Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-26@01:32:23 GMT

کاسبان کرونا همان کاسبان تحریم هستند

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۹۸۴۹۱

کاسبان کرونا همان کاسبان تحریم هستند

رئیس جمهوری امروز در جلسه هیأت وزیران، از آنچه «تداوم رقابت‌های انتخاباتی از سوی عده‌ای» خواند، انتقاد کرد؛ رقابتی که به گفته او تنها در پی برجسته کردن برخی اشتباه‌ها یا نقاط ضعف‌ها است.

  روحانی  با اشاره به چندپارگی‌های مدیریتی و سیاستی که امروز در امریکا وجود دارد، فعالان سیاسی داخلی را از دامن زدن به‌چنین وضعیتی در داخل پرهیز داد و با اشاره تلویحی به گزارش اشتباه  دیوان محاسبات، از دامن زدن به آن از سوی برخی فعالان سیاسی و رسانه‌ها، آن هم با‌وجود اصلاح گزارش از سوی این نهاد، انتقاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه اعتماد بالاترین دارو مقابل کرونا است، از کسانی انتقاد کرد که حرف و ادعای مخالفان خارج از کشور را در داخل به زبان می‌آورند و جامعه را دچار التهاب و نگرانی می‌کنند.  به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام حسن روحانی به وضعیت امروز امریکا اشاره کرد و گفت: امروز رئیس جمهوری امریکا مردم را به اغتشاش دعوت می‌کند. چنین چیزی در تاریخ کم سراغ داشتیم که رئیس جمهوری کشوری گروهی از مردم را به اغتشاش در خیابان دعوت و علیه عده‌ای از فرمانداران قانونی، مواضع بسیار سخیفی را اتخاذ کند. معلوم است که این کشور کاملاً به هم ریخته و نمی‌دانند باید در درمان و در بیکاری چه کار کنند.
از آمریکا عبرت بگیریم
رئیس جمهوری با بیان اینکه ما باید از آنان درست عبرت بگیریم، افزود: اگر کشور ما چند پاره شود، یعنی هر کسی بخواهد در هر گوشه‌ای کاری انجام دهد، متحد نباشیم و وحدت نداشته باشیم، یک بهانه جزئی پیدا کنیم، حالا بنده‌ خدایی آمده گزارشی بدهد، یک اشتباهی کرده، حالا اشتباه او را بگیریم و تکرار کنیم و به این دستگاه بگوییم تو دنبال کن، به آن دستگاه بگوییم تو دنبال کن، خودِ مؤلف فهمیده اشتباه کرده و آمده عذرخواهی کرده باز دنبال آن اشتباه افتادید.
انتخابات سال آینده است!
او با بیان اینکه یادمان باشد سه سال است که رقابت انتخاباتی سال 96 تمام شده و انتخابات سال بعد است، ادامه داد: انتخابات مجلس هم تمام شد و دیگر رقابت انتخاباتی نداریم، همه باید برای کشورمان و ملت‌مان کار کنیم، دعوا، رقابت ناسالم و غیراخلاقی هیچ وقت خوب نیست، اما اگر کسانی لازم می‌دانند اینها را برای سال آینده بگذارند، زیرا امسال سال وحدت و اتحاد است، باید دست هم را بگیریم و در کنار هم باشیم. رئیس جمهوری با خطاب قراردادن ملت ایران، شهادت داد که این دولت و دستگاه اجرایی از آبان سال گذشته تا امروز یک روز استراحت نداشت و هیچ روزی نشد که حتی در تماس‌های آخر وقت، یک دستگاه مخصوصاً وزارت بهداشت و درمان و وزارت کشورکه بارشان سنگین‌تر است، سر کار و در دفتر کارشان نباشند.
روحانی با بیان اینکه ما از هیچ کس تشکر نمی‌خواهیم و فقط می‌خواهیم عمل ما را خدای بزرگ مورد قبول خود قرار دهد، تصریح کرد: ملت ما به آینده خود امیدوار باشد، پس چرا همدیگر را تشویق و کمک نکنیم، چرا دنبال این باشیم که جایی و گوشه‌ای چیزی را پیدا کنیم و دائم آن را بزرگ کنیم؟ رسانه‌های ماهواره‌ای به اندازه کافی هستند تا دروغ بگویند و نقایص را بزرگ کنند، دیگر نیاز به این داخلی‌ها نیست. فعلاً ما در این شرایط به یاری هم بشتابیم و ان‌شاءالله بتوانیم از این روزها عبور کنیم.
رئیس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود نیز با اشاره به اینکه برخی در فضای مجازی و غیرمجازی یا گوشه آن رسانه دنبال این هستند که مردم را به اضطراب و عدم اعتماد دعوت کنند، تصریح کرد: هیچ دارویی برای کرونا بالاتر از اعتماد مردم و روحیه مردم نیست و اگر روحیه، اعتماد به هم و نشاط روحی ما بالا باشد، این ویروس کمتر در ما اثر می‌گذارد. وقتی جامعه‌ای دچار اضطراب، دلهره، تاریکی، ناامنی و آینده به هم ریخته و نامطمئن باشد، معلوم است که تأثیر این ویروس در آن شرایط بیشتر می‌شود.
مبارزه با کرونا ملی بود
روحانی با بیان اینکه بعضی‌ها فکر نکنند اگر در مبارزه با کرونا موفق شدیم، بدان معنی است که دولت موفق شده است، اضافه کرد: به خاطر همین هم بعضی‌ها دستپاچه شدند، در حالی که اصلاً این کار تنها دولت نیست، اول کار ملت است و اگر ما در برابر این ویروس موفق بودیم و عملکرد ما موفق بود، این به معنی پیروزی ملت و کادر درمان ما است. کارمندان دولت و آنانی که کار و تلاش می‌کنند هم جزو ملت هستند، همه دست‌به‌دست هم دادیم و این کار یک کار ملی بود.او درعین حال تأکید کرد که موفقیت‌های نسبی که تاکنون در مقابله با این ویروس به‌دست آمده، به‌معنای پایان کار نیست و اگر این طور فکر کنیم، حتماً ضرر می‌کنیم و ممکن است تمام زحمات گذشته یک آن از دست برود.
عبادت‌ها فردی است
روحانی همچنین با اشاره به اینکه ماه مبارک رمضان امسال، همه مسلمان‌ها تقریباً دارای همین شرایط هستند و عبادت‌ها جمعی نیست و فردی می‌شود، گفت: ما هم به معنویت و هم به علم و دانش نیاز داریم. منافاتی ندارد که هم به متخصص مراجعه کنیم و هم به نتیجه علم و دانش و تحقیقات پایبند باشیم. باید یک دست ما به سوی آسمان و دریافت رحمت از خداوند و یک دست ما هم به سوی کار و تلاش و فعالیت هم در زمینه سلامت جامعه و هم در زمینه معیشت جامعه باشد.
انتقاد از کاسبان کرونا
رئیس جمهوری با اشاره به اینکه همه برای مقابله با این بیماری پای کار بودند، اظهارکرد: بگذریم از یک گروه کوچکی که کاسب‌اند و روز تحریم، کاسب تحریم‌ و روز کرونا، کاسب کرونا هستند. یک افکار کودکانه و بچه‌گانه‌ای در ذهن یک اقلیت کوچکی سیر می‌کند و خیلی متأسفیم این اقلیت کوچک خط را از بیرون می‌گیرد و متأسفانه هر‌چه آنها می‌گویند، اینها دومرتبه تکرار می‌کنند و بلندگویی هستند که حرف بیگانگان را تکرار می‌کنند. راجع به آمار تردید می‌کنند، راجع به درمان تردید می‌کنند، راجع به پیشرفت کشور تردید می‌کنند و راجع به کارآمدی نظام تردید می‌کنند و صبح تا شب، «الْوَسْواسِ الْخَنَّاسِ الَّذِی یوَسْوِسُ فِی صُدُورِ النَّاسِ»، دنبال وسوسه هستند. روحانی، بزرگ‌ترین مشکل در ادامه راه را در این دانست که فکر کنیم کار تمام شده و پیروز شده‌ایم و گفت: ما هنوز در شرایط کرونا هستیم، ممکن است این بیماری یک ماه روبه‌روی ما باشد، ممکن است 2 ماه، 10 ماه، یا تا آخر سال. برای ما روشن نیست. تا زمانی که بشر به یک درمان قطعی برای این بیماری نرسد یا به یک واکسن مطمئن نرسد، این شرایط وجود دارد.

کاهش قیمت نفت برای ما هم مشکل‌ساز است
رئیس جمهوری   درباره افت شدید قیمت جهانی نفت هم با بیان اینکه همه کشورهای نفت‌خیز از جمله ما ضرر می‌کنیم، تصریح کرد: اما ضرر برخی خیلی بالا است و ضرر ما یک مقداری کمتر است اما نفع نمی‌بریم. بعضی‌ها دیدم تیترهایی را انتخاب کردند مثل اینکه این یک موفقیت بزرگ برای ما و یک شکست بزرگ برای بعضی بود؛ نه این اتفاق برای همه و ما مشکل درست کرده است. او گفت: هر کشوری به نفت خام متکی بود، شرایطش سخت‌تر شده است و چون اتکای ما به نفت خام خواسته یا ناخواسته و با اراده خودمان یا با تحمیل دشمن کمتر شده است، حتماً خسارت‌های ما کمتر خواهد بود. 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: تردید می کنند رئیس جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۹۸۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران نیستیم

«ودانت پاتل» معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با خودداری از اظهارنظر درباره کانال های ارتباطی میان واشنگتن – تهران گفت: در حال مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام نیستیم.

به گزارش ایرنا، «ودانت پاتل» معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی در نشستی خبری در پاسخ به پرسشی درباره برخی گزارش ها درباره احیای مذاکرات رفع تحریم ها و مذاکرات مستقیم میان تهران – واشنگتن گفت: « من در مورد راه‌های ارتباط خود با ایران اظهار نظر نمی‌کنم اما باید بگویم ما در حال مذاکره مستقیم با ایران در نیویورک یا هر جای دیگری در مورد برجام نیستیم.»

پاتل در پاسخ به سوال دیگری درباره گزارش حقوق بشری وزارت خارجه آمریکا و وضعیت خبرنگاران و شبکه اینترنشنال گفت: نمی خواهم به هیچ بخش خاصی در گزارش حقوق بشر اشاره کنم.

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در عین حال با تکرار اتهامات ضد ایرانی واشنگتن مدعی شد: «اما همه می دانند که حکومت ایران یکی از بزرگترین صادرکنندگان تروریسم در جهان است. همزمان با این امر، حکومت ایران کاملا یک محیط آزاد و باز رسانه ای را نادیده می گیرد. شما در سه سال گذشته شاهد سرکوب شدید نهاد های رسانه، خبرنگاران و اهالی رسانه در ایران بوده اید. ما به انجام اقدامات برای مسوول ساختن حکومت ایران به دلیل نقض حقوق بشر و  خرابکارانه ادامه خواهیم داد.»

پیش از این، یک منبع آگاه در گفت‌وگو با ایرنا درباره برخی ادعاها درخصوص مذاکرات مستقیم نمایندگان ایران و آمریکا گفت: هیچ مذاکره مستقیمی بین ایران و آمریکا برقرار نیست و تبادل پیام‌ها صرفا در چهارچوب تعریف شده در جریان می‌باشد.

وی تاکید کرد: مذاکرات رفع تحریم با کشورهای عضو برجام توسط علی باقری کنی به عنوان مذاکره کننده ارشد هسته ای جمهوری اسلامی ایران دنبال می‌شود.

«ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران نیز سوم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ درخصوص وضعیت مذاکرات رفع تحریمها گفت: جمهوری اسلامی ایران برای تأمین حقوق ملت، به ویژه در موضوع رفع تحریم های ظالمانه آمریکا علیه ملت ایران همواره از همه ظرفیت های دیپلماتیک خود استفاده کرده است.

او تصریح کرد: کسی که زیر میز دیپلماسی زد، نه جمهوری اسلامی ایران، بلکه آمریکا بود. شرکای آمریکا در توافق برجام هم نتوانستند به تعهدات خود عمل کنند و خلاء خروج غیر قانونی آمریکا از توافق برجام را جبران کنند.

سخنگوی وزارت خارجه ایران گفت: لذا جمهوری اسلامی ایران مطابق خط مشی حکیمانه ای که مقام معظم رهبری تبیین و امر فرمودند، در مسیر بی اثر سازی تحریم ها حرکت کرده و در این مسیر توفیق های زیادی به دست آورده است.

کنعانی ادامه داد: موضوع رفع تحریم‌های ظالمانه در حاشیه نشست‌های بین‌المللی و در دیدار با طرفهایی که در موضوع برجام و مذاکرات رفع تحریم های ظالمانه می‌توانند ایفای نقش کنند یا نقش تعریف شده و سازمانی دارند مطرح می شود، دیدگاه ها شنیده می شود و دیدگاههای جمهوری اسلامی ایران ارائه می گردد.

تارنمای محافظه کار واشنگتن فری بیکن فروردین ماه امسال  اعلام کرد: دولت جو بایدن معافیت‌های تحریمی را که به ایران اجازه می‌دهد در چارچوب برجام وارد همکاری‌های هسته‌ای با طرف‌های بین‌المللی شود، تمدید نکرده است.

دولت بایدن اجازه داده است که مجموعه ای از معافیت های تحریمی که به ایران و روسیه اجازه می دهد،همکاری مشترک داشته باشند، منقضی شود اما به اجرای آن تحریم ها متعهد نمی شود.

واشنگتن آخرین بار آگوست ۲۰۲۳ این معافیت‌ها را تا ابتدای سال ۲۰۲۴ تمدید کرده بود و این معافیت‌ها اکنون منقضی شده‌اند.

«متیو میلر» سخنگوی وزارت امور خارجه درباره علت منقصی شدن این معافیت های تحریمی حرفی نزد اما به واشنگتن فری بیکن گفت که مقامات همچنان «در حال بررسی معافیت‌ها به عنوان بخشی از روند بررسی منظم هستند» و اظهارنظر عمومی پس از تصمیم‌گیری بعنوان بخشی از آن بررسی ارائه خواهد شد.

معافیت‌های تحریمی ایران در چارچوب برجام صادر می‌شود و دولت‌های آمریکا هر ۶ ماه موظف به تمدید آن بوده‌اند.

بر اساس متن برجام، کشورهای امضا کننده آن متعهد شده بودند که با ایران در حوزه‌ همکاری هسته‌ای صلح‌آمیز از جمله در پروژه‌های رآکتور تحقیقاتی اراک و تاسیسات فردو همکاری کنند.

در دوره ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ این معافیت‌ها به دلیل خروج آمریکا از برجام لغو شد اما جو بایدن پس از ورود به کاخ سفید اعلام کرد که این معافیت‌ها را صادر خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، ایران پس از امضای برجام در سال ۱۳۹۴ با هدف لغو تحریم های ظالمانه، به عنوان کشوری مسئولیت پذیر، تعهدات خود را بدون عیب و نقص اجرا کرد و این مساله در ۱۶ گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی مورد تائید قرار گرفت. اما پس از ورود دونالد ترامپ به کاخ سفید در ژانویه ۲۰۱۷ (دی ماه ۱۳۹۵) و پس از چند اقدام مقدماتی، نهایتاً با اتخاذ مواضع مغایر با مفاد برجام، با خروج یکجانبه و غیرقانونی آمریکا از آن در ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ (۸ می ۲۰۱۸)، در دو مرحله تحریم‌های ثانویه آن علیه ایران بازگردانده شد.

اجرای نامتوازنِ این توافق از یک طرف و فشارهای ناشی از اعمال و تشدید تحریم‌های یکجانبه آمریکا از طرف دیگر، باعث شد تا یکسال پس از خروج آمریکا از برجام، نهایتاً در تاریخ ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ (۸ می ۲۰۱۹) شورای‌عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران تصمیماتی در راستای متوقف کردن گام به گام اجرای اقدامات داوطلبانه تعهدات هسته‌ای با اعطای فرصت‌های ۶۰ روزه به دیپلماسی، اتخاذ کند.

ایران تا یک سال پس از خروج آمریکا از برجام به تمامی تعهداتش ذیل این توافق عمل کرد تا به کشورهای اروپایی که وعده می‌دادند آثار خروج واشنگتن از توافق را جبران می‌کنند، فرصت دهد تا برای تحقق این وعده تلاش کنند. اما با توجه به اینکه کشورهای اروپایی به وعده‌هایشان عمل نکرده‌اند، در چند گام تعهداتش ذیل برجام را کاهش داد. کاهش تعهدات ایران بر اساس مفاد توافق هسته‌ای برجام صورت گرفت.

دولت دموکرات جو بایدن پس از روی کار آمدن در ژانویه ۲۰۲۱، اقدام یکجانبه دولت سابق این کشور را برای خروج از توافق ایران و گروه ۱+۵ محکوم کرد اما تاکنون دربرابر هرگونه اقدام معتبر برای جبران رفتار نادرست گذشته کوتاهی کرده و  سیاست های فشار حداکثری دولت دونالد ترامپ را در پیش گرفته است.

دولت بایدن که مدعی رویکرد دیپلماسی در قبال ایران و تلاش برای بازگشت به برجام بوده، تاکنون نه تنها موفق به بازگشت به برجام نشده است بلکه پی در پی به بهانه های برنامه دفاعی بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران از جمله موشکی بالستیک، پهپادی، هسته ای و حقوق بشر تحریم هایی را علیه ایران وضع کرده است.

tags # برجام ، آمریکا سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • ایروانی: تحریم های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود
  • ایروانی: تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود
  • کاسب حبیب الله‌،طرحی برای تجلیل از کاسبان خوشنام
  • هدف از تحریم در تنگنا گذاشتن نظام جمهوری اسلامی است
  • هدف تحریم در تنگنا گذاشتن جمهوری اسلامی است | با جهش تولید، جیب کارگر پر می‌شود
  • ببینید | رهبر انقلاب: هدف از تحریم در تنگنا گذاشتن نظام جمهوری اسلامی است
  • رهبر انقلاب: با جهش تولید، جیب و دست کارگر پر می‌شود /هدف از تحریم در تنگنا گذاشتن نظام جمهوری اسلامی است
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران نیستیم
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام نیستیم
  • بایدن اثر تحریم های ضد ایرانی را خنثی می‌کند