روضه| آزار و اذیت‌هایی که بر امام صادق(ع) روا داشتند+صوت
  • تلاش برای استخدام طلبه های زن در آموزش و پرورش
  • بزرگداشت روز معلم در مدرسه علمیه خواهران ماکو
  • تحصیل پنجاه هزار طلبه خواهر در مدارس علمیه کشور
  • تعزیرات همدان میزبان پیکر مطهر شهید رنجنوش شد+تصویر
  • مزار شهید آیت‌الله مطهری در قم گلباران شد
  • طلبه‌های جوان و افتخارآفرینان المپیاد‌های علمی در آمل تجلیل شدند
  • پیکر مطهر شهید ۲۵ ساله پس از ۳۸ سال شناسایی شد
  • تشییع پیکر شهید رنجنوش، شنبه ۱۵ اردیبهشت در همدان
  • استفاده از نیروهای متدین در دانشگاه از کارهای استاد مطهری بود